بودجه ۱.۱ میلیارد دلاری ازبکستان برای رونق کارآفرینی خانوادگی

بودجه ۱.۱ میلیارد دلاری ازبکستان برای رونق کارآفرینی خانوادگی

رئیس جمهور ازبکستان بر لزوم اتخاذ سیاست‌های کاهش فقر و رونق اشتغال در این کشور تأکید کرد و گفت: در سال جاری میلادی برای کارآفرینی خانوادگی معادل ۱ میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار وام اختصاص می‌شود.

کارواشتغال به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشستی بر لزوم اتخاذ سیاست‌های کاهش فقر و رونق اشتغال در این کشور تأکید کرد و گفت:در سال جاری میلادی برای کارآفرینی خانوادگی معادل ۱ میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار وام و ۱۳۱ میلیون دلار نیز یارانه اختصاص داده می‌شود.

میرضیایف همچنین اظهار داشت: ۳۷ نوع یارانه برای کاهش فقر و تامین اشتغال ایجاد شده است.

رئیس جمهور ازبکستان ادامه داد: هم اکنون با هدف تامین اشتغال مردم با کارآفرینی خانوادگی ۱ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار وام و  یارانه و ۲۰۰ هزار هکتار زمین برای کشت محصولات کشاورزی اختصاص یافته است.

میرضیایف خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ هزار نهاد کارآفرینی ایجاد شده و فعالیت ۲۰ هزار واحد کارخانه توسعه یافته است. در سال گذشته میلادی یک میلیون نفر از فقر خارج شدند.

تاکید شد که در قانون اساسی اصلاح و تصویب شده اخیر، دولت متعهد به کاهش فقر شده است.

در همین راستا در این نشست اقداماتی برای ارتقاء این هدف به مرحله جدید مورد بررسی قرار گرفت و اشاره شد که اولاً وزارت اشتغال و کاهش فقر باید کارها را در این زمینه به شیوه جدید سازماندهی کند.

در این نشست همچنین حمایت از کارآفرینان و تشویق آنها برای ایجاد مشاغل جدید مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور ازبکستان به تجربه چین اشاره کرد و گفت: تجربه چین در کاهش فقر قابل توجه است. هیئت کشورمان اخیراً برای بررسی این تجربه و تنظیم رویکردهای جدید به چین سفر کرده است. بدین ترتیب متخصصان چینی در وزارت اشتغال و کاهش فقر همکاری خواهند کرد.

در این نشست مقرر شد بر اساس تجربه چینی، در یک ناحیه هر استان برنامه جداگانه‌ای برای خروج از فقر اجرا شود. در این میان برای بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، انرژی، ارتباطات و گردشگری، توسعه شهرهای کوچک و متوسط، صنعتی سازی محله‌ها در ناحیه‌ها به سطح بالای فقر توجه ویژه خواهد شد.

میرضیایف در پایان این نشست به معاون نخست وزیر دستور داد تا زیرساخت‌های مورد نیاز را تأمین و مشکلات را حل و فصل کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید