بستری شدن ۵۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان

بستری شدن ۵۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان

تنها فرمول خروج از مشکلات کشور حمایت از تولید است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش تولید در کشور گفت: تنها راه خروج از مشکلات کشور بدون شک حمایت از تولید است.

 معاون هماهنگ کننده‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یکی از هم رزمان و هم دوره‌های شهید انصاری در سال‌های نخست پیروزی انقلاب در گیلان بود، امروز در چهل و یکمین سالگرد شهادت شهیدان علی انصاری، تنها استاندار شهید کشور و علیرضا نورانی معاون هماهنگی امور عمرانی اسبق استانداری گیلان در تالار مرکزی رشت، گفت: روحیه‌ی شجاعت، عدالت طلبی، مردم دوستی و ظلم ستیزی شهدا زمینه ساز حرکت نظام اسلامی در مسیر تعالی و کمال است و شهید انصاری به عنوان شاگرد مبرز خمینی کبیر با بهره مندی از چنین خصایصی توانست به نیروی عظیم مردمی تکیه زده و مجموعه‌ی امکانات و توانمندی‌ها را برای ساختن این سرزمین بسیج کند و مخالفان پیشرفت و تعالی ایران اسلامی تحمل این این رویه را نداشتند.

سردار محمدرضا نقدی با اشاره به تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی در ۴ دهه‌ی گذشته، افزود: حضور آگاهانه و پرشور مردم بود که موجب شد این انقلاب به رغم تمامی ترفند‌ها و کینه توزی‌های دشمنان، سرزنده و الهام بخش در مسیر بیداری جهان بشریت گام بردارد و استکبار و صهیونیسم جهانی را به استیصال بکشاند.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی چالش‌ها و مشکلات داخلی به ویژه در حوزه‌ی اقتصاد و معیشت، علت اصلی بروز این پدیده را غفلت از الگو‌های منبعث از انقلاب دانست و اضافه کرد: رمز موفقیت ما در این حوزه، برپایی نشست‌های مدیریتی و بالا و پایین کردن اعداد و ارقام در بازار‌های مالی و فرایند‌های بانکی نیست، بلکه وارد کردن آحاد ملت در عرصه‌ی تولید و سازندگی ست که الگوی کارآمد آن پس از پیروزی شکوهمند انقلاب به دست جهادگران مردمی نمایان شده و همواره از سوی امامان انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با انتقاد از برخی مقایسه‌های بین دستاورد‌های ارزشمند انقلاب با گرانی‌های موجود در بازار و فشار‌های اقتصادی، گفت: بی شک این فشار‌ها ناشی از کم کاری دست اندرکاران اداره‌ی امور جامعه است که با خودباوری و مشارکت بخشی عمومی قابل پیشگیری ست، اما انقلاب اسلامی تاکنون با نفوذ بر ذهن و فکر ملل مسلمان و آزادی خواه جهان، قله‌های آگاهی بخشی و بصیرت افزایی را برای نیل به کمال و زمینه سازی انقلاب جهانی حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فتح کرده و زیاده خواهان و برتری طلبان زورگو را بر سر جای خود نشانده است.

سردار محمدرضا نقدی در پایان سخنان خویش با تشریح علل و ریشه‌های دشمنی و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه‌ی آمریکا علیه ملت بزگ ایران؛ افزود: بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا با طرح نظام تک قطبی با محوریت خویش تلاش می‌کرد جهان را تحت سیطره‌ی خویش قرار دهد و ایران تنها کشور جهان بود که مقابل زیاده خواهی شیطان بزرگ ایستاد و در بستر فرهنگ ایثار، آزادگی و شهادت، ذلت را نپذیرفت و درسی از آزادمنشی، عدالت طلبی و حق جویی را به جهانیان ارایه کرد و این رویکرد امروز به ثمر نشسته است.

در ادامه‌ی این مراسم خانم دکتر حمیده دانش کاظمی ، همسر شهید علی انصاری، تنها استاندار شهید کشور، در سخنانی به تشریح سیره‌ی اخلاقی و مشی سیاسی این شهید در راه پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اضافه کرد: بصیرت و زمان شناسی شهید انصاری موجب شد تا به تمامی آمال مادی و زخارف دنیوی پشت پا زند برای خدمت به مردم و اعتلای ایران تا پای جان مقابل منحرفان و جریان‌های التقاطی بیاستد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از خانواده‌ی ۴ شهید کارمند گیلان، شامل شهیدان علی انصاری- علیرضا نورانی، علی خیرخواه و شهید کریمی؛ از پوستر مجموعه‌ی فیلم‌های داستانی عشق بی نهایت، ویژه‌ی زندگی نامه‌ی شهیدان صادق حبیب زاده، یکی از شهدای ترور گیلان، سید مهدی نقیبی راد، از شهدای دفاع مقدس و شهید حامد کوچک زاده از شهدای مدافعان حرم استان رونمایی شد.


به نتیجه رسیدن طرح آزادسازی سواحل در گیلان

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: خوشبختانه تمام دستگاه‌های دولتی و نظامی کمک کردند تا طرح آزادسازی سواحل به نتیجه برسد.

 سید محمد حسینی، معاون رئیس جمهور امروز در بازدید از ساحل چاف و چمخاله به همراه هیات همراه با اشاره به طرح آزادسازی سواحل، گفت: اگر به نفع مسائل ملی کوتاه بیاییم می‌توانیم کار‌های بزرگی انجام دهیم و خوشبختانه همه دستگاه‌های دولتی و نظامی کمک کردند تا طرح آزادسازی سواحل به نتیجه برسد.

سیدمحمد حسینی بررسی روند پیشرفت طرح‌ها به ویژه آزادسازی سواحل در گیلان را از اهداف سفر به استان عنوان کرد و افزود: تاکید رئیس جمهور این است که اقداماتی با محوریت وزارت کشور انجام شود تا چارچوب‌های فرهنگی در سواحل رعایت شود.

وی با اشاره به سفر گردشگران به گیلان، اضافه کرد : می‌توان برنامه‌های متعدد فرهنگی مانند جشنواره‌هایی را در مناطق ساحلی برگزار کرد که با استقبال مردم مواجه شود.

فرماندار شهرستان لنگرود هم در این مراسم با اشاره به آزادسازی حریم ۶۰ متری به دستور رئیس جمهور و اهتمام استاندار، گفت: مدیران شهری و شهر چاف وچمخاله تلاش کردند تا بتوانیم سواحل را با ایجاد طرح‌های سالم سازی دریا برای استفاده آقایان و خانم‌ها به طول ۳ کیلومتر، با رعایت نکات ایمنی، موازین شرعی و بهره گیری از برنامه‌های فرهنگی برای استفاده مردم و گردشگران آماده کنیم.

محمدرضا جلالی با اشاره به حضور منجیان غریق برای حفظ جان گردشگران و تاکید بر شنا فقط در محدوده طرح‌های سالم سازی دریا، به مردم توصیه کرد: از غرفه‌های صنایع دستی شهرستان لنگرود هم بازدید کنند.


هشدار برای گیلانی‌ها

۵۷ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند.

 دکتر فردین مهرابیان گفت: در ۲۴ ساعته گذشته ۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند که با این تعداد آمار بیماران کرونایی در گیلان به ۵۷ نفر رسید.
دیروز ۵۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری بودند.
وی با بیان اینکه ۶ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند گفت: ۵ بیمار هم در ۲۴ ساعت گذشته در این بخش بستری شدند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: حال ۹ بیمار مبتلا به کرونا وخیم گزارش شده است.
دکتر فردین مهرابیان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کنترل این بیماری اضافه کرد: امروز ۲۴۴ پایگاه واکسیناسیون در گیلان فعال است.


نشست هم اندیشی نمایندگان رشت با شهردار و فرماندار

فرماندار رشت بر اهمیت محور‌های ورودی و خروجی شهر در راهنمایی گردشگران و استفاده از جاذبه‌های گردشگری شهرستان تاکید کرد.

 فرمانداررشت در این نشست با اشاره به اهمیت محور‌های ورودی و خروجی شهر در راهنمایی گردشگران، گفت: نمایندگان شهرستان، در جذب اعتبارات و همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی وبه ثمر نشستن طرح‌های ساماندهی شریان‌های ورودی شهر رشت نقش مهمی دارند.

حمیدرضا امام پناهی با تاکید بر این که ورودی شهر‌ها مهمترین عامل در ایجاد حس خوب برای ورود به محدوده شهری است، افزود: نخستین مواجهه با محور‌های ورودی شهر‌ها، مهمترین عامل در تصمیم گیری مسافران در استفاده از اماکن اقامتی و بازدید از نقاط گردشگری و جاذبه‌های طبیعی گیلان است.

وی لکه گیری مرمتی، آسفالت و بهسازی ورودی جنوبی رشت، حدفاصل میدان گیل تا چهارراه شهر صنعتی به طول حدود ۲۰ کیلومتر و همچنین پنج و نیم کیلومتر در مسیر رشت به لاکان را دارای اهمیت بالایی در ساماندهی بار ترافیکی شهر رشت دانست و خواستار تسریع در روند اجرای طرح‌ها شد.

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام هم در این نشست با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی جنوبی این شهر، بر لزوم بهسازی این محور به خصوص حدفاصل میدان گیل تا چهارراه شهر صنعتی تأکید کرد و گفت: بهسازی این محور علاوه بر روان سازی بار ترافیکی ورودی به شهر از محور جنوبی و تسهیل در عبور و مرور، موجب کاهش آمار تصادفات و کاستن از میزان اتلاف وقت گردشگران خواهد شد. 

جبار کوچکی نژاد ، دیگر نماینده مردم شهرستان‌های رشت وخمام در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اهمیت بهسازی مبادی ورودی و خروجی شهر رشت به خصوص محور لاکان و محور آقا سید شریف، در کاهش حجم ترافیک معابر غربی شهر رشت در روز‌های تعطیل، گفت: برای جذب گردشگر بیشتر و بهره‌مندی از مزایای اقتصادی و اشتغال زایی صنعت گردشگری به عنوان یکی از حوزه‌های مهم در زمینه اشتغال آفرینی، برخورداری از مبادی ورودی و خروجی مناسب، باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.


تأکید بر پیوست عدالت در اجرای طرح‌های دولت

معاون امور مجلس رئیس جمهور امروز در رشت گفت: دولت در تمام طرح‌های خود برنامه ریزی می‌کند تا عدالت برقرار شود.

سید محمد حسینی در همایش روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تأکید بر نگاه عادلانه در برنامه ریزی‌ها و اجرای طرح‌های دولت افزود: دولت از اجرای طرح‌هایی که عدالت را به دنبال دارد استقبال می‌کند.

وی با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری ها، کاهش جمعیت روستایی را یکی از مهم‌ترین معظل روستا‌ها عنوان کرد و گفت: به رغم افزایش خدمات دولت در روستاها، طی سال‌های گذشته شاهد کاهش جمعیت روستایی بوده ایم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور اضافه کرد: در این خصوص بیشترین آسیب‌ها مربوط به نبود فرصت‌های شغلی و کارآفرینی در روستاهاست.

سید محمد حسینی به هم افزایی و همدلی دهیاران و شورا‌های روستایی تأکید کرد و خواستار کار جهادی برای جبران نارضایتی‌های پیش آمده در سال‌های گذشته شد.

استاندار گیلان هم در این همایش به طرح‌ها و ایده‌های علمی و در چهارچوب قانون برای اجرا در روستا‌ها تأکید کرد و گفت: نشاط روستا‌ها را با ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در روستا برهم نزنیم.

دکتر اسدالله عباسی افزود: اگر از زمان مسئولیتم در گیلان پروانه ساخت غیرمجاز صادر شود تمامی صادرکنندگان پروانه ساخت باید جبران خسارت کنند.

وی همچنین به درآمدزایی شهرداران به جذب سرمایه گذار تأکید کرد و گفت: شهرداران تنها متکی به درآمد روتین شهرداری نباشند.

استاندار گیلان به اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومانی دولت برای اجرای طرح‌های آب شرب روستایی کشور اشاره کرد و افزود: دولت تلاش می‌کند تا مشکلات گازرسانی، نوسانات برق، اینترنت و تلفن هم در روستا‌ها حل شود.

دکتر اسدالله عباسی در ادامه به مدیریت پسماند در روستا‌ها تأکید کرد و گفت: معیار و شاخص ارزیابی مدیران در روستا‌ها و شهر‌ها شیوه مدیریت پسماند خواهد بود.

وی با تأکید بر تفکیک از مبدا زباله‌ها اضافه کرد: در روستا‌هایی که پسماند به خوبی مدیریت شود در اجرای طرح هادی در اولویت خواهند بود و به لحاظ اعتباری و مالی نیز حمایت خواهند شد.

در این همایش از ۵ شهردار و دهیار منتخب گیلان تجلیل شد.


معاون امور مجلس رئیس جمهور:

تعامل خوب دولت و نمایندگان گیلان برای خدمت رسانی به مردم

سیدمحمد حسینی: دولت و نمایندگان مجلس برای خدمت صادقانه به مردم بر اساس منویات مقام معظم رهبری تعامل خوبی دارند.

در ادامه سفر سیدمحمد حسینی ، معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری به گیلان، وی در نشستی با دکتر اسدالله عباسی استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شواری اسلامی گفت: دولت مردمی و انقلابی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، با همدلی و بر اساس منویات مقام معظم رهبری، در خدمت صادقانه به مردم تعاملات اثربخشی دارند.
دکتر سیدمحمد حسینی با اشاره به فرصت خدمت به مردم در دهه پنجم انقلاب ، افزود: دکتر رئیسی بر تلاش شبانه روزی دولت برای بهبود شرایط معیشت مردم و همچنین ارتقاء بیش از پیش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کنند.

استاندار گیلان هم در این نشست، تداوم همدلی مسئولان و نمایندگان برای خدمت به مردم را بسیار موثر دانست و گفت: برای تسریع در امور، پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای جذب و تخصیص بیشتر اعتبارات به استان، تعامل و نظارت بر اجرای طرح‌ها در شتاب دادن به توسعه استان موثر است. 

دکتر اسدااله عباسی با اشاره سفر‌های خود به شهرستان‌ها به همراه نمایندگان مجلس برای بررسی میدانی مشکلات، افزود: سفر‌های شهرستانی در سال جدید با توجه به کاهش مبتلایان به کرونا برای رفع مشکلات مردم ادامه خواهد داشت.

وی توسعه همه جانبه به ویژه در مناطق محروم و روستا‌های گیلان را از دیگر اولویت‌های کاری امسال عنوان کرد و گفت: مرکز تحقیقات محصولات استراتژیک گیلان از جمله برنج، کیوی، زیتون و فندق برای حمایت از کشاورزان و رونق تولید، تقویت می‌شود.

استاندار گیلان گفت: همچنین طرح‌های هادی روستایی با بررسی برای تغییر کاربری و تاکید بر حضور ساکنان بومی، مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.

در این نشست هریک از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و ضمن بررسی مسائل و مشکلات استان، بر ضرورت تقویت همراهی میان مسئولان در مسیر توسعه و پیشرفت گیلان تأکید کردند.


منبع : خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید