تسهیلات مشاغل خانگی خراسان رضوی بیش از ۱۷ درصد افزایش یافت

تسهیلات مشاغل خانگی خراسان رضوی بیش از ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تسهیلات حوزه مشاغل خانگی امسال در استان نسبت به سال گذشته ۱۷.۹ درصد افزایش یافته است.

کارواشتغال به گزارش ایرنا : محمدامین بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال تسهیلات حوزه مشاغل خانگی خراسان رضوی ۱۵۴ میلیارد تومان بود که تاکنون حدود ۸۵ درصد از آن جذب شده است اما میزان تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال جاری ۱۸۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: هنوز سایر تسهیلات مشاغل خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ از جمله تسهیلات روستایی و حمایتی به استان ابلاغ نشده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعهد امسال استان برای ایجاد اشتغال ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر است که از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون ۲ هزار و ۹۹۳ شغل در سامانه کارا ثبت شده است.

بابایی به شرایط اشتغال بالای ۱۵ سال خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ اشاره و بیان کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۱ تک رقمی شده و به ۷.۳ درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: بررسی استانی نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ نشان می دهد که طی سال گذشته نرخ بیکاری در ۲۳ استان از جمله استان خراسان رضوی تک رقمی شده و خراسان رضوی در همان سال رتبه نخست کشور را در میزان اشتغال خالص به دست آورده و این مهم با ثبت رکورد ۱۰۵ هزار و ۹۷۳ نفر به خراسان رضوی اختصاص یافته است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید