برگشت ۶۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در خوزستان

برگشت ۶۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در خوزستان

کارواشتغال به نقل از ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ۶۰ واحد صنعتی راکد امسال تاکنون در شهرک‌های صنعتی خوزستان به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آقا رضا فتوحی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان در محل شرکت شهرک های صنعتی استان که با حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی برگزار شد بیان کرد: هر مدیر بانکی که با واحدهای تولیدی همراهی نمی کند باید از استان خارج شود.

وی با بیان اینکه خوزستان تکیه گاه جمهوری اسلامی است افزود: خوزستان در بحث تامین نیاز مردم، ۷۰ درصد نیاز کشور را وارد و یا تامین می کند که نشان دهنده اهمیت این استان است.

فتوحی با اشاره به اینکه هشت بندر در خوزستان وجود دارد که هر کدام ظرفیت های منحصر به فردی دارند ادامه داد: این استان متمایز از تمام استان های دیگر کشور است؛ ۸۲ درصد منابع نفت و گاز کشور در خوزستان قرار دارد.

وی گفت: چون ایران به دنبال استقلال است دشمنان تلاش دارند تا در کشور اختلال ایجاد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: ۳۳ درصد منابع آبی کشور درخوزستان است و این استان در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت و تجارت رتبه نخست کشور را دارد و به نوعی پایتخت اقتصادی کشور است.

وی گفت: متاسفانه در بخش صنایع کشتیرانی با وجود داشتن آب و ساحل مشکلات زیادی داریم که باید این صنعت را رونق ببخشیم.

وی کفت: باید اقتصاد خوزستان به گونه ای رونق یابد که مردم خواستار زندگی در این استان باشند.

فتوحی افزود: نباید شهرک های صنعتی تنها در اهواز متمرکز شوند؛ توسعه و ارتقای شهرک ها باید در سطح خوزستان انجام شود.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان همه باید مطیع واحدهای تولیدی باشند و نباید صنایع از نبود خدمات رنج ببرند.

سرپرست جدید اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز گفت: ۶۰ درصد اقتصاد استان در اداره کل صمت است و امید است با همدلی که وجود دارد و خارج از فضای امنیتی و سیاسی بتوان در این مسیر کار کرد.

حمید رضا فلاح ادامه داد: وزارتخانه برنامه ای را مشخص کرده تا فعالیت های واحدهای تولیدی از حالا سنتی به مدرن تغییر یابد.
وی گفت: پایش صنعتی، افزایش ظرفیت تولید و تکمیل زنجیره های تولید و نظارت بر بازار از جمله ماموریت های این اداره کل است.
فلاح ادامه داد: افزایش سهم صادرات خوزستان از دیگر محورهای برنامه های این اداره کل است.
سرپرست اداره کل صمت خوزستان افزود: تمرکز بر حفظ سلامت و جلوگیری از رانت و فساد از دیگر برنامه های این دستگاه است.
مدیر کل سابق صمت خوزستان نیز گفت: در دوران خدمت خود در این اداره کل چند اولویت را در دستور کار داشتم که مهم تر از همه حل مشکل تعطیلی کارخانه های بزرگ در استان بود؛ شرکت های قند اهواز، گروه ملی و بسیاری شرکت‌های دیگر که با رفع موانع تولید تلاش شد دوباره به چرخه تولید برگردند.

امیر حسین نظری افزود: کارخانه قند اهواز ۲۰ سال به دلیل اختلاف مالکان کارخانه تعطیل بود که با تلاش انجام شده دوباره به چرخه تولید برگشت.

وی گفت: برایدحل مشکلات در بخش صنایع کوچک خوزستان نیز هر هفته ۲ نشست ستاد تسهیل برگزار می‌شد ، و برخی از این واحدها که راکد بودند و مشکلات سر راه آنها برطرف شد.

وی ادامه داد: شرایط اقلیمی خوزستان برای فعالیت واحدهای صنعتی و تولید کنندگان بسیار سخت است و در شرایط دشوار کار می کنند؛ اگر اعلام می کنیم خوزستان قلب تپنده کشور است باید نگاه وسیعی به این استان داشته باشیم.

 

ظرفیت تولید فولاد در خوزستان به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید

نظری بیان کرد: ۱۱ میلیون تن میزان تولید فولاد خوزستان است که با صدور مجوزهایی که انجام شده این میزان تولید به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید.

مدیرکل سابق صمت ادامه داد: اگر از تجارت خوبی برخوردار باشیم و در بازار خارجی فعالیت داشته باشیم صنعت رشد خواهد یافت و صنعتگر دیگر تنها به فکر بازار داخلی نیست.

وی گفت: این استان مشکلات پنهان زیادی دارد و باید با جسارت و شجاعت پای کار آمد؛ اگر جسارت و شجاعت را از مدیر بگیریم و تابع فضای مجازی شویم نمی توان به اهداف رسید،باید به مدیر اختیارات زیادی داده شود تا بتواند برای حل مشکلات گام بردارد.

نظری افزود: تنها با حراست و پلیس نمی توان جلوی تخلفات و فساد و رانت را گرفت ، باید ساختار را اصلاح کرد.

گفتنی است با حضور مدیر کل حوزه وزارتی صمت، در آیینی که امروز سه شنبه برگزار شد حمید رضا فلاح به عنوان سرپرست جدید اداره کل جدید صمت خوزستان معرفی شد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید