امام جمعه کردستان : فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از علل بیکاری است

امام جمعه کردستان : فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از علل بیکاری است

حجت‌الاسلام والمسلمین «پورذهبی» گفت: به اعتقاد کارشناسان یکی از علل بیکاری در جامعه، فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار است.

کارواشتغال به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در کردستان در جمع کارکنان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: بیکاری، یکی از بزرگترین مشکلات کشور و استان است.

وی افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار و رشته دانشگاهی فارغ‌التحصیلان نقش مؤثری در ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموختگان و کاهش آماری بیکاری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: به اعتقاد کارشناسان یکی از علل بیکاری در جامعه، فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار است. اگر سیاست دانشگاه‌ها در راستای حرکت به سمت دانشگاه‌های خلاق و مبتکر باشد، خروجی خوبی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: کار در دیدگاه اسلام اهمیت بالایی دارد و کار و تلاش صادقانه همانند مجاهدت در راه خدا، ارزشمند و مقدس شمرده شده و فردی که دنبال کسب رزق و روزی حلال باشد، از جایگاه والایی برخوردار است.

پورذهبی با اشاره به اهمیت کار و تلاش، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان جویای کار را ضروری دانست و گفت: وضع اشتغال جوانان با فراگیری دوره‌های مهارتی و اشتغال‌زایی بهبود می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: با توجه به وجود کارگاه‌های آموزشی مجهز و مربیان متخصص، ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به جوانان جویای کار به جد پیگیری شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید