تامین نیازهای غول های معدنی نرخ بیکاری را به حداقل می رساند

تامین نیازهای غول های معدنی نرخ بیکاری را به حداقل می رساند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان با اشاره به ضرورت انتقال حساب‌ شرکت‌های دولتی بصورت واقعی به این استان گفت: تامین نیازهای غول‌های معدنی از این استان نرخ بیکاری ما را به حداقل ممکن می‌رساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی مصباح روز چهارشنبه در جریان بازدید از واحد تولیدی شکوفا صنعت پویا افزود: در واقع حجم بزرگی از نیازهای واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان، از سوی استان‌های در دیگر تامین می‌شود.

وی با قول رسیدگی و برطرف کردن مسائل و مشکلات در راه تولید استان، عنوان کرد: در جلسه‌ای که با استاندار کرمان داشتیم، بنده این مسائل را مطرح کردم و ایشان هم پیگیر این ماجرا هستند تا انشالله به یک نتیجه عملیاتی برسیم چون فقط حرف زدن کار آسانی‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان ضمن تشکر از مدیران گروه صنعتی پویان بابت اشتغال‌زایی در این شرایط اقتصادی کشور، افزود: برای دومین بار از این مجموعه بازدید می‌کنم و مسائل و مشکلات آن را بررسی و برخی از این مشکلات را به طور کامل رفع کردیم.

وی ادامه داد: ظرفیت بسیار خوبی را این شرکت ایجاد شده و شما امید بسیاری به جوانان و جویندگان کار را محقق کردید، همچنین امیدواریم که در این مسیر بتوانید موفق‌تر از پیش باشید و به اهداف قابل احترام و ارزشمند خود دست یابید.

ضرورت توجه به بانوان

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان هم در این نشست گفت: همت و دغدغه بخش خصوصی در راه اشتغال‌زایی قابل قدردانی است و امیدوارم حمایت‌های بیشتری از طرف مسوولان صورت گیرد.

مریم السادات طباطبایی با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی ما خانواده است، از مدیران شرکت شکوفا صنعت پویا خواست که به ساعت کاری آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند و همچنین حمایت لازم از آن‌ها در زمان بارداری را در چارچوب معین شده در دستور کار قرار دهند.

 

اعلام آمادگی یک واحد صنعتی برای تامین نیاز غول‌های معدنی

محسن محمدی مدیر کارخانه شکوفاصنعت پویا اظهارداشت: امیدوارم با نگاه دغدغه‌مندانه مسوولان ارشد استان کرمان، از شرکت‌هایی همانند شکوفا صنعت حمایت‌های ویژه‌ای صورت گیرد تا همچنان چرخ تولید در این استان پهناور در گردش باشد تا این شرکت بتواند در راه تحقق اهداف خود ازجمله اشتغال‌زایی دست پیدا کند.

همچنین قائم مقام شکوفاصنعت پویا با اشاره به اشتغال یک‌هزار نفر در این واحد تولیدی افزود: تجهیزات مختلفی در این شرکت ساخته شده و برنامه‌های توسعه‌ای ویژه برای ساخت ماشین‌آلات راهسازی و تجهیزاتی که مرتبط با آن‌ها در پیش داریم.

محمدحسین بیدختی با اشاره به برخی مشکلات سد راه این مجموعه گفت: امیدواریم به یاری موئولان در استان، از این مرحله گذار عبور کنیم و شکوفاصنعت‌ را به آرمان و چشم‌اندازهای توسعه و رشد تولید، برسانیم.

وی با اشاره به چشم‌انداز تعیین شده برای این مجموعه، اظهارداشت: حداقل اشتغال ۲ هزار نیرو و همچنین راه‌اندازی شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که تحت پوشش گروه صنعتی پویان هستند، چشم‌اندازی است که برای این مجموعه ترسیم کرده‌ایم. ما بیشتر دنبال این هستیم که اشتغال ایجاد کنیم و طبیعتا باید زمینه و شرایط این قضیه ایجاد شود تا مارا به سمت اهدافمان هدایت کند.

این مسوول بخش خصوصی با اشاره به اشتغال ۴۵ بانو در واحدهای مختلف این شرکت و توجه ویژه به بانوان و استفاده از ظرفیت این افراد در جهت پیشبرد اهداف این مجموعه، عنوان کرد: از بانوان توانمند در تمامی بخش‌های این شرکت استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر حدود ۱۷ بانوی جوشکار، بانوان در بخش‌های مختلف کنترل کیفیت، ایمنی و بهداشت، مهندسی، برنامه‌ریزی و کنترل پروژه مشغول بکار هستند و این افراد در همینجا آموزش دیده‌اند و بسیار مسلط بکار هستند و در حال حاضر مدیریت پروژه‌های‌ بزرگی را به دست گرفته‌اند.

علاوه بر این بازدید، همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، معاون امور بانوان استانداری و معاون اجرایی سپاه ثارالله استان و هیات همراه طی روزهای گذشته به مناسبت گرامی‌داشت هفته کار و کارگر از شرکت شکوفا صنعت پویا یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی پویان بازدید کردند.

کارواشتغال به گزارش ایرنا، تامین نیازهای غول‌های معدنی و صنعتی از واحدهای تولیدی کرمان یکی از سیاست های کلان کشور و این استان است که استاندار کرمان بر آن تاکید داشته است زیرا این اقدام می تواند ضمن رشد تولید اهداف دیار کریمان را در حوزه اشتغالزایی محقق کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید