تأکید رئیس جمهور بر بومی گزینی در حوزه استخدام‌ها در کردستان

تأکید رئیس جمهور بر بومی گزینی در حوزه استخدام‌ها در کردستان

حوزه/ امام جمعه شهرستان سنندج گفت: رئیس جمهور در سفر به کردستان اعلام کردند که در بحث استخدام‌ها باید بومی گزینی و جوانان بومی در اولویت قرار بگیرند بنابراین امیدواریم مدیران استانی این دستورالعمل را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر سنندج در سخنانی اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به کردستان شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های صنعتی، خدماتی و عمرانی بودیم که مهمترین این طرح‌ها افتتاح پروژه راه آهن همدان به سنندج بود.

امام جمعه شهرستان سنندج گفت: مردم کردستان امیدوارند که هر روز شاهد افتتاح این دست از پروژه‌ها در استانشان باشند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم کردستان از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، عنوان داشت: رئیس جمهور در دوران ریاست خود سه بار به استان کردستان سفر کرده‌اند و این نشان می‌دهد که توسعه و پیشرفت کردستان یکی از دغدغه‌های وی می‌باشد بنابراین باید مردم کردستان قدر دولت سیزدهم را به خوبی بدانند.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کردستان استانی مرزی است و همین امر می‌تواند در بحث اقتصادی و بازارچه‌های مرزی یک فرصت طلایی برای ساکنان این استان باشد.

امام جمعه شهرستان سنندج گفت: در بحث فرهنگی و گردشگری و نیز معادن و ذخایر زیرزمینی کردستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور است لذا باید برای بهره برداری از این فرصت‌ها همه به میدان بیایند.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه کردستان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جز محروم‌ترین استان‌های کشور بود، تاکید کرد: یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردم کردستان حل مشکل گرانی و نیز بیکاری در این خطه است بنابراین از مسئولان انتظار داریم که این مشکلات را مورد توجه قرار دهند.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: رئیس جمهور روز گذشته اعلام کردند که در بحث استخدام‌ها باید بومی گزینی و جوانان بومی در اولویت قرار بگیرند بنابراین امیدواریم مدیران استانی این دستورالعمل را جدی بگیرند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید