ایجاد یک هزار و ۷۰۰ شغل توسط حوزه دانش بنیان در البرز /تحول در بخش درمان و راه

ایجاد یک هزار و ۷۰۰ شغل توسط حوزه دانش بنیان در البرز /تحول در بخش درمان و راه

کارواشتغال به نقل از ایرنا : استاندار البرز با توجه به شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۱ از ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۷۰۰ نفر توسط شرکت های دانش بنیان در سال گذشته در این استان خبر داد.

مجتبی عبداللهی بیان داشت: اکنون ۳۸۱ شرکت دانش بنیان فعال هستند و حدود ۴۰۰ محصول تولید می کنند.

وی اظهار کرد: بر این اساس اختصاص ۱۸ هزار متر مربع فضای دفتری کارگاهی و آزمایشگاهی به شرکت های دانش بنیان و فروش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان محصولات فناورانه توسط شرکت های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ محقق شد.

وی بیان کرد: رویکرد دولت مردمی ایران قوی، کسب رضایتمندی مردم را بعنوان یک اصل اساسی قرار داده است.

عبداللهی گفت: همچنین سال گذشته بیش از ۴۰ جلسه قرارگاه اجتماعی برگزار شد و علاوه بر بررسی و اتخاذ تدابیر کلان برای محله های محروم ۶۶ گانه، هر هفته نیز میزبان یک محله در جلسه قرارگاه بودیم.

وی افزود: براین اساس طی یک سال ۶ اردوگاه ماده ۱۶ راه اندازی شد که بیش از سه هزار معتاد متجاهر در آنها ساماندهی شدند، بطوریکه پنج هزار کودک بازمانده از تحصیل در محله های هدف مشغول به تحصیل شدند.

استاندار البرز یادآور شد: در چهارشنبه های جهادی با حضور در محله های محروم استان بیش از چهار هزار نفر از مردم را به صورت چهره به چهره ملاقات کردیم و ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در این محله ها راه اندازی شد.

۲ هزار نقطه از محله های شهری، ایمن سازی شدند

وی گفت: همچنین انشعابات موقت آب و برق و گاز برای املاک قولنامه ای بویژه در محله های محروم نصب شد.

عبداللهی افزود: تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات و ارتقا زیرساخت های مسکن های مهر استان البرز نیز از جمله اقدامات مهم این قرارگاه بود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت سرانه های آموزشی و پرورشی در استان البرز ادامه داد: این استان در این زمینه آخرین استان کشور محسوب می شود بنابراین در سفر رییس جمهور به استان مصوبه ساخت ۱۰۰ مدرسه طی مشارکت دولت و خیرین را دریافت کردیم و این امر با استقبال بسیار خوبی از سوی خیرین نیک اندیش کشور مواجه شد.

ایجاد یک هزار و ۷۰۰ شغل توسط حوزه دانش بنیان/تحول در بخش درمان و راه

استاندار البرز گفت: در این مدت کوتاه ۷۰ مدرسه مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی ۴۰ مدرسه آغاز شده و در حال تکمیل است.

وی افزود: از سوی دیگر ۲ فرد خیر با امضای تفاهم نامه ای متعهد شدند که ۷۰ مدرسه دیگر در سراسر استان احداث کنند. بنابراین اکنون با ترسیم برنامه ای، درصدد هستیم تا پایان دولت مردمی سیزدهم، ۲۰۰ مدرسه به آموزش و پرورش استان تحویل دهیم و امکان دارد به مرور این رقم افزایش یابد. و نیز با پیگیری های صورت گرفته، اردوگاه فرهنگی تفریحی ماهدشت که تاکنون در اختیار تهران بود، به آموزش و پرورش استان البرز تعلق گرفت.

عبداللهی بیان کرد: البرز بدلیل همجواری با پایتخت از امکانات بیمارستانی بسیار ضعیفی برخوردار است از این رو فقر در سرانه های بهداشتی و درمانی برای مردم استان محسوس است. با توجه به این نیاز درصدد تکمیل پروژه های نیمه کاره بیمارستانی با جلب توجه ملی برآمدیم.

وی افزود: سال گذشته بیمارستان ۱۲۰ تختی آرام افتتاح شد و پس از ۱۲ سال انتظار و با اختصاص ۷۰ درصد از اعتبارات لازم در این مدت، بیمارستان دولتی فردیس (شهید سلیمانی ) آماده بهره برداری شد و در کنار آن تکمیل بیمارستان خصوصی به آفرین در این شهرستان با رفع موانع، تسریع شد و امید است در عید سعید فطر با حضور مسئولان ارشد ملی رسما افتتاح شود، پروژه بیمارستان رها شده کمالشهر نیز پس بازدید و اختصاص بودجه رییس جمهور سرعت گرفته و با بازدیدها و تزریق اعتبارات، در حال پیشرفت است.

وی گفت: پروژه بیمارستان سید الشهدا در کرج که فعالیت چندانی در آن صورت نمی گرفت، پویا شده و انتظار می رود تا پایان سال آینده ساختمان آن تکمیل شود. مجوز ساخت یک بیمارستان جنرال ۵۰۰ تختی در استان نیز از هیات مپدولت دریافت شده و ساخت آن بزودی آغاز می شود. البته پروژه های دیگری نیز در دستور کار و در حال تکمیل در شهرستان های هفت گانه استان البرز است.

ایجاد یک هزار و ۷۰۰ شغل توسط حوزه دانش بنیان/تحول در بخش درمان و راه

عبداللهی افزود: البرز، ۲۰ درصد از بار ترافیک ملی را داراست از این رو توسعه و تعریض محورهای مواصلاتی و راه های درون شهری برای برون رفت از گره های ترافیکی، الزامی انکار ناپذیر است.

وی یادآورشد: روزانه حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار خودرو از آزادراه تهران کرج تردد دارند بنابراین برای کاهش بار ترافیکی این محور زیرگذر فردیس پس از سال ها انتظار بازگشایی و افتتاح شد.

وی افزود: همچنین برای کاهش بار ترافیک ورودی کرج و جاده کرج_چالوس تکمیل کنارگذر شمالی کرج با جلب موافقت وزیر راه و شهرسازی برای اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفت و معادل همین مبلغ نیز از سوی شهرداری کرج تامین می شود.

وی ادامه داد: پروژه ۲۰ ساله و مغفول مانده جاده قزلحصار هم به ایستگاه پایانی رسید و برای تردد مردم مهیا شد که به بواسطه آن تصادفات منجر به فوت در این جاده به حداقل ممکن رسیده است.

استاندار البرز گفت: فاز اول خط ۲ قطار شهری کرج نیز پس از ۲ دهه انتظار مردم مورد بهره برداری قرار گرفت و مقرر شد با کمک قرارگاه خاتم الانبیا، باقی پروژه در مدت کوتاهی تکمیل شود و حتی برای اتصال به شهر فردیس نیز برنامه ریزی شد. تعریض جاده سهیلیه و بخش قابل توجهی از اتوبان تهران کرج هم شایان ذکر است. البته اقدامات کوچک و بزرگ دیگری نیز در این حوزه محقق شده است.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی مردمی که بیش از یک دهه در انتظار دریافت کلید خانه خود در مجموعه های مسکن مهر بودند، اتمام پروژه ها و سکونت بود. بنابراین در مدت یک سال تلاش و پیگیری علاوه بر تکمیل زیرساخت های این پروژه ها، ۴ هزار و ۱۶۰ واحد مسکن آماده و تحویل متقاضیان داده شد.

ایجاد یک هزار و ۷۰۰ شغل توسط حوزه دانش بنیان/تحول در بخش درمان و راه

رشد ۱۲۰ درصدی اشتغالزایی البرز

عبداللهی اظهار داشت: اشتغال بعنوان مهمترین دغدغه مردم و بویژه جوانان، در استان البرز با جدیت دنبال شد چراکه هدف تعیین شده برای استان ایجاد ۴۳ هزار شغل بود که این رقم را با رشد ۱۲۰ درصدی به حدود ۶۰ هزار شغل رساندیم. تمامی شهرک های صنعتی استان به نیروهای متخصص و ماهر نیاز دارند بنابراین باید فرهنگ و رویکرد مردم به سمت اشتغال مهارت محور باشد تا براحتی به اشتغال پایدار دست یابند.

۳۲۰ هکتار گلخانه در البرز فعال شدند

استاندار البرز به هویت سبز و اراضی حاصلخیز و آب و هوای کم نظیر استان اشاره کرد و افزود: از سوی رییس جمهور ، مامور به توسعه کشاورزی و بویژه کشت گلخانه ای شدم و بر این مبنا ایجاد ۲ هزار هکتار گلخانه را بعنوان هدف قرار دادیم. ظرف یک سال ۳۲۰ هکتار گلخانه فعالیت خود را آغاز کردند و حدود هزار هکتار نیز مجوز دریافت کرده اند. در حالی که طی ۴ دهه گذشته در مجموع حدود ۳۵۰ هکتار گلخانه در البرز وجود داشت.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه ها و رویکردهای کلان کشور، توسعه روستاها و تحقق مهاجرت معکوس روستاییان است و استان البرز نیز بیش از ۲۸۰ روستا در شرایط آب و هوایی کم نظیر دارد بنابراین اجرای طرح هادی روستاها را منوط به ارایه طرح های اقتصادی متناسب با روستا و فعالیت جوانان و مقابله با ویلاسازی کرده ایم. همچنین تامین زیرساخت های لازم را در دستور کار قرار دادیم و ظرف یک سال با هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، تمامی روستاهای صعب العبور استان را از موهبت گاز برخوردار کردیم.

ایجاد یک هزار و ۷۰۰ شغل توسط حوزه دانش بنیان/تحول در بخش درمان و راه

تصویب ۱۷۲ طرح در سفر رییس جمهور به البرز

استاندار البرز بیان کرد: در سفر ریاست جمهور و هیات محترم دولت به استان البرز ۱۷۲ طرح و برنامه توسعه‌ای با اعتباری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان برای استان مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: در هفته دولت ۱۴۰۱ نیز ۲۳۸ پروژه با اعتبار ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش دولتی و خصوصی و اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در البرز به بهره دبرداری رسید.

استاندار البرز گفت: ۴۰۴ طرح عمرانی در آستانه گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اعتباری افزون بر ۶ هزار و ۲ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در این استان آماده بهره برداری شد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید