بخشی از مشکل بازار کار مربوط به فرهنگ اشتغال است

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: بخشی از مشکل اشتغال در کشور مربوط به حوزه فرهنگ اشتغال است و می‌توان با برنامه ریزی و بر اساس نیاز جامعه به درآمدهای خوبی دست پیدا کرد.

کارواشتغال به نقل از  خبرنگار مهر فرشاد پیله چی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مجازی مشاغل خانگی که در اداره کل کار و تعاون استان قزوین برگزار شد با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی طرحی نو استراتژیک است، اظهار کرد: توجه به اشتغال خانگی می‌تواند گام مهمی در حوزه اشتغال زایی در کشور باشد.

وی افزود: امروز توسعه مشاغل خانگی به امری مهم و و قابل اتکا در دنیا تبدیل شده و بر همین اساس نیز وزارت کار و جهاد دانشگاهی در اقدامی مشترک برای توسعه مشاغل خانگی اقدام کرده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم زمینه اشتغال زایی ۱۵۰۰ نفر در استان قزوین را فراهم کنیم، عنوان کرد: ایجاد اشتغال پایدار نیازمند هزینه هنگفتی است اما در مشاغل خانگی با حداقل هزینه می‌توانیم شغل ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: بخشی از مشکل اشتغال در کشور مربوط به حوزه فرهنگ اشتغال است و می‌توان با برنامه‌ریزی و بر اساس نیاز جامعه به درآمدهای خوبی دست پیدا کرد.

پیله‌چی با بیان اینکه اقدامات حمایتی خوبی برای اشتغال خانگی در استان قزوین فراهم شده است، بیان کرد: تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اقتصادی استاندار باعث شده که تا ضمن احصاء ظرفیت‌های استان و اولویت بندی آن زمینه توانمندی ۲ هزار نفر در قزوین فراهم شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌های توانمند سازی برای اشتغال خانگی عنوان اتصال افراد به بازار کار است و باید اشتغالی ایجاد شود که شغل ایجاد شده پایدار باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین عنوان کرد: ایجاد تعاونی و برگزاری نمایشگاه از جمله اقداماتی است که می‌تواند زمینه اشتغال پایدار این مشاغل را فراهم کند.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای فضای مجازی تصمیم گرفته شد که این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شود و به لطف خدا تا به امروز نیز استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

گفتنی است علاقمند به آشنایی و خرید محصولات فعالان مشاغل خانگی برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی https://qazvinkharid.com/jahadform مراجعه کنند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید