برگزاری وبینار رایانش ابری در توسعه پلتفرم و ورود به بازار کار

برگزاری وبینار رایانش ابری در توسعه پلتفرم و ورود به بازار کار

انجمن علمی مهندسی کامپیوتر امیرکبیر، مهندسی کامپیوتر خوارزمی، کامپیوتر شهید بهشتی و مهندسی کامپیوتر یزد وبینار تخصصی «رایانش ابری و چابکی در توسعه پلتفرم و ورود به بازار کار» را برگزار می‌کند.

کارواشتغال به نقل از  باشگاه دانشجویان ایسنا، امروزه تقریبا کمتر فرد یا سازمانی پیدا می‌شود که از فناوری رایانش ابری (Cloud Computing) استفاده نکند. هر چند بسیاری از آنها ممکن است متوجه نباشند که از آن استفاده می‌کنند. رایانش ابری با نام‌های دیگری مانند «پردازش ابری» یا «محاسبات ابری» نیز در ایران شناخته می‌شود.

مثال‌های مختلفی برای استفاده از رایانش ابری وجود دارد. از جمله استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی، ایمیل یا فضای به اشتراک‌گذاری داده‌ها مانند Dropbox که همگی نمونه‌هایی از کاربرد پردازش ابری در زندگی روزمره ما هستند. اما در سال‌های  اخیر این فناوری علاوه بر افراد، بسیاری از سازمان‌های کوچک و بزرگ را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

در پردازش ابری یک ارائه‌دهنده اصلی وجود دارد که زیرساخت‌ها و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک محصول را آماده می‌کند. افراد یا شرکت‌های متقاضی این محصول به جای ایجاد یا خرید و نصب آن به شکل فیزیکی، با استفاده از اینترنت امکان استفاده از آن را به شکل اشتراکی پیدا می‌کنند.

در واقع یک شرکت ارائه‌دهنده سرویس؛ وظیفه میزبانی منابع، اطلاعات، داده‌ها و زیرساخت ایجاد شده برای یک نرم‌افزار به همراه پردازش‌هایی که بر روی آن انجام می‌شود را برعهده دارد.

افراد و شرکت‌های دیگر براساس میزان نیاز خود و از راه دور از خدمات آن نرم‌افزار استفاده می‌کنند. در این مدل شرکت‌ها دیگر نیازی به سرور یا هارد دیسک فیزیکی و ایجاد زیرساخت ندارند.

“نگاهی بر اکوسیستم ابری”، “نقش موثر رایانش ابری در توسعه نرم افزار” و “نقش رایانش ابری در توسعه کسب و کار” از جمله مباحث و سرفصل هایی است که در این دوره به آن‌ها پرداخته می شود.

این برنامه با ارائه آرش شمس ـ  Principal Engineer، روز یکشنبه ۲۸ شهریور از ساعت ۱۷ الی ۱۹، به صورت آنلاین برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://evnd.co/RMRcG مراجعه کنند.

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید