تحقق بیش از ۸۷ درصدی تعهد اشتغالزایی گیلان در سال ۱۴۰۲

تحقق بیش از ۸۷ درصدی تعهد اشتغالزایی گیلان در سال ۱۴۰۲

استاندار در نشست شورای اشتغال گیلان که بصورت برخط و در ارتباط تصویری استان‌ها با رییس جمهور برگزار شد گفت: تاکنون بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شده است.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نشست شورای عالی اشتغال صبح امروز با حضور رییس جمهور و در ارتباط تصویری با کارگروه‌های شورای اشتغال سراسر کشور برگزار شد.

دکتر رییسی ، رییس جمهور در این نشست بر تلاش‌ها برای تحقق آمار‌های اشتغالزایی در کشور تاکید کرد و گفت : باید از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کرد.
دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان هم پس از این ارتباط و در نشست شورای اشتغال گیلان با اشاره به اشتغال ایجاد شده در سال ۱۴۰۱ گفت : امسال ۳۲ هزار فرصت شغلی تعهد گیلان بود که تاکنون بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شده است.
وی تعهد گیلان در حوزه‌ی اشتغالزایی در سال ۱۴۰۱ را ۳۰ هزار و ۹۴۰ شغل اعلام کرد و افزود : در گیلان ۱۸ درصد بیشتر از تعهد یعنی معادل ۳۶ هزار و ۴۹۶ شغل در بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد شد.
استاندار گیلان تصریح کرد: مجموع دست اندرکاران حوزه‌ی اشتغالزایی استان باید اشتغال آفرینی متوازن را با لحاظ مجموع توانمندی‌های بالقوه‌ی استان در بخش‌های کشاورزی ، مشاغل خانگی ، صنایع دستی و گردشگری مورد توجه جدی قرار دهند و در راستای تحقق عدالت در روند اشتغالزایی در تمامی حوزه‌ها اهتمام داشته باشند.
دکتر اسدالله عباسی با اشاره به انعقاد قرارداد هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی گیلان با آستاراخان روسیه برای ایجاد و توسعه‌ی صنعت کشتی سازی در استان ، اضافه کرد: با ایجاد این صنعت ، زمینه‌ی رونق اقتصاد دریامحور در استان مهیا خواهد شد.
وی همچنین بر لزوم توجه به پیشران‌های اقتصادی بویژه طرح‌های ساخت مسکن تاکید کرد و افزود : اینگونه طرح‌ها علاوه بر اشتغالزایی، زمینه‌ی رونق اقتصادی در مشاغل مرتبط را فراهم می‌کند.
استاندار همچنین با تاکید به کارفرمایان و مجریان طرح‌های عمرانی و زیر ساختی گیلان در خصوص منع بکارگیری نیروی کار اتباع خارجی گفت : درصورت مشاهده‌ی این منع قانونی با کارفرما و اتباع مشغول در طرح‌ها برخورد قانونی خواهد شد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید