بدهکاری بیش از هزار میلیارد تومانی کارفرمایان گیلانی به بیمه

بدهکاری بیش از هزار میلیارد تومانی کارفرمایان گیلانی به بیمه

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: حدود ۲۹ هزار کارفرما در استان بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به این سازمان بدهکارند.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ کیوان مرتضوی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات جمع آوری شده، حدود ۲۹ هزار کارفرمای گیلانی بیش از هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان تا نیمه نخست ۱۴۰۲ به سازمان بیمه تامین اجتماعی بدهکارند. 

وی با بیان اینکه آمار پرداخت‌ها و بدهی‌های کارفرمایان هر ۶ ماه تهیه و گزارش می‌شود، افزود: میزان بدهی کارفرمایان گیلانی به سازمان تامین اجتماعی، امسال ۱۱۲ میلیارد تومان معادل ۵ و ۶ دهم درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه حدود ۶۵ درصد بدهی کارفرمایان در استان مربوط به سال‌های گذشته است، گفت: از این میزان بدهی ، هزار و ۲۲۴ میلیاردتومان متعلق به حق بیمه افراد در کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی در سال گذشته و ۶۴۲ میلیارد تومان بقیه مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

کیوان مرتضوی افزود: امسال بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کارفرمای گیلانی از مزیت بخشودگی جرائم بیمه‌ای برای تسویه یا تعیین تکلیف بدهی‌های خود برخوردار شدند و حق بیمه‌ی کارکنان بیش از ۴ هزار واحد کارگاهی در گیلان هم قسط بندی شد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به تعهد این اداره کل برای پرداخت ماهانه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در ۲ بخش بیمه و درمان و لزوم تامین منابع مالی این مبالغ با دریافت حق بیمه ، از کارفرمایان استان خواست هرچه زودتر برای تعیین تکلیف بدهی‌های خود اقدام کنند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید