ایجاد ۱۷۱ فرصت شغلی برای مددجویان کلاردشتی + مهمترین خبرهای استان مازندران

ایجاد ۱۷۱ فرصت شغلی برای مددجویان کلاردشتی + مهمترین خبرهای استان مازندران

ایجاد ۱۷۱ فرصت شغلی برای مددجویان کلاردشتی

رییس کمیته امداد کلاردشت ازایجاد ۱۷۱ فرصت شغلی برای افرادنیازمند ومددجویان تحت حمایت خبرداد.

 

رستم خزائی کوهپر با اشاره به ایجاد ۱۷۱ فرصت شغلی برای مددجویان کلاردشتی، تسهیلات پرداخت شده برای ایجاد این فرصت‌های شغلی را چهارمیلیارد ۸۸۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: ۶۵ درصد این طرح‌ها درقالب راهبرشغلی ایجاد شد.

وی درخصوص تنوع فرصت‌های شغلی ایجاد شده گفت: طرح‌های اشتغال در بخش‌های دامپروری، کشاورزی، خدماتی، تولیدی، نانوائی، آرایشگری و… بوده است.

رئیس امداد کلاردشت درصد اجرای طرح وفرصت شغلی را نسبت به برنامه ۱۲۸ درصدعنوان کرد.

خزائی گفت: درخواست متقاضیان پس از بررسی‌های لازم ازنظر داشتن شرایط واستحاق کمک توسط کارشناسان اشتغال بررسی ودرصورت داشتن توانمندی وعلاقه به کار جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال معرفی می‌گردند.

وی ادامه داد:به بمنظور پایداری طرح‌های اشتغال، کارشناسان وناظرین طرح بسته به نوع طرح تا پنج سال بر آن‌ها نظارت دارند.


 

موج سخاوت درپویش همدلی و احسان

۲۹۰ هزار بسته معیشتی از زمان شیوع کرونا تاکنون در مازندران توزیع شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مازندران در آئین اهدای ۳ هزار دست لباس تحت عنوان پویش دلگرمی و ۶۶۰۰ بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند در رزمایش همدلی و احسان و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مصلی نمازجمعه ساری، گفت: ۲۹۰ هزار بسته معیشتی از زمان شیوع کرونا تاکنون در مازندران بین نیازمندان توزیع شد.
هادیان ارزش بسته‌های معیشتی را ۶۱ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: توزیع۴۰ هزار بسته لوازم التحریر، درمان ۱۴۸ کودک ناشنوا، حمایت از هزار و ۱۰۰ بیمار سرطانی و هزار و ۸۰۰ زوج نابارور از جمله خدمات حمایتی در پویشی مردمی بود.
وی با بیان اینکه با حمایت دستگاه‌های مختلف و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۱۳ زندانی از زندان آزاد شدند افزود: در ۱۴۰ روستا نیزخیران و هیئت امنا در ساخت مساجد مشارکت کردند.
هادیان با اشاره به اینکه در ۸۰ روستای استان هم طرح‌های خدمات زیربنایی شامل آبرسانی، ساخت خانه عالم و راه روستایی اجرایی شد، ساخت مسکن محرومان با مشارکت بهزیستی را از دیگر تلاش‌های این بنیاد عنوان کردو گفت: ۶۴۷ واحد مسکونی برای نیازمندان در استان ساخته شد که اجرای این طرح ادامه دارد.
نماینده، ولی فقیه در مازندران نیز به فرمان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در زمان همه گیری کرونا با عنوان رزمایش مواسات و همدلی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال را شاکریم که این فرمان مقام معظم رهبری، نقشه راه مردم نوعدوست کشور، به ویژه مازندران شده و مردم به صورت خودجوش برای رفع آلام نیازمندان و رونق بخشیدن به سفره‌های این قشر به خط شدند.
آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه عید باید دستاورد سرور و خوشحالی برای خانواده‌ها باشد، گفت: هم کالای معنوی و آزادی و هم کالای معیشتی می‌تواند خانواده‌ها را خوشحال کند.


ترافیک سنگین و نیمه سنگین در جاده‌های مازندران

رییس پلیس راه مازندران گفت: هم اکنون آمد وشد خودرو‌ها در جاده کندوان و جاده هراز سنگین و نیمه سنگین است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به یکطرفه شدن جاده چالوس گفت: تردد وسایل نقلیه در جاده چالوس مسیر شمال به جنوب تا اطلاع بعدی ممنوع است.

رییس پلیس راه مازندران افزود: هم اکنون شاهد ترافیک سنگین در محدوده‌های سیاه بیشه، پل دزدبن و مرزن آباد در جاده چالوس هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون آمد و شد خودرو‌ها در جاده هراز مسیر جنوب به شمال حدفاصل مشا تا امامزاده هاشم ، پلور تا وانا ، محدوده بایجان و حدفاصل سه راهی چلاو تا تونل شماره یک و مسیر شمال به جنوب محدوده های تونل شماره یک ، بایجان و حدفاصل وانا تا گزنک نیمه سنگین، در جاده سوادکوه پرحجم، کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است.

سرهنگ جهان تاب با بیان اینکه هم اکنون آسمان استان ابری و تمامی سطح جاده‌های استان خشک است به رانندگان توصیه کرد؛ با رعایت سرعت مطمئنه در این مسیر‌ها رانندگی کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که از طریق سه محور چالوس، هراز وسوادکوه به پایتخت، جاده کیاسر به استان سمنان، رامسر به استان گیلان و گلوگاه به استان گلستان متصل می‌شود.


۱۲ اریبهشت گرامیداشت روز معلم

۱۲ اردیبهشت در تقویم کشورمان سالروز شهادت دکتر مرتضی مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است.

به مناسبت شهادت شهید مرتضی مطهری روز ۱۲ اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به نام روز معلم نامگذاری شده است.

معلمان جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند. آن‌ها استعداد‌های کودکان و نوجوانان را کشف کرده و جهت می‌دهند؛ و از کودکان یک سرزمین شهروندانی مسئولیت پذیر می‌سازند که آینده جامعه را شکل می‌دهند. معلمان راه درست را به کودکان نشان می‌دهند و آن‌ها را آماده می‌کنند تا شهروندانی بهتر و مردمانی نیکوتر باشند. معلمان به فرزندان ما می‌آموزند چگونه با بزرگ‌ترین مشکلات زندگی روبه رو شوند و براحتی از عهده آن‌ها برآیند. اهمیت دیگر کار معلم در این است که دانش آموزان، بویژه کودکان، اغلب معلمان مورد علاقه خود را یک شخص ایده آل در روی زمین می‌دانند و برای تمام عمر از او الگو می‌گیرند.

تاریخچه روز معلم

دوازدهم اردیبهشت، روز معلم است و البته آغاز هفته معلم؛ روزی که هم در پیش از انقلاب و هم پس از آن، چنین نامی را به خود گرفته است؛ گرچه در پیش از انقلاب اسلامی، گویا دو، سه سالی بیش، پایدار نمانده است.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۰ و در گردهمایی اعتراضی فرهنگیان در میدان بهارستان- روبه‌روی مجلس ملی آن زمان- یکی از فرهنگیان به نام دکتر ابوالحسن خانعلی با گلوله سرگرد شهرستانی، از پای درمی‌آید و این روز، تا چند سالی، از سوی فرهنگیان، روز معلم نام می‌گیرد. اما ۱۸ سال پس از آن و در واپسین دقیقه‌های شب دوازدهم اردیبهشت سال ۵۸، استاد شناخته‌شده حوزه، آیت‌الله مرتضی مطهری، شهید شد؛ و بار دیگر این روز و آن هم پس از انقلاب، روز معلم نامیده شد.

استاد مرتضی مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر بوده  است. نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگو‌های اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند. چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا است برای مردم.

منزلت معلم در اسلام 

از منظر روایات اهل بیت علیهم‌السلام براى مقام معلمى ارزش بسیارى قرار داده شده است؛ چرا که او روح و جان افراد را پرورش داده، به سوى رشد و ترقى و تعالى مى‌برد.

حضرت سید الشهداء علیه‌السلام در یکى از رهنمودهاى حیات بخش خویش فرمود: «مَنْ دَعا عَبْدا مِنْ ظَلالَةٍ اِلى مَعْرِفَةِ حَقٍّ فَاَجابَهُ کانَ لَهُ الاَْجْرُ کَعِتْقِ نَسَمَةٍ؛  هر کس انسانى را از گمراهى به سوى شناخت حق و حقیقت راهنمایى کند و او نیز پاسخ مثبت دهد، به اندازه آزادى یک بنده پاداش خواهد داشت.»

برخی معلمان که تا دیروز در سنگر آموزش و پرورش دانش آموزان فعال بودند، نیز حالا در عرصه کارآفرینی و ایجاد شغل فعالیت می‌کنند.


شناسایی ۵۵۸ روستای توانمند مازندران برای سرمایه گذاری

معاون دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران: ۵۵۸ روستای توانمند استان برای هدف سرمایه گذاری شناسایی شد.

 

معاون دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران، در نشست اعضای شورای اسلامی شهر‌ها و روستا‌های شهرستان آمل از تهیه سند راهبردی برای روستا‌های استان خبر داد وگفت: برای شتاب بخشیدن به این مهم از فرمانداران شهرستان‌ها خواسته شده تا حداقل ۲۵ روستای نمونه وشاخص در همه زمین‌ها وپتانسیل‌هایی که در روستا‌ها دارند، شناسایی وبه استانداری معرفی کنند.

سجاد رضایی افزود:پایان سال ۱۴۰۲ حداقل شرایط وبستر برای ۵۵۸ روستای دارای پتانسیل بالا برای هدف توسعه و رشد سرمایه گذاری وگردشگری شناسایی و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره برداری بیشتر درسطح استانی وملی انجام خواهد شد.

وی گفت: حدود ۸۸۰ قطعه آب بندان و بیش از ۲۰۰ هزار هکتار شالیزار درسطح روستا‌های استان وجود دارد که به طور معمول و روال سنتی پس از کشت اول برنج در نیمه نخست، این شالیزار‌ها به طور کامل درنیمه دوم سال بلااستفاده رها می‌شود، درحالی که با پشتیبانی آب آبندان‌ها می‌توان زمینه پرورش ماهی در شالیزار‌ها در نیمه دوم سال را فراهم کرد.

رضایی افزود: در سند راهبردی توسعه استان به این ظرفیت‌ها نگاه ویژه‌ای شده و با هدف افزایش تولید و درآمدزایی ونیز فراهم شدن اشتغال برای روستاییان حمایت جدی خواهد شد.

معاون دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران از مراحل پایانی تعیین وضعیت ونیز صدوراحکام برای حدود ۳۰۰ دهیار جدید در روستا‌های استان تا خردادماه خبر داد و گفت: از مجموع سه هزار و ۶۰۰ روستا وآبادی در استان دو هزار و ۲۲۸ روستا دارای دهیار هستند.

رضایی با بیان اینکه تاکنون حکم بیشتر دهیاران قبلی و نیز دهیاران جدید که از سوی شورا‌ها معرفی شده بودند، ابلاغ شده است، گفت: با وجود اینکه درقانون نیز عزل دهیاران از اختیارات شورا‌های روستا‌ها است، اما عزل و نصب‌ها باید دور از هرگونه سیاست‌زدگی و جناح بندی در شورا‌ها تصمیم گیری شود تا به واسطه حضور چند دوره‌ای دهیاران که به عنوان سرمایه روستا محسوب می‌شود، باعث اختلال در عمران و آبادانی روستا‌ها شود.

افزایش ۲۶ درصدی جمعیت به سمت روستا‌های مازندران تا پایان دولت سیزدهم

معاون دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران دربخش دیگری با اشاره به اینکه براساس آخرین سرشماری بیش از ۴۵۰ هزارخانوار با یک میلیون و ۶۸۶ هزار نفر که بیش از ۴۶ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، در روستا‌ها سکونت دارند، گفت: این رقم هم اکنون بالاترین میانگین سکونت جمعیت در کشور را نیز شامل می‌شود.

رضایی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های تدوین شده درسطح روستاها، این امیدواری وجود دارد که تا پایان دولت سیزدهم ضریب سکونت جمعیت روستا‌های مازندران به مرز حدود ۶۰ درصد برسد.

فعالیت جدی پلیس ساختمان برای تغییرکاربردی در روستا‌ها

او همچنین به سیاست جدی و بدون اغمال استاندارمازندران با پدیده شوم تغییرکاربری و ساخت وساز‌های غیرمجاز در روستا‌های استان اشاره و تاکید کرد، براساس ابلاغیه استاندارو معاون عمرانی استانداری مازندران، همه شورا‌های شهرو روستا‌ها ونیزدهیاران وشهرداران موظف به رعایت کامل جلوگیری ازهرگونه ساخت وساز‌های غیرقانونی وتغییرکاربری‌ها بدون ضابطه در سطح روستا‌ها وحاشیه روستا‌های منتهی به شهر‌ها شد.

رضایی گفت: دراین رابطه پلیس ساختمان نیز درحوزه بخش‌ها وحتی دهیاری‌ها باید فعالانه عمل کند وهرگونه تغییر درماهیت روستا درامر فعالیت‌های غیرقانونی عمرانی وساخت وساز‌های غیرمجاز برخورد وبه مراجع بالادستی گزارش کنند.


گردهمایی حافظان قرآن کریم در آمل

گردهمایی حافظان قرآن کریم کمتر از ۲۰ سال شهرستان آمل در دانشکده علمی وکاربردی فذا این شهر برگزار شد.

 گردهمایی حافظان قرآن کریم در سه مرحله و در دو بخش دختران و پسران در آمل برگزار شد.

بیش از ۲۵۰ حافظ یک تا ۲۰ جزء قرآن کریم با هم رقابت کردند به وبرترین‌ها علاوه بر هدیه نقدی جایزه سفر به مشهد مقدس به همراه خانواده اهدا شد.

مشاور فرهنگی باشگاه فولادین ذوب آمل دراین همایش گفت، تا کنون هفت دوره همایش وتجلیل از فعالان وحافظان قرآنی به میزبانی این مجموعه درچند سال اخیر برگزار شده، اما در دوره هشتم این همایش، به مناسبت ماه مبارک رمضان شرکت کنندگان بیشتری استقبال کردند.

حجت الاسلام اصغری، به شرایط ویژه تحصیل دردانشکده علمی کاربردی فذا برای علاقمندان قرآن پژوهان اشاره کرد وافزود: طبق شرایط و علاقمندی فردی متقاضیان از طریق ثبت نام در قسمت فرهنگی دانشگاه فذا می‌توانند اقدام نمایند تا از امکانات بورسیه دانشگاه بهره‌مند شوند.

شرکت تولیدی وصنعتی فولادین ذوب آمل در کنار فعالیت‌های تولیدی، نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی وحمایت از فعالان این بخش اهتمام ویژه داشته واین رویکرد نیکو را ادامه خواهد داد.


کشف و ضبط موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی سی قاچاق در تنکابن

 فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف موتورسیکلت قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد

،سرهنگ بهادر دیلمی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکات قاچاق توسط فردی در این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی تنکابن با اشاره به هماهنگی قضائی در این راستا، افزود: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی سی خارجی فاقد مجوز گمرکی کشف و ضبط کردند.

او با اشاره به این که کارشناسان ارزش موتورسیکلت توقیفی را ۲ میلیارد ریال برآورده کرداند، گفت: ضمن تحویل کالای کشف شده به سازمان اموال تملیکی، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از عزم جدی پلیس در مبارزه با قاچاق خبر داد و گفت: همکاری مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی در این راستا امری الزامی است و شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیر مجاز از جمله قاچاق و احتکار می‌توانند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.


ریزش قیمت شن و ماسه در مازندران

سرپرست اداره کل صمت:قیمت شن و ماسه در مازندران ۱۷/۵ درصد کاهش یافته است.

،سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران به افزایش ۴۰ درصدی قیمت شن و ماسه امسال در استان،   اشاره کرد و گفت: براساس قوانین جاری نرخ گذاری شن و ماسه جزو گروه سوم کالایی قرار داشته و تعیین قیمت آن با رعایت ضوابط قیمت گذاری به واحد‌های تولیدی واگذار شده است.

مجید فانی  افزود:  با توجه به اینکه این افزایش قیمت باعث فشار به مصرف کنندگان بوده مقرر شد که قیمت مصوب سالجاری ۱۷/۵ درصد کاهش یابد.

او گفت: این اداره کل با تمام توان و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها توجه ویژه به معیشت مردم عزیز مازندران داشته و یقیناً با هر گونه افزایش قیمت بی رویه و بدون مجوز برخورد قانونی را خواهد کرد.


در اردیبهشت

پهلوگیری ۶ فروند کشتی حامل روغن خام خوراکی در بنادر مازندران

۶ فروند کشتی حامل روغن خام خوراکی آفتابگردان از ابتدای اردیبهشت امسال تاکنون در بنادر مازندران پهلو گرفتند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت:  در دو هفته اخیر ۶ کشتی فروند حامل ۳۰ هزار تن روغن خام آفتابگردان روسیه در بنادر امیرآباد و نوشهر پهلو گرفتند و این روند در راستای تامین بخشی از روغن مورد نیاز کشور تداوم خواهد داشت.

عباسعلی وفائی نژاد افزود: هم اکنون سه کشتی به صورت همزمان در بندر امیرآباد، اسکله صدرا و بندر نوشهر در حال تخلیه و بارگیری به مقصد کارخانجات روغن کشی است.

او گفت: روغن خام آفتابگردان وارداتی پس از تصفیه توسط کارخانجات روغن کشی در شبکه توزیع خانوار عرضه خواهد شد.

وفائی نژاد افزود: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران پارسال برای تامین بخشی از ذخایر استراتژیک کشور حدود ۱۰۵ هزار تن روغن خام خوراکی آفتابگردان را از طریق بنادر استان مازندران وارد کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های تجاری استان و بهره برداری از ظرفیت بنادر شمالی در شرایط کنونی می‌تواند فرصت مناسبی برای تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی و استراتژیک کشور باشد و همچنین موجبات افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر را فراهم کنند.


دستگیری یکی از عاملان فروش آرد دولتی با نرخ آزاد در بهشهر

فرمانده انتظامی بهشهر از دستگیری یکی از عاملان فروش آرد دولتی با نرخ آزاد در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن عنایتی گنجی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فروش آرد دولتی با نرخ آزاد توسط یکی از نانوایان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بهشهر افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیس و شناسایی متهم، ماموران موفق به کشف انبار دپوی آرد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان اینکه متهم با پخت محدود نان اقدام به دپوی آرد دولتی می‌کرده و آرد‌های باقی مانده را با نرخ آزاد به فروش می‌رسانده است، گفت: با هماهنگی قضائی ماموران در عملیاتی ضربتی در بازدید از این انبار موفق به کشف دپوی ۱۰ تن آرد خبازی به تعداد ۲۵۰ کیسه شدند.

سرهنگ عنایتی گنجی از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی به مرجع قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد و افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


پس از ۲۱ سال

پهلوگیری نخستین کشتی تجاری رو-رو در بندر نوشهر

نخستین کشتی تجاری رو-رو حامل کالای ترانزیتی، پس از حدود ۲۱ سال، در اسکله رو – رو منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر پهلو گرفت.

،روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اعلام کرد، نخستین کشتی تجاری رو-رو حامل کالای ترانزیتی، پس از حدود ۲۱ سال، در اسکله رو – رو منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر پهلو گرفت.

این محموله ترانزیتی متعلق به کشور امارات متحده عربی و شامل ۶۶ دستگاه کامیون است که پس از بارگیری در کشور روسیه و ورود به بندر نوشهر، از راه زمینی به مقصد امارات متحده عربی ارسال خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کشتی رو-رو  کمپوزیتور گاسانف به طول ۱۲۵ متر، پس از بارگیری این محموله ترانزیتی به وزن ۸۱۹ تن در بندر اولیا آستراخان روسیه، صبح یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در اسکله رو – رو منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر پهلو گرفت.

آخرین کشتی رو-رو  با نام کشتی مرکوری ۲ در سال  ۱۳۸۰ خورشیدی  با محموله آهن و مسافر وارد بندر نوشهر شد.


صدور مجوز شکار و صید در سامانه محیط زیست

پروانه‌ها و دفترچه‌های شکار و صید در سامانه جامع محیط زیست صادر می‌شوند.

 

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:با توجه به راه اندازی سامانه جامع محیط زیست (iranemp.ir) صدورهمه پروانه‌ها و دفترچه‌های شکار و صید از طریق این سامانه انجام می‌پذیرد.
بر این اساس، متقاضیان پروانه‌و دفترچه شکار و صید می‌توانند با ورود به این سامانه وانتخاب گزینه ” ثبت نام” و نوع کاربری”شکارچی/ صیاد” برای بارگذاری داده ها‌ی درخواستی درسامانه اقدام کنند.


آغاز چین اول برگ سبز چای در عباس آباد

چین اول برگ سبز چای در ۲۷ هکتار از باغات شهرستان عباس آباد آغاز شد.

با برداشت برگ سبز چای در روستای جیسا بخش کلارآباد، چین اول برگ سبز چای در ۲۷ هکتار از باغات شهرستان عباس آباد آغاز شد.
عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی چایکاران شهرستان عباس آباد در مراسم آغاز نخستین برداشت برگ سبز چای در روستای جیسا، با اشاره به افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای گفت: قیمت هر کیلو برگ سبز چای درجه یک ۹ هزارو ۲۰۰ تومان و درجه دو ۷ هزار وصد تومان مصوب شده است.
جعفرنژاد با بیان اینکه ۲۵ درصد از مطالبات چایکاران توسط سازمان چای و مابقی توسط کارخانجات پرداخت می‌شود افزود: برداشت برگ سبز چای در مراحل بهار، تابستان و پاییز تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ خانوار در ۲۷ هکتار از باغ‌های چای این شهرستان در داشت و برداشت برگ سبز چای فعالیت دارند.
مدیرعامل کارخانه چای کلار همچنین گفت: پارسال با برداشت حدود ۲۲۰ تن برگ سبز چای، از این مقدار ۴۵ تن چای خشک استحصال شد که پیش بینی می‌شود؛ امسال در صورت شرایط مساعد آب و هوایی میزان برداشت به ۲۵۰ تن برسد.
به گفته جعفر نژاد؛ حدود یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون تومان از مطالبات پارسال چایکاران برای خرید۲۲۰تن برگ سبز چای به موقع پرداخت شد.

منبع : صدا وسیمای مازندران


برای دیدن بیشتر اخبار مازندران کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-مازندران/


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید