برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در شهرک صنعتی لوشان-نخستین حضور بازیکنان سرباز استقلال در تمرین ملوان-عنایت رضایی پور فرماندار آستارا شد

برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در شهرک صنعتی لوشان-نخستین حضور بازیکنان سرباز استقلال در تمرین ملوان-عنایت رضایی پور فرماندار آستارا شد

لزوم همکاری با سرمایه گذاران و شرکت‌های تولیدی

برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در شهرک صنعتی لوشان

استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان گفت: دیدن واحد‌های نیمه تعطیل هر فردی را متاثر می‌کند.

کارواشتغال به نقل از صداوسیمای مرکز گیلان ؛ استاندار پس از بازدید از ۳ واحد صنعتی لوشان گفت: از شرایط برخی از کارخانجات متاثر شدم، دیدن واحد‌های نیمه تعطیل هر فردی را متاثر می‌کند.
اسدالله عباسی با بیان اینکه بانک‌ها باید همکاری لازم را با سرمایه گذاران و شرکت‌های تولیدی داشته باشند افزود: بانک ملی تا چهارشنبه آینده تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی مورد نیاز کارخانه آجر و سفال آشیان را پرداخت کند.
وی تاکید کرد: نمی‌پذیرم شرکت‌های نیمه فعال به حال خود رها شوند، وضع موجود اصلا رضایت بخش نیست و دست اندکاران بخش تولید مقصرند و کار‌ها را باید به اهلش بسپارید.
استاندار گفت: مدیران بانکی به صورت جهادی کارشان را انجام دهند و نباید بنگاه داری کنند.
دکتر اسدالله عباسی افزود: شهرک جمال آباد لوشان ظرفیت تبدیل شدن به یک شهرک نمونه استانی و ملی را دارد، هیچ چیزی مانع حرکت نخواهد شد، حرکت قطار توسعه در استان کاملاً محسوس است.
وی همچنین با بیان اینکه تعدادی از واحد‌های تولیدی که در تملک بانک‌ها قرار گرفته اند با ظرفیت کمتر از ده درصد کار می‌کنند گفت: با وجود اینکه ماشین آلات مورد نیاز و جوانان جویای کار، هستند، اما شاهد چنین اتفاقاتی هستیم که بر این اساس در خصوص موانع تک‌تک واحد‌های تولیدی تصمیماتی اتخاذ شد.
استاندار یادآور شد: در کارخانه‌ای ۹۵ درصد کار آماده است و با ۵ درصد ظرفیت یا تجهیز می‌تواند راه اندازی شده و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند که امروز تصمیم گرفتیم اعتبار مورد نیاز را قبل از پایان سال پرداخت کنند، یا در خصوص زیرساخت‌هایی که اینجا وجود دارد مثل برق که سرمایه گذار می‌خواهد کار را شروع کند و برق کافی ندارد اعلام کردیم تفاهم نامه‌ای نوشته شود که ظرف ۴ ماه آینده به اتمام برسد.
دکتر اسدالله عباسی با اشاره به تصفیه خانه شهر صنعتی لوشان گفت: کار‌های نمه تمام مربوط به این تصفیه خانه تا سال ۱۴۰۱ باید تمام شود، زیرا از محل سفر رئیس جمهوری اعتبارات اختصاص پیدا کرده و از منابعی که وزارتخانه‌ها دارند و بانک‌ها هم در خصوص پرداخت وام‌های تبصره ۱۸ که وام یارانه‌ای است و وام‌های که مربوط به رونق تولید است می‌توانند کمک کنند که این واحد‌ها از ظرفیت کامل خودشان استفاده کنند.
وی افزود: امروز در شهرک صنعتی تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شد تا در سال ۱۴۰۱ شاهد چنین وضعی نباشیم.
استانندار گفت: واحد‌های بلاتکلیف تعیین تکلیف می‌شوند هم با بانک‌ها به بخش‌های خصوصی که اهلیت دارند واگذار کنند و هم بخش خصوصی به حداکثر ظرفیت برسانند.
عباسی افزود: از کسانی که سرمایه‌گذاری کنند حمایت می‌کنیم و امیدواریم آنچه ظرفیت شهرستان رودبار و شهر صنعتی لوشان است به حداکثر شکوفایی مد نظر برسانیم.
در این نشست رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان هم گفت: از نظر تعداد و مبلغ تسهیلات پرداختی به واحد‌های تولیدی این استان رتبه سوم کشور را دارد.
دلق پوش افزود: ۲ هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است در حالی که هزار و۱۰۰ میلیارد تومان برای بانک‌ها تقسیم کار کرده بودیم.
امام جمعه لوشان هم گفت: شهرک صنعتی لوشان قبلاً فعال و پویا بود به طوری که در شرکت آهن و فولاد هزار و ۲۰۰ نفر و در ام دی اف ۶۰۰ نفر مشغول بکار بودند در حالی که اکنون این شرکت‌ها فقط ۲۰ و ۳۵ نفر نیرو دارند.
حجت الاسلام و المسلمین بابایی افزود: شهرک صنعتی لوشان توانمندی‌های بالایی دارد و در سطوح مختلف می‌تواند فعالیت کند.

‐——————————————————————————–

نخستین حضور بازیکنان سرباز استقلال در تمرین ملوان
سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند که به عنوان سرباز از تیم استقلال تهران راهی تیم ملوان بندر انزلی شدند امروز نخستین تمرین خود را با این تیم انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند دو بازیکن جدید و سرباز تیم فوتبال ملوان بندر انزلی پس از معرفی به نیروی دریایی ارتش امروز در حاشیه تمرین تیم ملوان با استقبال هواداران حاضر در تمرین مواجه شدند و در ادامه کار تمرینی خود را در کنار دیگر بازیکنان دنبال کردند.
تمرین تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در زمین تمرین حسن رود زیر نظر مازیار زارع برگزار شد.
تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور جام آزادگان با ۴۶ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد و از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر کشور است.

_________________________________________________

عنایت رضایی پور فرماندار آستارا شد
با صدور حکمی از سوی دکتر وحیدی وزیر کشور؛ عنایت رضایی پور رسماً به عنوان فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ دکتر احمد وحیدی وزیر کشور با صدور حکمی عنایت رضایی پور را به عنوان فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا منصوب کرد.
رضایی پور در کارنامه خود فعالیت در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس استان، دبیری همایش‌های علمی – پژوهشی کشوری و بین المللی و نیز فعالیت‌های متعدد در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی دیگر و همچنین نگارش ده‌ها کتاب و مقاله در حوزه‌های مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی را دارد.
گفتنی است این دومین حکم وزیر کشور برای فرمانداران گیلان پس از حکم امام پناهی به عنوان فرماندار رشت است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید