به ازای هر صندلی نمایندگی مجلس رقابت ۳۰ داوطلب گیلانی

به ازای هر صندلی نمایندگی مجلس رقابت ۳۰ داوطلب گیلانی

رئیس ستاد انتخابات گیلان: با توجه به تعداد نامزد‌های انتخاباتی در استان برای تصاحب هر کرسی مجلس ۳۰ داوطلب باهم رقابت خواهند کرد.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ محمد جلائی با اشاره به تایید صلاحیت ۳۹۳ داوطلب تاکنون در گیلان گفت: در حال حاضر برای هر کرسی مجلس در استان حداقل ۳۰ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی گیلان با بیان اینکه انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ رقابتی‌ترین انتخابات تمام ادوار به لحاظ تعدد نامزد‌ها است اضافه کرد: با اعلام اسامی جدید تایید شدگان از سوی شورای نگهبان در همه ۱۱ حوزه انتخابیه استان فضای رقابتی و حضور همه جناح‌های سیاسی و سلایق و دیدگاه‌های مختلف مدیریتی و تحولی مشهود است.

محمد جلائی تصریح کرد: پس از تائید صلاحیت مرحله اول هیات نظارت ، تا دوم بهمن ۴ نفر از تایید شدگان که شامل ۳ نفر از حوزه انتخابیه رشت و خمام و یک نفر از رودسر و املش انصراف خود را رسمی به فرمانداری‌ها اعلام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به انتشار شایعات و خبرسازی‌های کذب برخی رسانه درخصوص حضور یا تغییر حوزه انتخابیه برخی نامزد‌ها اعلام کرد: تاکنون در سامانه ستاد انتخابات فقط دو تقاضا ثبت شده است و مراحل بررسی و اعلام نظر هیات نظارت پس از بررسی مجدد بند ۶ ماده ۳۱ درباره عدم سوشهرت در حوزه انتخابیه مقصد نتایج اعلام خواهد شد.

گیلان در مجلس شورای اسلامی ۱۳ کرسی نمایندگی دارد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید