ایجاد ۲۳۰ هزار شغل توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۲۳۰ هزار شغل از سوی این سازمان در سطح کشور ایجاد شده که موفقیت مهمی محسوب می شود.


به گزارش بازارکار علی اصغر مونسان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دهکده طبیعت باراجین قزوین در جمع خبرنگاران افزود: آمار ورود گردشگران به کشور از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۶ با همه تبلیغات منفی در سال ۹۷ به ۷ میلیون ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.
وی به لغو روادید یک طرفه با کشور چین اشاره کرد و گفت: کشور چین در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۵۰ میلیون خروجی گردشگر داشته و به عنوان یکی از بازارهای اصلی در کشور محسوب می‌شود و با وجود رابطه خوب سیاسی باید بتوانیم ۲ میلیون گردشگر از چین داشته باشیم.
این مسئول در خصوص کشور عمان نیز اظهار داشت: با لغو روادید یک طرفه با این کشور در حوزه گردشگری ۳۴۰ درصد رشد داشتیم که این مهم برای دیگر کشورها نیز برنامه ریزی شده است.
معاون رئیس جمهوری در خصوص منطقه هزار و ۴۰۰ هکتاری بوستان فدک قزوین گفت: این مکان به دلیل محیط طبیعی زیبا و مفرح به همراه گونه‌های جانوری می‌تواند مورد توجه هموطنان قرار گیرد.
مونسان همچنین گفت: منطقه باراجین باید به عنوان یک منطقه گردشگری مهم مورد توجه قرار گیرد و جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌تواند تا یک هفته گردشگران را در این شهر اسکان دهد که برای این مهم نیازمند تاسیس هتل پنج ستاره هستیم.
وی، صنعت گردشگری را فرابخشی عنوان کرد و گفت: مهمترین اقدام ما استفاده از حوزه‌های آبریزی کشور است و درحال انعقاد تفاهم نامه با وزارت کشور و دستگاه‌های دیگر هستیم تا فعالیت‌های اقتصاد مهمی را در این رابطه، انجام دهیم.
مونسان خاطرنشان کرد: اگر یک پنجم حمایت‌هایی که از صنعت و کشاورزی می‌شود به حوزه گردشگر، شود، به طور حتم شاهد اقتصادی عظیم و نوظهور خواهیم بود.
منطقه نمونه گردشگری باراجین در شمال شهر قزوین واقع شده و از ابتدای آزادراه قزوین-زنجان شروع شده و تا دامنه‌های البرز غربی امتداد می‌یابد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید