تأکید بر تصمیم جدی دولت در ثبات قیمت ها-بهره برداری از پل کابلی آستانه اشرفیه در سال۱۴۰۱-پیوستن هافبک شمس آذر قزوین به سپیدرود-سرعت گرفتن شخم زمستانه در شالیزار‌های گیلان-تخریب ۳ویلای غیرمجاز در آستانه اشرفیه -حسرتی ۱۰ساله برای توسعه یک دامداری در آستارا-ذخیره ۴۵۵ تن میوه برای شب عید گیلانی‌ها

تأکید بر تصمیم جدی دولت در ثبات قیمت ها-بهره برداری از پل کابلی آستانه اشرفیه در سال۱۴۰۱-پیوستن هافبک شمس آذر قزوین به سپیدرود-سرعت گرفتن شخم زمستانه در شالیزار‌های گیلان-تخریب ۳ویلای غیرمجاز در آستانه اشرفیه -حسرتی ۱۰ساله برای توسعه یک دامداری در آستارا-ذخیره ۴۵۵ تن میوه برای شب عید گیلانی‌ها

تأکید بر تصمیم جدی دولت در ثبات قیمت ها

امام جمعه رشت : آزاد سازی سواحل عملکرد خوب دولت بود اما خواسته مهم مردم ثبات قیمت هاست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت با اشاره به تصمیم سریع دولت برای آزادسازی ۲۰ روزه سواحل افزود: این عملکرد نشان از قدرت دولت بود اما مردم انتظار چنین عملکردی را در کنترل بازار و ثبات قیمت ها دارند.
وی با بیان اینکه مردم با آزادسازی ۶۰ متری سواحل فهمیدند بسیاری از این ساحل خواری ها به دست مسئولان اتفاق افتاده بود گفت: پس از آزادسازی سواحل باید کنترل فرهنگی نیز صورت پذیرد تا شاهد افسار گسیختگی در سواحل نباشیم.
امام جمعه رشت در ادامه به رواج داشتن برخی رفتارهای غیرانسانی مانند ترویج همجنس گرایی در کشورهای پیشرفته اشاره کرد و با بیان اینکه این رفتارها نشان از زنده بودن جاهلیت است افزود: وقتی مدیریت این کشورها به دست نااهلان بیافتد مردم از معنویت دور شده و به رفتارهای غیرانسانی می پردازند.
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : وقتی چنین رفتارهایی غیرانسانی رواج می یابد و مردم از معنویت و مکاتب الهی دور می شوند آیا نمی توان ادعا کرد همه گیری بیماری از عذاب های الهی است.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به نپرداختن حقوق کارگران در برخی شرکت ها اشاره کرد و افزود: این شرکت ها با اینکه توان پرداخت حقوق را دارند اما به سرمایه گذاری در بخش های دیگری می پردازند که اگر دستگاه قضا به این موضوع وارد شود این شرکت ها مجبور خواهند بود با خفت و خواری حقوق را پرداخت و مجازات شوند.
وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای اسلامی همسایه گفت: برخی از این کشورها گاهی فریب کشورهای سلطه را میخورند در حالی که کشور عزیز ما دست دوستی و برادری به این کشورها دراز میکند تا ترویج دهنده صلح و دوستی باشد.


استاندار گیلان خبر داد:

بهره برداری از پل کابلی آستانه اشرفیه در سال۱۴۰۱

استاندار گیلان از بهره برداری پل کابلی آستانه اشرفیه تا خرداد سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛ استاندار گیلان در بازدید از روند ساخت پل کابلی آستانه اشرفیه گفت: ساخت این پل ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر رئیس جمهور به گیلان اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پل تامین شد و پیش بینی می‌شود تا ابتدای خرداد سال آینده به بهره برداری برسد.

دکتر اسدالله عباسی افزود: در حال حاضر مشکل عمده برای بهره برداری از پل کابلی آستانه اشرفیه بازگشایی مسیر‌های دو طرف پل است که شهرداری آستانه اشرفیه موظف است هرچه سریعتر نسبت به این بازگشایی اقدام کند.

استاندار در ادامه سفر به آستانه اشرفیه با حضور در منزل امید آتش افروز نیروی خدماتی فداکار بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه رفت و از وی عیادت کرد.

امید آتش افروز، نیروی خدماتی بیمارستان کوثر، هفته قبل که برای تعویض کپسول اکسیژن بخش کرونا رفت با ترکیدگی مانومتر کپسول مواجه شد که می‌توانست منجر به ترکیدگی کپسول شود.

این نیروی خدماتی زحمتکش و فداکار با مشاهده این صحنه با دست خود جلوی نشت گاز و انفجار کپسول را گرفت و در این حادثه دچار سوختگی شدید از ناحیه دودست شد.

استاندار گیلان در این دیدار ضمن تقدیر از این عمل شجاعانه پیگیر روند درمان و وضعیت استخدامی این جوان فداکار شد.


پیوستن هافبک شمس آذر قزوین به سپیدرود

کیوان محمدنژاد هافبک گیلانی تیم شمس آذر قزوین به تیم سپیدرود پیوست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ کیوان محمدنژاد هافبک شاندرمنی تیم شمس آذر قزوین با عقد قراردادی تا پایان نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور به تیم سپیدرود رشت پیوست.
وی سابقه بازی در تیم‌های شهرداری آستارا ، چوکای تالش ، کاسپین قزوین ، شهرداری ارومیه ، داماش گیلان ، رهپویان رضوانشهر و صنعت ساری را هم در کارنامه دارد.

پیش از این کیوان یاراحمدی، علی رضا صبوری، میثم حسین‌پور و حکیم حزباوی‌پور در نیم فصل به سپیدرود پیوستند.


سرعت گرفتن شخم زمستانه در شالیزار‌های گیلان

در ۶۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان شخم زمستانه زده شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برای تولید برنج دو شخم در شالیزار‌های استان انجام می‌شود که یکی در زمستان و شخم دوم در بهار انجام می‌شود، گفت: تاکنون در ۲۵ درصد از شالیزار‌های گیلان معادل ۶۰ هزار هکتار شخم زمستانه زده شده است.
سید علی موسوی با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد افزود: شخم زنی در این فصل سبب آمادگی خاک برای کشت می‌شود.
وی با اشاره به افزایش نزولات جوی از کشاورزان خواست از آب‌های سطحی و بارش‌های این روز‌ها استفاده کرده و زمین‌های خود را هر چه سریعتر شخم بزنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: زیر خاک رفتن کاه و کلش با انجام شخم زمستانه علاوه بر دفع آفات، موجب بهبود کیفیت خاک شالیزار، کاهش مصرف کود و افزایش تولید در کشت بعد می‌شود.


تخریب ۳ویلای غیرمجاز در آستانه اشرفیه

با دستور دادستان آستانه اشرفیه ۳ویلای غیرمجاز در آستانه اشرفیه تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛ مجید تاج الدینی دادستان آستانه اشرفیه گفت: این ۳واحد به مساحت ۳۰۰مترمربع در یک زمین ۱۴۰۰مترمربعی و روستای شیرکوه ساخته شده است.

وی افزود: این زمین که در خارج از طرح هادی ساخته شده و کاربری شالیزاری دارد.

دادستان آستانه اشرفیه گفت: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب ۲قطعه زمین به مساحت ۱۰هکتار در حریم رودخانه سفیدرود هم در روستای کینچاه رفع تصرف شد.


ذخیره ۴۵۵ تن میوه برای شب عید گیلانی‌ها

توزیع میوه برای تنظیم بازار شب عید گیلان از هفته سوم اسفند با نرخ مصوب آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان، مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: تا کنون ۴۵۵ تن میوه شامل ۲۳۰ تن پرتقال از باغداران شرق گیلان و ۲۲۵ تن سیب از استان آذربایجان غربی خریداری و برای مصرف بازار نوروزی گیلان، در سردخانه مرکز استان ذخیره شده است.
عباس جعفر پور افزود: با تصمیم کارگروه زمان دقیق توزیع هفته سوم اسفند تعیین شد و جانمایی غرفه‌های توزیع و قیمت مصرف کننده هم به زودی اعلام می‌شود.


اما و اگر‌های صدور مجوز کسب و کار

حسرتی ۱۰ساله برای توسعه یک دامداری در آستارا

مشکل کسب مجوز و کاغذ بازی‌های اداری، مانع از توسعه‌ی دامداری یکی از تولیدکنندگان و کارآفرینان روستای ویرمونی آستارا شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان، منوچهر اشجعی یکی از دامداران آستارایی به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: از سال۱۳۸۵ پروانه‌ی فعالیت دامداری را در زمینی به مساحت ۶هزار و ۷۰۰مترمربع خارج از طرح هادی گرفته و با ۱۰۰میلیون تومان سرمایه گذاری اولیه و ۲۷راس دام به همراه دو پسرم در آن مشغول فعالیت هستم.

وحید اشجعی یکی از پسران منوچهر اشجعی با بیان اینکه در سال۱۳۸۶ به ما مجوز گاوداری ۲۰۰متری را دادند گفت: در نامه‌ای به دهیاری و محیط زیست اعلام شد که به دلایل مختلف از جمله بیماری‌های مشترک دام و انسان، از هر گونه ساخت و ساز تا شعاع ۲۰۰متری دامداری جلوگیری کنند.

وی افزود: در سال۱۳۹۰ ما اقدام به توسعه‌ی دامداری صنعتی ۱۰۰راسی کردیم، اما به دلیل تخلف در ساخت و ساز‌ها در حاشیه دامداری مان و به رغم نامه نگاری و پیگیری‌های مختلف تا کنون موفق به کسب مجوز صنعتی و توسعه دمداری مان نشدیم.

منوچهر اشجعی با بیان اینکه دامداری ما سال۱۳۹۰ به عنوان واحد تولیدی نمونه انتخاب شد افزود: حتی درخواست ۵هکتار زمین در جای دیگر را نیز داده ایم، اما هیچ پاسخی نگرفتیم.

یکی ساکنان ۱۴خانه‌ای که در شعاع ۲۰۰متری این دامداری در روستای ویرمونی آستارا ساخته شده، به خبرنگار ما گفت: مجوز ساخت خانه مسکونی اش را در سال۱۳۹۰ از بنیاد مسکن گرفته و پروانه و پایان کار هم دارد.

یکی دیگر از اهالی ویرمونی به خبرنگار ما گفت: تمامی مالکان این خانه‌ها مجوزشان را بعد از فعالیت این دامداری گرفته اند و دهیاری به طور مستقیم ناظر بر این ساخت و ساز‌ها است.

سعید حائز که به مدت ۲۰سال، دهیار روستای ویرمونی آستارا است گفت: تمامی مجوز‌ها قانونی است و دهیاری هیچ تخلفی نکرده و اگر خلافی در ساخت و ساز‌ها شده، جهاد کشاورزی با تغییر کاربری از مزروعی به مسکونی مرتکب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا این نظر را قبول ندارد و گفته خود نیز از شاکیان است.

ساسان کارجویان افزود: ۱۴مورد تغییر کاربری غیرمجاز در آن محدوده اتفاق افتاده است که برای همه‌ی آنها پرونده تکمیل شده و محاکم قضایی برایشان رای صادر کرده است.

وی درباره درخواست انتقال دامداری در زمینی دیگر نیز گفت: متقاضی باید به سازمان نظام مهندسی مراجعه کند و دوباره مجوز موافقت اصولی دریافت کند تا در کمیسیون استانی مطرح و طرح توسعه این دامداری از سنتی به صنعتی، اتفاق بیافتد.

یاسر همدمی، دادستان آستارا هم درباره‌ی ساخت و ساز‌های غیرمجازی که بدون ضوابط در شعاع ۲۰۰متری آن دامداری ساخته شده است گفت: حتا اگر برای آن واحد‌ها پروانه صادر شده باشد باید دستگاه قضا رسیدگی و بررسی کند و همه‌ی سند‌ها باطل شود تا اقدامات دیگر را انجام دهیم.

در صورت تبدیل این واحد سنتی به صنعتی با ۱۰۰ راس دام، میزان تولید شیر، روزانه از ۳۰۰کیلوگرم به ۲تن افزایش می‌یابد و برای ۱۰نفر مستقیم و برای ۱۵نفر غیرمستقیم، شغل ایجاد می‌شود.


 

برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

برای دیدن اخبار گیلان در پیج ایستاگرام تخصصی اخبار گیلان لینک زیر گیله خبر را دنبال کنید:

https://www.instagram.com/gile_khabar


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید