بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان هنرستان جذب بازار کار می‌شوند

بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان هنرستان جذب بازار کار می‌شوند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان هنرستان جذب بازار کار می‌شوند و بخش زیادی از آنها کارآفرین هستند، گفت: امیدواریم بتوانیم سهم آموزش‌های مهارتی را افزایش دهیم.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح ۳ هزار ظرفیت جدید هنرستانی که در شهرستان پردیس برگزار شد، اظهار کرد: اکنون در گام دوم انقلاب و در مسیر تمدن نوین و شکوفایی اسلامی هستیم که مهم‌ترین بستر تأثیرگذار در این خصوص، تربیت نیروی انسانی توانمند، خلاق و نوآور است و این امر در راستای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور یک ضرورت است.

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی این امر در جهت توسعه آموزش نیروی انسانی گام بر می‌دارد؛ از این رو توسعه آموزش‌های هنرستانی و فنی‌و‌حرفه‌ای جزو اولویت‌های اصلی در وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

کاظمی خاطر نشان کرد: اگر ما در گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال تحقق ایران قوی هستیم، باید در عرصه علم و مهارت آموزی برای دانش‌آموزان تلاش بیشتری داشته باشیم و به همین دلیل در سال تحصیلی جدید، توسعه هنرستان‌ها و توجه به مهارت آموزی از برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با این نگاه سعی داریم در جهت سرعت بخشیدن به چرخ اقتصادی کشور تلاش کنیم؛ اما آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بسیار هزینه‌بر است و این مهم تنها توسط آموزش و پرورش محقق نخواهد شد و از  مجلس و دولت انتظار داریم در این زمینه کمک کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه بیش از۷۰ درصد فارغ التحصیلان هنرستان جذب بازار کار می‌شوند و بخش زیادی از آنها کارآفرین هستند، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در وزارت آموزش و پرورش می‌شود، بتوانیم سهم  آموزش‌های مهارتی را افزایش دهیم.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید