برداشت دانه‌های طلایی در گیلان؛ گندم و جو

برداشت دانه‌های طلایی در گیلان؛ گندم و جو

برداشت دانه‌های طلایی در گیلان؛ گندم و جو

برداشت گندم و جو در ۱۸ هزار هکتار از مزارع گیلان آغاز شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز با بیان این که کشاورزان گیلانی امسال در ۱۷ هزار و ۵۳۱ هکتار زمین گندم و جو کشت کرده اند گفت: امسال در ۱۲ هزار هکتار از مزارع استان ارقام مختلف گندم و حدود ۶ هزار هکتار ارقام مختلف جو به صورت دیم کاشته شد.
ابراهیم اکبرزاده با بیان اینکه برداشت گندم و جو همه ساله در اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار تن گندم و ۶ هزار و ۵۰۰ هزار تن جو به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۷ میلیون ریال از مزارع گیلان برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان رودبار بزرگترین تولید کننده گندم و جو در گیلان است گفت: در مناطق کوهستانی شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، آستارا، رودسر، املش و سیاهکل هم گندم و جو کشت می‌شود.
قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۱۵ هزار ریال و پایه خرید توافقی هر کیلوگرم جو ۱۰۵ هزار ریال است.


چهارمین مرحله آبگذاری شالیزار‌های مناطق شرق گیلان

چهارمین مرحله آبگذاری کانال راست سد سنگر برای آبیاری شالیزار‌های مناطق شرق گیلان امروز آغاز شد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: براساس برنامه تدوین شده استانی، چهارمین مرحله آبگذاری کانال راست سنگر برای آبیاری شالیزار‌های مناطق شرق استان از صبح امروز یکشنبه ۲۲ خرداد ماه به مدت ۸ روز آغاز شد.
مرتضی میرزایی گفت: آب کانال چپ سد سنگر نیز که شالیزار‌های مناطق مرکزی استان را آبیاری می‌کند، پس از ۸ روز آبگذاری، از امروز به مدت ۴ روز قطع شد.
وی گفت: با توجه به دبی جریانی رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری، شهروندان برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی خودداری کنند.


توزیع کود شیمیایی بین کشاورزان محلات رشت

سپاه ناحیه مرکزی رشت، ۲ تن کود شیمیایی رایگان بین کشاورزان محلات پسیخان، دارسازی و پیربازار رشت توزیع کرد.

 ؛ فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت : ۲ تن کود شیمیایی پتاسیم ،  منیزیم ، گوگرد و گرانوله ، رایگان ، بین ۸۲ کشاورز محلات پسیخان ، دارسازی و پیربازار رشت ،  توزیع شد.
سرهنگ سیداکبر قاسمی گفت : ارزش این مقدار کود ۲۸۰ میلیون ریال است که با هدایت ۳۵ مربی جهاد کشاورزی برای استفاده کشاورزان در اختیارشان قرار گرفت.


تخریب دیوار غیرمجاز اطراف زمین کشاورزی در رودسر

دادستان رودسر از تخریب دیوارِ اطراف زمین کشاورزیِ خارج از طرح هادی در روستای ولیسه رودسر خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودسر گفت : ۳۴ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی در خارج از طرح هادی روستایی در روستای ولیسه رودسر تفکیک و دیوارکشی شده بود.
محمد صالح جنت رستمی افزود : این دیوار‌ها با دستور قضایی و با حضور نماینده دادستانی و دستگاه‌های مرتبط تخریب و زمین کشاورزی به حالت قبل بازگشت


لو رفتن محل نگهداری لاستیک‌های قاچاق در آستارا

سرپرست فرماندهی انتظامی آستارا از کشف ۱۲ حلقه لاستیک قاچاق در بازرسی از یک انبار در این شهرستان خبر داد.

 ، سرهنگ افراسیاب زاهدنیا با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هماهنگی قضائی از انبار یک باربری در منطقه ویرمونی بازدید کردند گفت: در بازرسی از این مکان، ۱۲ حلقه لاستیک خودرو‌های سنگین قاچاق کشف شد.
وی با اشاره به دستگیری یک متهم ۵۶ ساله در این رابطه و معرفی وی به مرجع قضائی افزود: کارشناسان ارزش لاستیک‌های کشف شده را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
سرپرست فرماندهی انتظامی آستارا ن با اعلام اینکه گسترش قاچاق کالا، اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی دارد و امنیت اقتصادی جامعه را برهم می‌زند افزود: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف پلیس در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است.


هفته جهاد کشاورزی

محصولات کشاورزیِ بازار گیلان، زیر ذره بین بازرسان

۲۵۰ بازرس در مانور سراسری بازرسی از بازار، بر تنظیم قیمت‌ها نظارت می‌کنند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی مانور سراسری نظارت بر بازار محصولات کشاورزی برگزار می‌شود.
صالح محمدی با بیان اینکه ۲۵۰ بازرس در این طرح مشارکت دارند افزود: این مانور در قالب کمیته اقدام مشترک با هماهنگی جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اداره کل تعزیرات و بسیج اصناف در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه ۸۵ گروه کار بازرسی را در استان انجام می‌دهند افزود: نظارت بر بازار هم زمان با سراسر کشور از امروز در گیلان شروع شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در این مانور سراسری ۴ هزار نفر در کشور نظارت و بازرسی بر کالا‌های مختلف از جمله لبنیات، حبوبات، برنج‌های وارداتی، شکر و روغن را در حوزه کشاورزی انجام می‌دهند.
وی افزود: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، مجموعه وزارت صمت، وزارت دادگستری و وزارت جهاد کشاورزی مانور سراسری نظارت و بازرسی بر محصولات را با ۳ محور اصلی کمیت، کیفیت و قیمت برگزار می‌کند.


افزایش مبادلات تجاری گیلان با روسیه

رئیس اتاق بازرگانی گیلان: مبادلات تجاری گیلان با روسیه افزایش می‌یابد.

در سفر هیئت تجاری روسیه به گیلان و نشست با رئیس اتاق بازرگانی گیلان و مشترک ایران و روسیه، راه‌های تعمیق و گسترش مبادلات تجاری گیلان با روسیه مورد بررسی قرارگرفت.
هادی تیزهوش رئیس اتاق بازرگانی گیلان ورئیس اتاق مشترک ایران و روسیه در این دیدار با برشمردن ظرفیت‌های زمینی، دریایی و ریلی و نیز واحد‌های تولیدی ممتاز صنعتی و کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان با در اختیار داشتن محصولات استراتژیکی همچون، برنج، چای، زیتون، فندق، بادام زمینی و پرورش و تولید طیور و ماهی و فرآورد‌ه های شیلاتی و لبنی، نقش موثری درصادرات این محصولات وترانزیت برخی از محصولات تولیدی کشور به روسیه دارد.
سرپرست هیئت تجاری روسیه هم با شمردن روابط خوب و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و روسیه گفت: این سفر، نخستین سفر هیئت تجاری روسیه پس از دوران کرونا به ایران است.
خانم نیک کی تینا افزود: خوشبختانه حجم مبادلات تجاری روند رو به افزایشی دارد و با توجه به ظرفیت‌های خوب تولیدی گیلان، خواهان افزایش مبادلات تجاری و صادرات محصولات تولیدی گیلان به روسیه هستیم.

منبع : خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید