تلاش برای استخدام دانشجویان شیلات

کارواشتغال :به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تورج اسدی رئیس سرای نوآوری علوم و فنون دریایی خلیج فارس و دریای عمان دانشگاه آزاد بندرعباس با اشاره به رایزنی با شرکت‌ها و سازمان‌های متعدد، گفت: تفاهم نامه همکاری این سرا با شتاب دهنده استانی محک که دارای سطح زیر کشت میگو به مساحت ۱۵۰۰ هکتار است در سال ۱۴۰۰ منعقد شد.


اسدی با بیان اینکه شتاب دهنده محک در حوزه تولید لارو میگو فعالیت می‌کند و دارای کارخانه تن ماهی است، افزود: سه هسته تخصصی فناور در سرای نوآوری علوم و فنون دریایی خلیج فارس و دریای عمان فعالیت دارند. اولین هسته فناور در خصوص کاربرد جلبک اسپیرولینا در محصولات بهداشتی فعالیت می‌کند و تاکنون نیز ۱۸ محصول تولید کرده که سه محصول مجوز سازمان غذا ودارو و سیب سلامت را اخذ کرده است. دومین هسته فناور تولید کننده دستگاه ضد عفونی تخم ماهی قزل آلا می‌باشد که نمونه آن ساخته شده است. سومی نیز در حوزه کشت جلبک دولونیا فعالیت می‌کند که مصرف خوراکی و بهداشتی دارد. یک هسته نیز که در مرحله داوری است در حوزه تولید میگو در آب شیرین فعالینت می‌کند.


انعقاد تفاهم‌نامه؛ از نیروی دریایی ارتش تا صنایع کشتی سازی فراساحل ایزو ایکو

رئیس سرای نوآوری علوم و فنون دریایی خلیج فارس و دریای عمان دانشگاه آزاد بندرعباس ضمن اشاره به انعقاد و امضای تفاهم نامه همکاری با صنایع کشتی سازی فراساحل ایزو ایکو که در حوزه تعمیرات و طراحی شناور‌های سبک فعالیت می‌کند، گفت: دو هکتار زمین به دانشگاه آزاد بندرعباس از سوی صنایع کشتی سازی فراساحل ایزو ایکو در شهرک صنعتی کشتی سازی ارائه شده است.

وی همچنین به انعقاد تفاهم نامه با اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی استان هرمزگان با هدف همکاری در زمینه صادرات اشاره کرد و گفت: پیگیر اجرایی شدن تفاهم نامه با ستاد نیروی دریایی ارتش هستیم. یکی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم نامه پرورش میگو متراکم و قطعات مورد نیاز منطقه یکم نیروی دریایی مستقر در بندرعباس است که طی هفته آینده جلسه مهمی در این رابطه خواهیم داشت.

رئیس سرای نوآوری علوم و فنون دریایی ادامه داد: با توجه به اینکه پتانسیل و توانمندی استان هرمزگان در خصوص میگو و پرورش ماهی در قفس است، بخش اعظمی از مردم استان در این زمینه فعالیت می‌کنند که در صورت اجرایی شدن این تفاهم نامه می‌توان این نیاز را با پشتوانه اعضای هیئت علمی دانشگاه و امکانات نیروی دریایی تامین کرد.

وی افزود: نیروی دریایی دارای مجموعه‌ای از کارخانجاتی است که کار تعمیرات شناور و طراحی و ساخت ناو و زیر دریایی را صورت می‌دهند و این مهم می‌تواند بسترساز درآمد مالی مناسب برای دانشگاه آزاد اسلامی باشد.


امضای قرارداد در خصوص تولید و توسعه گیاه انگور دریایی

اسدی با اشاره به امضای قرارداد در خصوص تولید و توسعه گیاه انگور دریایی که گیاه بومی آفریقا است و برای کشت نیاز به آب شور و خاک شور ساحلی دارد به ارتباط گسترده در فضای مجازی و حقیقی با جوامع علمی و دانشجویی با هدف شناسایی استعداد‌ها و ایده‌ها پرداخت.

وی گفت: امیدواریم سال ۱۴۰۰ نقش سرای نوآوری علوم و فنون دریایی خلیج فارس و دریای عمان در افزایش کیفیت آبزی پروری بخصوص در زمینه تولید لارو میگو و ادوات مورد نیاز پرورش ماهی در قفس که بخش اعظمی از نیاز استان به حساب می‌آید پررنگ باشد.

اسدی با اشاره به تلاش برای استخدام تمامی دانشجویان شیلات در مزارع پرورش میگو، خاطرنشان کرد: از ساحل بندرعباس تا جاسک به پرورش میگو اختصاص یافته و می‌توان در این راستا زمینه استخدام تمام دانشجویان شیلات را در این مزارع فراهم کرد و با توجه به اینکه هر کیلو میگو را می‌توان برای صادرات با قیمت ۱۶۰۰۰۰ به فروش رساند، به دنبال فرآوری و صادرات این محصول باشیم.

سایر اخبار:

https://www.karoeshteghal.ir/post/list

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید