بازار کار و درآمد طراحی سایت / هرآنچیز که لازم است بدانید

کارواشتغال به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان بسیاری از ما وقتی می‌خواهیم در یک حرفهٔ خاص شروع به فعالیت کنیم سؤالات زیادی را در ذهن خود مرور می‌کنیم.  به جواب برخی از آنها ممکن است برسیم و بعضی از آنها را افراد ترجیح می‌دهند زمانیکه سؤال می‌شود به آن جواب دقیقی ندهند. یکی از این موارد، درآمد و بازار کار طراحی سایت است .

طراحی سایت در همین چند سال اخیر و با شرایطی که در جامعه ایجاد شده است. به‌عنوان یکی از پرتقاضاترین و پردرآمدترین حوزه‌ها در بین کسب‌وکارها شناخته شده است. پس تا همین جای مسیر در انتخاب خود تردید نکنید که راه درست را آمده اید.

در این گزارش که به کمک تیم طراحی سایت همیار توسعه نوشته شده است ما به بررسی چند سوال مهم و کلیدی در زمینه طراحی سایت پاسخ خواهیم داد. سوالاتی مانند:

  • بازار کار طراحی سایت در ایران چگونه است؟
  • میزان درآمد طراحی سایت چقدر است ؟
  • میزان درآمد طراحی سایت در کشورهای خارجی چقدر است؟
  • زمان لازم برای یادگیری طراحی سایت چقدر است؟
  • ابزارهای لازم برای شروع طراحی سایت چه مواردی است ؟
    بازار کار و درآمد طراحی سایت / هرآنچیز که لازم است بدانید

بازار کار طراحی سایت در ایران چگونه است؟

با شیوع بیماری کرونا اهمیت انتقال کسب‌وکار به فضای وب هر روز بیشتر از قبل شده است. بسیاری از کسب‌وکارها یا تعطیل شده‌اند یا اینکه تا مرز ورشکستگی پیش رفته‌اند. در این شرایط خدمات طراحی سایت یک بازار به شدت پرمخاطب را تشکیل داده است.

کسانی که مهارت طراحی سایت به کمک زبان‌های برنامه‌نویسی مثل: PHP,Python,CSS,HTML یا حتی با CMS طراحی سایت وردپرس و جوملا را داشته باشند به‌راحتی می‌توانند جذب شرکت‌های مختلف شوند یا به‌صورت آزادکار و فریلنسر فعالیت کنند. بازار کار طراحی سایت در حال حاضر یک بازار کاملاً تضمین شده برای ورود است .

 

میزان درآمد طراحی سایت چقدر است ؟

خیلی از افراد تازه‌کار و جوان که به‌تازگی وارد حرفهٔ طراحی سایت شده‌اند برای اینکه بتوانند یک رزومه و سابقه کار حداقلی داشته باشند با کمترین قیمت شروع به طراحی سایت می‌کنند. همین موضوع باعث ایجاد بازاری کاذب نسبت به قیمت‌های واقعی طراحی سایت می‌شود. در حال حاضر درآمد طراحی سایت به‌صورت فریلنسر یا کارمندی از کمترین مقدار ۴ میلیون تومان تا بالای ۳۰ میلیون تومان در ماه را باتوجه‌به سطح توانایی و دریافت چند پروژه هم‌زمان برای خود حتماً در نظر بگیرید.

البته در نظر داشته باشید که اگر به‌صورت تیمی و در یک شرکت، کارهای مربوط به طراحی سایت را انجام دهید درآمد شما به عددهای بسیار بالاتر می‌رسد.

میزان درآمد طراحی سایت در کشورهای خارجی چقدر است؟

درآمد طراحی سایت در کشورهای مختلف متفاوت است اما در مجموع میانگین درآمدی اکثر طراحان سایت عدد قابل قبولی است .

سوئیس که به بهشت طراحان سایت و توسعه دهنگان معروف است سالانه ۹۰ هزار دلار درآمد دارند. آمریکا ۷۵ هزار دلار، در ژاپن ۵۰ هزار دلار، در سوئد ۸۵ هزار دلار، در هند به دلیل تعداد زیاد متخصصان برنامه‌نویسی ماهانه می‌توانند ۱۰ هزار دلار درآمد کسب کنند، در انگلیس ۵۶ هزار دلار و درنهایت در استرالیا ۵۵ هزار دلار به طور میانگین درآمد دارند که این عدد هرسال باتوجه به پیشرفت‌های تکنولوژی در حال افزایش است .

بازار کار و درآمد طراحی سایت / هرآنچیز که لازم است بدانید

زمان لازم برای یادگیری طراحی سایت چقدر است؟

زمان لازم برای یادگیری از آن سؤالاتی است که فقط به انگیزه و پشتکار شما بستگی دارد. اما خب قرار ما از ابتدای مقاله این بود که به شما جوابی دقیق بدهیم.

فرض می‌کنیم شما در بهترین حالت روزی بین ۶ تا ۸ ساعت را صرف یادگیری می‌کنید. اگر همین روند را با بهترین کیفیت ادامه دهید تضمین می‌کنیم شما در طی ۶ ماه به یک طراح سایت قابل‌قبول و بعد از آن در ۱ تا سال ۲ به یک متخصص در این زمینه تبدیل شوید. زمان یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی به تفکیک به‌صورت زیر است :

 

  • HTML : مدت زمان  یادگیری اولیه ۱۵ ساعت  و ۵۰ ساعت تمرین  مطالب پایه
  • CSS: مدت زمان  یادگیری اولیه ۲۰ ساعت  و حدود ۱۰۰ ساعت تمرین بر روی یک پروژه شخصی
  • JavaScript:  تا ۸۰ ساعت یادگیری اولیه و ۴۰۰ ساعت تمرین
  • JQUERY:   یادگیری اولیه ۸۰ ساعت و ۶۰۰ ساعت تمرین
  • ASP.Net: مدت زمان  ساعت یادگیری ۱۲۰ساعت و ۱۰۰۰ ساعت تمرین
  • PHP: مدت زمان  یادگیری اولیه ۲۰۰ ساعت  و ۲۰۰۰ ساعت تمرین (زبان مناسب و پیشنهادی برای ورد به دنیای طراحی سایت)
  • Python: مدت زمان  یادگیری ۱۲۰ ساعت و ۱۰۰۰ ساعت تمرین (به دلیل یادگیری آسان بسیاری از طراحان در ابتدای راه سعی می‌کنند با این زبان فعالیت خود را شروع کنند)

 

ابزارهای لازم برای شروع طراحی سایت چه مواردی است ؟

شما در هر حرفه‌ای بخواهید کسب درآمد کنید لازم است ابزارهای مختلف آن را تهیه کنید. طراحی سایت برخلاف پیچیدگی‌هایی که دارد ابزار زیادی لازم ندارد جز یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر و یک اینترنت پرسرعت که بعد از آن می‌توانید به‌راحتی کار خود را شروع کنید. جالب است بدانید با همین دو ابزار نه‌تنها می‌توانید از طراحی سایت درآمد داشته باشید بلکه می‌توان شرایطی ایجاد کرد که از تبلیغات، آموزش، همکاری در فروش و … درآمدهای جانبی طراحی سایت را افزایش داد.

 

نتیجه‌گیری:

طراحی سایت و به‌طورکلی  دنیای وب از حوزه‌هایی است که هر روز در حال تغییر و پیشرفت است .

نگرانی درآمد و بازار کار شاید روزی برای کسب‌وکارهای آفلاین یک تهدید باشد. همان‌طور که در حال حاضر نیز شاهد تعطیلی خیلی از آنها به دلایل مختلف هستیم. اما کسب‌وکارهای اینترنتی با مدیریت و مهارت مناسب به‌راحتی می‌توانند خود را با شرایط مختلف هماهنگ کرده و از آن کسب درآمد کنند.

اگر به دنبال یک مشاوره رایگان و مطمئن هستید. شرکت طراحی سایت همیار توسعه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای ورود به دنیای وب باشد. این شرکت در حال حاضر جز ۵ سایت برتر ایران در حوزه خدمات طراحی سایت است که سابقه همکاری موفق با تعدادی زیادی از کسب کارهای بزرگ کشور را در کارنامه کاری خود دارد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید