امام جمعه استارا درباره مراسم شبهای قدر

کارواشتغال گیلان به نقل از دیار میرزا : حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا با اشاره به اینکه دعا مشکل گشای تمام مشکلات زندگی انسان‌ها است، بیان کرد: ائمه اطهار ملجا و پناهگاه درماندگان هستند و باید با توسل به امامان معصوم و امام زمان (عج) بتوان بر مشکلات فائق آمد.

حافظ نیا گفت: با عنایت آیت الله فلاحتی دستور به برگزاری مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان با رعایت حداکثر اصول بهداشتی و در حداقل زمان داده شد و مساجد آستارا نیز در این ماه مبارک بدون هیچ مشکلی فعال هستند.

وی افزود: درب مساجد نباید بسته باشد و مومنان با عبادت و نزدیکی به خداوند زنده هستند.

امام جمعه آستارا با اشاره به نحوه برگزاری مراسم شبهای قدر در این شهرستان گفت: اجرای برنامه‌های این ایام با مصوبه ستاد مقابله با کرونا به صورت حداکثر ۲ ساعت و با رفع محدودیت تردد در ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ رمضان به مومنان اجازه حضور در مراسم شبهای قدر را خواهند داد.

حافظ نیا ادامه داد: برگزاری مراسم قطعاً باید در در فضای باز برگزار شود و اجازه برگزاری در اماکن سربسته وجود ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا بیان کرد: به دلیل‌عدم امکان برگزاری مراسم در مصلای نماز جمعه شهرستان و داخل مساجد، مراسم شب قدر از ساعات پس از افطار در محوطه مساجدی که امکان برگزاری این ایام را داشته باشند به مدت حداکثر دو ساعت برگزار خواهد شد.

حافظ‌نیا افزود: در ایام کرونا از تمرکز حضور در اماکن دوری کرده و با رعایت اصول به کامل اصول بهداشتی مراسم ایام ماه مبارک رمضان را برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: مومنان و نمازگزاران از اوایل روزهای شروع کرونا بیشترین مراقبت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را نسبت به دیگران انجام داده‌اند و از نمازگزاران نماز جمعه تا به امروز کسی را مبتلا به بیماری کرونا مشاهده نکردیم

سایر اخبار : 

https://karoeshteghal.ir/post/list


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید