بیش از نیمی از جمعیت گیلان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند

بیش از نیمی از جمعیت گیلان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از پوشش رایگان ۸۴ درصد بیمه شدگان در استان خبر داد.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمود عاطف راد به خبرنگار صدا و سیما گفت: از ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر جمعیت گیلان، یک میلیون و ۳۰۶ هزار نفر معادل ۵۲ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۸۴ این بیمه شدگان به صورت رایگان در پوشش بیمه‌ای قرار گرفته اند.
وی از پوشش رایگان برخی از بیمه شدگان بیمه سلامت استان خبر داد و افزود: ۸۴۲ هزار نفر ساکنان شهر‌ها و روستا‌های زیر ۲۰ هزار نفر، ۷۳ هزار مددجوی کمیته امداد و بهزیستی گیلان و ۲۲۲ هزار نفر از افراد ۵ دهک اول در استان به صورت رایگان در پوشش بیمه سلامت گیلان قرار گرفته اند.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان همچنین با تاکید بر تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصدی هزینه‌های درمانی برای دهک‌های ۶ تا ۹ جامعه، گفت: پارسال ۱۳ هزار و ۴۸۰ میلیاردریال برای هزینه‌های درمانی بیمه شدگان به مراکز و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت گیلان پرداخت شد.
دکتر محمود عاطف راد افزود: هزارو ۸۱۳ موسسه، بیمارستان، مطب‌های پزشکان، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری پزشکی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان با بیمه سلامت گیلان قرار داد بسته اند.
وی از ارائه خدمات تشخیصی و درمانی رایگان بیمه سلامت گیلان به ۲ هزار زوج نابارور استان از ۲ سال گذشته تاکنون خبر داد و اضافه کرد: تامین بیش از ۹۰ قلم انواع دارو و تجهیزات پزشکی، ۵۷ نوع تست آزمایشگاهی، ۷ نوع خدمت تصویربرداری و خدمات فوق تخصصی درمان نازایی مانند IVF، FET و ICFI از جمله خدمات ارائه شده به زوج‌های زیر پوشش بیمه سلامت گیلان در این مدت است.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های تشخیص و درمان زوج‌های نابارور در ۳ مرکز طرف قرارداد دولتی و خصوصی در گیلان به میزان ۸۵ میلیارد ریال به مدت حدود ۲ سال را بیمه سلامت استان پرداخت کرد.
دکتر محمود عاطف زاد همچنین از راه اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج از آبان سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۰۷ نوع بیماری صعب العلاج و ۴۲ هزار بیمار درگیر بیماری‌های خاص زیر پوشش این خدمات بیمه سلامت گیلان قرار دارند.
وی با اشاره به فرانشیز ۳۰ درصدی هزینه‌ی درمان مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در بخش‌های درمانی سرپایی و ۱۰۰ درصدی این بیماران در بیمارستان‌ها خبر داد و اضافه کرد: نسخه پیچی الکترونیکی و طرح دارویار که در آن بیمه سلامت مبلغ افزایش قیمت دارو‌ها را پرداخت می‌کند از دیگر خدمات این نهاد حمایتی در استان است.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان همچنین از ارائه ۵۹ خدمات توانبخشی به معلولان بهزیستی استان خبر داد و گفت: پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی ۱۷ هزار نفر از توانخواهان بهزیستی استان در مراکز دولتی و خصوصی را این اداره کل برعهده دارد.
۲۹ مهر تا ۵ آبان در تقویم با عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید