بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت؛ در مراحل پایانی

بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت؛ در مراحل پایانی

کارواشتغال نقل از خانه ملت، مجید انصاری در تشریح دستورکار امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست اصلاح و بازبینی نهایی طرح بکارگیری و ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه‌های اجرایی پیرو مکاتبه رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با رییس جمهور صورت گرفت و ضمن تشریح اقداماتی که تاکنون در جهت بررسی این طرح انجام شده است، انتظاراتی که در این راستا از دولت داریم نیز بیان شد.
نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رییس کمیسیون در ارائه این گزارش به بخشی از صحبت‌های رییس جمهور پیرامون ضرورت ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استناد و تاکید کرد اگر دولت بر ارائه لایحه در این زمینه مصمم بوده با کمیسیون همراه شود تا به صورت مشترک به ایجاد قانونی جامع در این خصوص بپردازیم.
وی با اشاره به دستور صریح رییس جمهور برای ارائه لایحه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، تصریح کرد: رییس جمهور سه روز پس از دریافت نامه رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، سازمان اداری و استخدامی کشور را ملزم کرد تا با بررسی دقیق نسبت به ارائه لایحه جامع در جهت اجرای عدالت در جذب نیرو‌ها و تغییر وضعیت استخدامی و پرداختی کارکنان دولت با کمیسیون اجتماعی همکاری کند.
انصاری اظهار کرد: به دنبال این دستور صریح رییس جمهور، نماینده سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست حضور پیدا کرد و قرار شد جمع‌بندی نهایی کمیسیون پیرامون طرح بکارگیری و ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه‌های اجرایی در قالب گزارش آماده شده و چنانچه دولت نیز لایحه ارائه دهد آن‌ها را تلفیق کرده و گزارش آن را در صحن علنی مجلس ارائه دهیم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در بخش دوم این نشست رییس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در کمیسیون به ارائه گزارش از عملکرد این سازمان در حوزه‌های اجتماعی به ویژه رفع آسیب‌های اجتماعی پرداخت کما اینکه در پی تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایشان قول داده‌اند تا در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رییس سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگانی از سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

منبع :خانه ملت


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید