توسعه همکاری‌های خانه فرهنگ با موسسه فرهنگی اکو

توسعه همکاری‌های خانه فرهنگ با موسسه فرهنگی اکو

رئیس موسسه فرهنگی اکو به منظور توسعه همکاری‌ها با خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با وابسته فرهنگی کشورمان در این شهر دیدار کرد.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سعد خان؛ رئیس موسسه فرهنگی اکو در بازدید از شهر لاهور با جعفر روناس؛ مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در این شهر ملاقات کرد و به تبادل نظر در خصوص ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه پرداخت.

جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور با اشاره به تاریخچه خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و فعالیت‌های فرهنگی این سازمان گفت: آنچه موجب پیوند کشور‌های عضو موسسه فرهنگی «اکو» می‌شود، عناصری، چون تاریخ، تمدن و زبان است و از این منظر ظرفیت مبادلات فرهنگی میان دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان فوق العاده است.

وی افزود: برگزاری جشنواره فیلم ایرانی، اعزام شخصیت‌های علمی و فرهنگی به ایران، دعوت از هیات‌های علمی و فرهنگی به لاهور، برگزاری همایش و مراسم وحدت، اعزام دانشجویان علاقمند به بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های ایران و آموزش هنر‌های اسلامی و زبان فارسی در لاهور از اهم فعالیت‌های خانه فرهنگ ایران در لاهور می‌باشد.

روناس اضافه کرد: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۱۲ اتاق ایران شناسی در دانشگاه‌های مختلف ایالت پنجاب تاسیس کرده و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند و در آینده‌ای نزدیک ۲ اتاق ایران شناسی دیگر در لاهور تاسیس می‌شود.

سعد خان؛ رئیس موسسه فرهنگی اکو با تاکید بر نقش محوری ایران در منطقه اکو گفت: ایران، کشور بزرگ و تمدن ساز منطقه است و حمایت‌های این کشور در پیشبرد اهداف فرهنگی موسسه اکو نقش مهمی دارد.

وی با یادآوری به تعامل مثبت میان موسسه اکو و مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی گفت: در عرصه فرهنگ و هنر، زمینه‌های فراوانی برای همکاری اکو و خانه فرهنگ ایران در لاهور وجود دارد که با هدایت، حمایت و پشتیبانی این سازمان می‌توان به تقویت آن‌ها اندیشید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید