بستر مناسبی برای اشتغال نخبگان در اصفهان فراهم شده است

بستر مناسبی برای اشتغال نخبگان در اصفهان فراهم شده است

 استاندار اصفهان گفت: بستر مناسبی در قالب شرکت های دانش بنیان و فناور در این استان برای اشتغال نخبگان فراهم شده است بطوریکه حدود ۹ هزار نفر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال هستند.

کارواشتغال به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا مرتضوی روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان افزود: اگر این ظرفیت ها نبود، این نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهی در کشورهای دیگر دعوت به کار می شدند و از این حیث، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان کار بزرگی انجام داده است.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در استان اصفهان که ۶۷۰ واحد آن در شهرک علمی و تحقیقاتی مستقر است، اظهار داشت: اصفهان از نظر شرکت های دانش بنیان در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یکی از بازیگران اصلی عرصه علم و فناوری کشور است، اضافه کرد: با تقویت ارتباط دانشگاه ها با صنعت و کارآفرینان، سعی شده است زیست بوم مناسبی در استان برای ارتقا و رشد فن آفرینی فراهم شود.

وی با بیان اینکه بر اساس سند آمایش سرزمین، اقتصاد گردشگری و دانش بنیان محورهای توسعه استان اصفهان هستند، تصریح کرد: جهت گیری مدیریت استان به این سمت است تا سهم گردشگری و دانش بنیان در اقتصاد افزایش یابد.

مرتضوی با اشاره به اینکه امسال جشنواره ملی شیخ بهایی با رویکردهای جدید برگزار می شود، افزود: این رویکردها به توسعه و بهبود زیرساخت های شهری و بخش گردشگری کمک می کند.

وی تاکید کرد: مدیریت ارشد استان اصفهان در دولت سیزدهم با اعتقاد به نقش اقتصاد دانش بنیان تلاش کرده است تا همه مجموعه های فعال در زیست بوم فناوری را راهبری و پشتیبانی کند.

استاندار اصفهان به ایجاد قرارگاه اقتصاد دانش بنیان در این استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ما می توانیم ظرفیت های جدیدی برای گره گشایی از بخش اقتصادی داشته باشیم و این موضوع به جد در همه زمینه ها دنبال می شود.

راه اندازی شهرک پویانمایی در اصفهان

مرتضوی همچنین گفت: ایده جدیدی در استان اصفهان در حال پیگیری است و با توجه به زمینه ها و سوابق موجود، شهرک پویانمایی (انیمیشن) راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون جلسه هایی درباره راه اندازی این شهرک در استان برگزار شده است، افزود: اصفهان می تواند در حوزه اقتصادی تولید پویانمایی بطور ویژه تر عمل کند و ظرفیت های قانونی برای پشتیبانی از این موضوع وجود دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته ظرفیت های استان بمنظور بهبود شرایط کسب و کار و تعریف فضای مناسب برای سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گرفت، اظهار داشت: اصفهان در زمینه شاخص فضای کسب و کار از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ معادل ۱۸ پله صعود کرده و به جایگاه پنجم کشوری رسیده است.

وی با بیان اینکه نسبت مصارف به منابع بانک های استان نیز برای نخستین بار به ۷۶ درصد رسید درحالیکه در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۵۴ درصد بود، گفت: این رشد ۲۲ درصدی گویای پشتیبانی از بنگاه های اقتصادی و تغییر رویکرد بانک ها در این زمینه است.

مرتضوی با اشاره به اینکه پارسال ۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای بانک های استان اصفهان تکلیف شد، خاطرنشان کرد: از ۹۴۱ بنگاه اقتصادی راکد، ۴۰۰ بنگاه احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

وی با بیان اینکه اقداماتی در یک سال گذشته در حوزه تامین آب و برخی از طرح هایی که متوقف بود، انجام شد، خاطرنشان کرد: اجرای ۲ پروژه بزرگ آغاز شده که یکی از آنها ۲۵۰ کیلومتر و دیگری حدود ۴۰ کیلومتر جلو رفته است و ۲ تا سه سال آینده ثمره آنها در زیست بوم طبیعت استان خودنمایی می کند.

وی تاکید کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده، فضای کسب و کار در استان به سمت شرایط مناسب تر حرکت می کند.

هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در اصفهان آغاز شد و تا فردا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد.

این جشنواره توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

بخش های مسابقه ای طراحان کسب و کار و فن آفرینی، مذاکره های سرمایه گذاران و فن آفرینان، جایزه ویژه مدیریت شهری، نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان، نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های این دوره از جشنواره است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید