ایجاد ۵٠٠ هزار فرصت شغلی در کشور؛ سهم گیلان ۲۲ هزار شغل

ایجاد ۵٠٠ هزار فرصت شغلی در کشور؛ سهم گیلان ۲۲ هزار شغل

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در رشت، از تعهد این نهاد انقلابی برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ در کشور خبر داد.

به گزارش کارواشتغال از  خبرگزاری صداوسیما : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی ، در همایش یک روزه تبیین برنامه ها و رویکردهای اشتغال ، در رشت گفت : بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد امام خمینی باید در سال ۱۴۰۱ ایجاد شود. 

مرتضی فیروزآبادی ، برگزاری این همایش ها را برای تبیین برنامه ها و رویکردهای اشتغالزایی در استان های مختلف و اجرای بهینه این مسوولیت خطیر ، ضروری عنوان کرد.

وی با اشاره به آمار بالای محرومیت و بیکاری در گیلان و همچنین بالاتر بودن آمار جمعیت مددجوی این استان نسبت به میانگین کشوری گفت : تعهد اشتغال کمیته امداد امام خمینی در گیلان در مقایسه با پارسال ٢ برابر شده و به ۲۲ هزار فرصت شغلی افزایش یافته است. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد : منابع اختصاص یافته از محل تسهیلات تبصره ۱۶ نیز برای گیلان ۳ برابر شده و از مبلغ  ٣٩٠ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به هزار و  ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است.


تامین ۵۲ درصد کالا‌های اساسی گیلان از بندرانزلی

بیش از ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی پارسال از بندر انزلی وارد گیلان شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت : با توجه به نقش موثر بندرانزلی در تامین کالا‌های اسسی کشور و استان، پارسال ۸۰۹ هزار تن کالای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، روغن و محصولات کشاورزی – دامی وارد انزلی شد که از این میزان ۳۷۵ هزار تن آن گندم بود.

حمید آبایی با اشاره به تامین بیش از ۵۲ درصد کالا‌های اساسی مورد نیاز گیلان از طریق این گمرک ، افزود: برخی از کالا‌های وارد شده به این بندر به صورت یکسره به دیگر استان‌های کشور حمل شد.

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی برای تسهیل در واردات کالا‌های اساسی از طریق بندرانزلی، اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه، بر ورود کالا‌های اساسی از کشور‌های حاشیه دریای خزر و اوراسیا به این بندر تاکید شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ظرفیت کنونی مجتمع بندری انزلی در بخش سیلوی غلات و مخازن روغن به ترتیب ۹۶ هزار و ۱۰ هزار تن است و با تکمیل طرح‌های در در دست ساخت بخش خصوصی ، این مقدار به ترتیب به ۱۹۱ هزار و ۱۶ هزار تن خواهد 


سال پربرکت زراعی

آب گذاری کانال چپ سنگر

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب و منطقه‌ای گیلان از آب گذاری کانال چپ سنگر از امروز به مدت ۱۶ روز خبر داد.

محمدجواد خانی پور گفت: آبگذاری کانال چپ سنگر برای تامین آب زراعی شالیزار‌های مناطق مرکزی گیلان شامل رشت، خشکبیجار، خمام، کوچصفهان، لشت نشا و سنگر  آغاز شد و به مدت ۱۶ روز ادامه دارد و پس از آن به مدت ۴ روز قطع و دوباره رها سازی خواهد شد.

وی با اشاره به ادامه نوبت بندی برای آب گذاری کانال‌ها تا پایان تیر ، افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی گیلان، شالیکاران استان در این مدت، با مدیریت مصرف آب و همکاری با میراب‌های محلی، نشا و دیگر مراحل زراعی خود را به موقع انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده ، اضافه کرد: رهاسازی آب در کانال راست سنگر هم که برای تامین آب شالیزار‌های مناطق شرقی گیلان و فومنات، از ۱۱ اردیبهشت آغاز شده، هم اکنون به انتهایی‌ترین شالیزار‌های شهرستان لنگرود رسیده و تا ۴۸ ساعت آینده به دورترین منطقه آبریز کانال فومنات در شهرستان رضوانشهر هم خواهد رسید.


پایان ۱۴۰۱

حل مشکل پسماند سراوان رشت

استاندار گیلان: تا پایان سال ۱۴۰۱ مشکل ساماندهی پسماند سراوان حل و فصل شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مشکل پسماند به ویژه پسماند سراوان یک چالش بزرگ است افزود: نباید از مشکلات پسماند دیگر شهر‌های استان غافل شویم و شهرداران موظف به رفع مشکل زباله هستند و با شهرداری که با وجود داشتن اعتبار کافی برای مدیریت پسماند کوتاهی کند برخورد خواهد شد.

وی همچنین به ورود گردشگران به استان شمالی گیلان هم اشاره کرد و گفت: حضور گردشگران در تمام ایام سال در گیلان نشان می‌دهد که مشکل پسماند استانی نیست ونگاه ویژه دولت و مجلس را برای حل این مشکل می‌طلبد.
دکتر اسدالله عباسی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکل پسماند تاکید کرد افزود: جذب مشارکت بخش خصوصی و ازظرفیت سرمایه گذار خارجی و داخلی برای حل مشکل پسماند گیلان استغاده شود.
وی همچنین دستور داد تا تیم پزشکی درسراوان مستقر و گزارشات مستندی از وضعیت سلامت اهالی سراوان تهیه و ثبت کنند.
بازنگری طرح جامعه مدیریت پسماند، تسریع در راه اندازی زباله سوزو جدی گرفتن طرح تفکیک زباله از مبدا از دیگرمواردی بود که استاندار بر آن‌ها تاکید کرد.
مهرداد گودرزوند چگینی رییس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست از آمادگی نمایندگان استان برای حل مشکل پسماند استان خبر داد و گفت: باید با پیگیری جدی بودجه ونظارت بیشتر بر روند اجرای اعتبارات مشکل پسماند استان رفع شود.
سید امیر حسین علوی شهردار رشت هم در این نشست گزارشی از روند مدیریت پسماند پهنه مرکزی گیلان به ویژه زباله سراوان داد و گفت: ساماندهی محل دفن زباله سراوان، در مدار قرار گرفتن ۲ خط دیگر از شرکت کود آلی و پیگیری راه اندازی زباله سوز از مهمترین برنامه‌های شهرداری رشت برای مدیریت پسماند شهرستان رشت و شهر‌های اطراف است.
دکتر ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم دراین نشست گفت: روزانه ۳۵۰ هزار لیترشیرابه از زباله‌های سراوان وارد طبیعت می‌شود و باید برای حل مشکل آلودگی سراوان با جدیت بیشتر وارد عمل شد.
رضا زمانی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان هم در این نشست گزارشی از وضعیت زیست محیطی استان داد و گفت: یکی ازراهکار‌های مهم در بحث پسماند زباله اتخاذ شیوه‌های نوین در مدیریت پسماند است.
در این نشست آقایان محمد رضااحمدی سنگری و سید علی آقازاده نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی و سید کاظم دلخوش نمایده صومعه سرا بر لزوم برنامه ریزی دقیق تر و نظارت مستمر بر حل مشکل پسماند گیلان و لزوم بهره گیری از ظرفیت ملی برای حل مشکل پسماند استان تاکید کردند.

منبع : خبرگزاری صداوسیما

برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

 پیج تخصصی اینستاگرام اخبار گیلان را دنبال کنید :

https://www.instagram.com/gile_khabar

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید