برقراری پرواز رشت – آستراخان روسیه بزودی

برقراری پرواز رشت – آستراخان روسیه بزودی

کشف یک محموله میلیاردی برنج احتکار شده در شفت

بازرسان تعزیرات حکومتی ۶۰ تن برنج احتکار شده را در انباری در شهرستان شفت کشف و ضبط کردند.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: بازرسان این اداره کل ، به همراه نمایندگان سازمان صمت، جهاد کشاورزی و پلیس اماکن، ۶۰ تن برنج بومی و مرغوب گیلان را که در انباری در شهرستان شفت احتکار شده بود، کشف و ضبط کردند.

مرتضی امینی با اشاره به ارسال پرونده تخلف صاحب این محموله احتکاری به تعزیرات حکومتی استان و رسیدگی فوری، افزود: کارشناسان ارزش این مقدار برنج کشف شده را ۵ میلیارد تومان اعلام کردند.


رشت میزبان رقابت‌های بدمینتون بانوان پیشکسوت کشور

رقابت‌های بدمینتون بانوان پیشکسوت کشور در رشت آغاز شد.

 ناظر برگزاری مسابقات گفتاین رقابت‌ها با حضور ۱۸۰ ورزشکار از ۲۰ استان در ۲ سالن مجزای شهید عضدی و پارک بانوان منظریه رشت برگزار می‌شود.
هما اسماعیلی افزود: مسابقات بدمینتون بانوان پیشکسوت کشور به صورت انفرادی و دوبل آزاد در رده‌های سنی بالاتر از ۳۵، ۴۰ و ۴۵ سال تا عصر فردا ادامه خواهد داشت.


دیدار استاندار گیلان با معاون وزیر

آموزش همگانی برای جایگزینی درختان بومی در گیلان

استاندار گیلان: باید درآمد‌های حاصل از زراعت چوب، برای احیای جنگل‌ها استفاده شود.

 دکتر اسدالله عباسی در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خواستار توجه ویژه به توسعه جنگل و حفاظت از انفال شد و ترغیب و آموزش کاربردی همگانی برای اجرای برنامه‌های تحولی و جایگزینی درختان بومی با رشد سریع با توجه به اقلیم گیلان را در حفاظت و صیانت از منابع طبیعی بسیار موثر دانست.

وی با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در افزایش عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی و اینکه هرگونه هزینه در حفظ و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری، سرمایه گذاریست، افزود: مراقبت علمی از درختان و توسعه جنگل، اجرای برنامه‌های راهبردی در زراعت چوب برای تامین نیاز‌های صنعت چوب و کاغذ و جایگزینی صحیح درختان بومی و سازگار با شرایط اقلیمی گیلان، باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نهال‌های جدید باید در کنار درختان کهنسالِ در معرض سقوط، در دل جنگل‌های استان کاشته شود، گفت: این امر به توجه و تلاش ویژه مسئولان و همراهی مردم و سمن‌ها نیاز دارد.

تخصیص اعتبارات از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان به حوزه جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، تقویت نیرو‌های حفاظت و واکنش سریع در نقاط مهم جنگلی با بهره گیری از افراد بومی منطقه برای مقابله با هرگونه صدمه به جنگل‌های استان به ویژه جنگل‌های هیرکانی، اجرای برنامه‌های راهبردی در حوزه آبخیزداری، جلوگیری از قاچاق چوب، بازنگری صحیح در چگونگی اجرای طرح خروج دام از جنگل و تقویت تجهیزات و زیرساخت‌ها از دیگر مباحثی بود که استاندار گیلان در این دیدار مطرح کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم گفت: ماموریت این سازمان حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی است که این عناصر در حفظ امنیت غذایی و حیاتی مردم تاثیر بسیاری دارد.

مسعود منصور با اشاره به بررسی مسائل حوزه جنگل‌ها، مراتع و آبخیرداری در سفر به گیلان، افزود: در ارزیابی‌های انجام شده، میزان تعرض به جنگل‌ها و حفاظت از انفال در گیلان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بسیار کمتر است.

وی با بیان اینکه توقف بهره برداری از جنگل‌های هیرکانی در گیلان به معنای توقف مدیریت و حفاظت از این جنگل‌های ارزشمند نیست، اضافه کرد: اجرای طرح خروج دام از جنگل‌ها در دست بررسی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در گیلان، توسعه زراعت چوب از جمله صنوبرکاری در گیلان که از استان‌های پیشروست، در جلوگیری از قاچاق چوب و توسعه اشتغال بسیار موثر دانست.

در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی و تعدادی از مدیران ستادی استانداری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و مدیران ستادی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور حضور داشتند، بر همکاری بیشتر و اثربخش برای توسعه جنگل‌ها و آبخیزداری و حفاظت و صیانت جنگل‌ها و مراتع گیلان تأکید شد.


به زودی

برقراری پرواز رشت – آستراخان روسیه

پرواز رشت – استراخان روسیه، به زودی برقرار می‌شود.

در دیدارامروز سرکنسول روسیه با رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ور ییس اتاق مشترک ایران و روسیه راه‌های گسترش روابط تجاری بویژه برقراری خط پروازی رشت-استراخان مورد بررسی قرار گرفت.
دراین دیدار تیزهوش تابان، رییس اتاق مشترک ایران و روسیه، روابط دو کشور را خوب برشمرد و گفت: روابط ایران و روسیه در حال گسترش است و با ایجاد خط پروازی رشت استراخان روسیه همکاری‌ها بسیار گسترش خواهد یافت.
آقای اندره وادف سرکنسول روسیه در رشت هم حجم مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی به ویژه استان گیلان را بسیار مطلوب دانست و خواهان گسترش بیشتر مبادلات تجاری و تسهیل در امر صادرات محصول از این استان شد.


رشت

تخریب و آلودگی محیط زیست بازی با جان مردم

رییس کل دادگستری گیلان : با تمام توان در برابر تضییع کنندگان حقوق مردم ایستادگی خواهم کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان به همراه تعدادی از مدیران ارشد استانی از دو رودخانه گوهر رود و زرجوب بازدید کرده و در نشستی که در این خصوص در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده بود حضور یافت.
حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی، با اشاره به اینکه بسیاری از نارسایی‌های جسمی و بیماری‌های گوارشی استان به دلیل آلودگی آب و رودخانه‌های آن است، گفت: در سال‌های گذشته اعتبارات زیادی در این خصوص به استان اختصاص داده شد که متاسفانه در محل‌های مناسب هزینه نشده و مسوولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.
وی با انتقاد از ساخت و ساز‌های فراوانی که در بستر رودخانه‌های استان ایجاد شده افزود: مسوولان و مدیران استان باید هرچه زودتر نسبت به اختصاص محل سکونت مناسب برای این خانوار‌ها اقدام کرده و آنان را به محل مناسبی انتقال دهند.
رئیس شورای قضایی استان گفت: ۲ بیمارستان باید به عنوان الگو و پایلوت انتخاب شده تا با استفاده از اعتباراتی که دولت برای انجام این کار تخصیص داده است برای تکمیل تصفیه خانه‌ها و پالایش فاضلاب خود بهره گرفته و پس از آن سایر بیمارستان‌ها نیز بر اساس همین الگو اقدام کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم با اشاره به اینکه امروزه یکی از آسیب‌های نظام اجتماعی، آسیب‌های زیست محیطی و بهداشت عمومی است گفت: پساب‌ها و فاضلاب‌های خانگی، صنعتی و بیمارستانی از دلایل آلودگی رودخانه‌های استان است.
احمد آقایی، فاضلاب‌ها و پساب‌ها را تهدیدی برای بهداشت محیط زیست و زیست بوم استان دانست و افزود: از منظر قانونی نیز آلوده کردن محیط زیست جرم انگاری شده و در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برای کسانی که محیط زیست و بهداشت عمومی را به مخاطره بیندازند ۱ سال حبس در نظر گرفته شده است.
وی در پایان به واحد‌ها و کارگاه‌های تولیدی توصیه کرد: هرچه سریع‌تر نسبت به تصفیه فاضلاب خود اقدام کنند، زیرا در غیر این صورت برای ترک فعل براساس قانون، مجازات خواهند شد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید