افزایش ۲۲ درصدی ارزآوری با صادرات کالا‌های غیر نفتی از گیلان

افزایش ۲۲ درصدی ارزآوری با صادرات کالا‌های غیر نفتی از گیلان

ارزآوری با صادرات کالا

افزایش ۲۲ درصدی ارزآوری با صادرات کالا‌های غیر نفتی از گیلان

ناظر گمرکات گیلان از صادرات بیش از ۲۴۴ میلیون دلار کالا از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های حاشیه دریای خزر و آسیای میانه خبر داد.

 صادق برزگر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ٣٣٦ هزار و ١٢٩ تن کالای غیر نفتی به ارزش ٢٤٤ میلیون و ٧١٥هزار و ٥٣١ دلار از گمرکات گیلان به کشور‌های حاشیه دریای خزر و آسیای میانه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد بیشتر است.
وی با اشاره به افزایش ارزش کالا‌های صادراتی افزود: در این مدت محصولات نباتی، معدنی، صنایع غذایی، نساجی و پلاستیکی به کشور‌های روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، بلاروس و افغانستان صادر شد که از نظر وزن ۴ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.


تأکید بر مراقبت های بهداشتی در عزاداری های گیلان

استاندار گیلان گفت: سلامتی مردم در کنار برگزاری عزاداری ها برایمان بسیار مهم است.

 دکتر اسدالله عباسی در نشست ستاد مقابله با کرونا سلامتی عزاداران و مردم را بسیار پر اهمیت خواند و افزود: در عزاداری ها ضمن برگزاری مناسب سوگواری ها، حفظ سلامت مردم مورد توجه برگزار کنندگان و شرکت کنندگان باشد.
وی با تأکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محیط های بسته گفت: روحانیان و مبلغان در مراسم عزاداری، مردم را به زدن واکسن کرونا تشویق و دعوت کنند.
استاندار همچنین از سازمان صمت و اتحادیه ها خواست تا تأکید بر تزریق دز یادآور اصناف را در دستور کار قرار دهند.
دکتر اسدالله عباسی در ادامه استاندارد سازی کلاس های درس را از شورای آموزشی شهرستان ها خواستار شد.
وی با اشاره به رنگ بندی شهرستان های گیلان گفت: قرمز و نارنجی بودن شهرستان ها به معنی در کمین بودن کرونا برای درگیر کردن افراد و مشکل شدن کار کادر درمان است.
استاندار گیلان ضمن درخواست اجرای طرح شهید سلیمانی برای بیماریابی و واکسیناسیون گفت: فرمانداران براساس وضعیت شهرستان ها ضوابط و مقررات خاص را در نظر گرفته و دستور اجرای آن را صادر کنند.
وی خواستار تأمین داروی مورد نیاز و رسیدگی به امور بیمارستان ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شد و افزود: نباید در ایام تعطیل با کمبود پزشک مواجه شویم.


اعزام ناوگروه نیروی دریایی انزلی به رقابت‌های بین المللی جام دریا

ناوگروه نیروی دریایی راهبردی منطقه چهارم دریایی امام رضای بندرانزلی به مسابقات بین المللی جام دریا در کشور آذربایجان اعزام شد.

 امیر دریادار فرامرز نصری ، معاون آموزش نداجای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هفتمین دوره رقابت‌های بین المللی جام دریا امسال به میزبانی کشور آذربایجان برگزار می‌شود که تیم نیروی دریایی راهبردی ایران نیز متشکل از ۲ ناو موشک انداز پیکان و جوشن در این رقابت‌ها حضور دارد.

وی افزود: این مسابقات به ابتکار کشور روسیه نخستین بار در سال ۲۰۱۵ اجرا شد و پس از آن هر سال در یکی از کشور‌های حاشیه دریای خزر برگزار می‌شود که پارسال ایران میزبان این دوره از رقابت‌ها بود و در حال حاضر نیز رقابت‌های رشته غواصی عمق نیز در ایران برگزار می‌شود.

معاون آموزش ناجا خاطرنشان کرد: با تمرینات انجام شده در طول سال و ارتقای مهارت‌های فنی کارکنان امیدوار هستیم بتوانیم پرچم کشورمان را بر سکو‌های افتخار به اهتزاز درآوریم.


منبع : خبرگزاری صداوسیمای گیلان


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید