ثبت بیش از ۱۳ میلیون تردد در جاده‌های مازندران

ثبت بیش از ۱۳ میلیون تردد در جاده‌های مازندران

ثبت بیش از ۱۳ میلیون تردد در جاده‌های مازندران

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از ثبت بیش از ۱۳ میلیون تردد درسطح محور‌های استان خبر داد.

محسن هاشمی گفت: برابر آمار به دست آمده از ۱۰۶ سامانه تردد شماری منصوب در محور‌های استان مازندران در تعطیلات اخیر یعنی از ۱۱ تا ۱۶ خرداد ماه سال جاری بیش از ۱۳ میلیون تردد از انواع وسایل نقلیه در جاده‌های استان ثبت شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۳۸ درصد افزایش یافته است.

او دلیل افزایش تردد‌های بین شهری در این ایام را در سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال قبل کاهش شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های تردد و به تبع آن افزایش سفر‌ها عنوان کرد.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: تردد در محور‌های مواصلاتی استان با استان‌های مجاور طی ایام تعطیلات مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد افزایش داشته و به بیش از ۱ میلیون ۳۷۸ هزار تردد رسیده است.

بگفته هاشمی، همچنین پیک انباشت وسایل نقلیه در استان مازندران (وسایل نقلیه مهمان) مربوط به روز شنبه ۱۴ خرداد ماه به تعداد بیش از ۱۷۷ هزار وسلیه بوده که در مقایسه با پیک انباشت وسایل نقلیه در مدت مشابه سال قبل نشان از افزایش حدودا ۴ برابری داشته است.


ضرورت ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری در سواحل

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری در سواحل ضروری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز سه‌شنبه به منظور بازدید از ظرفیت‌ها و پروژه‌های گردشگری و بررسی مسائل مشکلات چند شهرستان غرب مازندران وارد نوشهر شد.

عزت الله ضرغامی در بدو ورود به شهرستان نوشهر مورد استقبال نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نوشهر و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان نوشهر گفت: بی تردید استان مازندران از جمله استان‌های ممتاز و درجه اول کشور در حوزه گردشگری است مزیت‌های نسبی استان مازندران بالا است در زمینه‌های جذب گردشگر بصورت متنوع زیاد است و نیاز به صرف وقت دارد تا ظرفیت‌ها را در حد توان به فعالیت برسانیم.

ضرغامی با اشاره به پروژه‌های بنیاد مستضعفان افزود: پروژه‌های خوبی در نمک ابرود در دست اجراست.

وی خاطر نشان کرد: سه پروژه عظیم مانند مارینا در استان مازندران در دست اجرا است که کاربری متنوع و فرصت بی نظیر برای کسب گردشگر و رضایتمندی مردم دارد.

ضرغامی با اشاره به اینکه آزاد سازی ساحل، طرح عمومی است و ایجاد امکانات تفریحی گردشگری و خدماتی در سواحل ضروری است گفت:اگر برنامه‌های جایگزین خوب نداشته باشیم وضعیت بدتر از گذشته خواهد بود و زمینه فساد اجتماعی فراهم خواهد شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در زمینه گردشگری دریایی هفته گذشته با مصوبه دولت مقرر شد سوخت و تجهیزات دریایی یارانه‌ای به افرادی که در گردشگری دریایی فعال هستند تعلق گیرد.

ضرغامی با بیان اینکه این مسئله درباره شناور‌های بزرگ وکروز تاثیر گذار خواهد بود که برای ورود کروز و شناور‌های بزرگ رایزنی شده است تصریح کرد: کروز‌ها تا چند هزار مسافر را جابجا میکنند و برای حضور آن‌ها با شرکت‌های بزرگ وارد مذاکره شدیم.

وزیر میراث فرهنگی داشتن اسکله مناسب برای ورود کروز را لازم وضروری دانست و از مذاکره بنیاد مستضعفان برای ساخت اسکله خبر داد.

ضرغامی از حضور جدی کروز در سواحل جنوبی کشور خبر داد و گفت: سواحل جنوب ظرفیت ورود کشتی‌های بزرگ گردشگری دارد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به مازندران از روند ساخت هتل پنج ستاره آراز و مارینا پارک خزر در بخش مرکزی شهرستان نوشهر و تپه تاریخی شش هزار ساله کلار و کاخ اجابیت در شهرستان کلاردشت بازدید خواهد کرد.

ضرغامی به چالوس هم خواهد رفت و در آنجا بازدید از حریربافی و نمک آبرود را در برنامه کاری خود دارد.


رتبه ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بین دانشگاه های آسیایی

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جدیدترین رده بندی دانشگاه‌های آسیایی موفق به کسب رتبه ۶۸ شد.

در پایگاه موسسه رتبه بندی تایمز، دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جدیدترین رده بندی دانشگاه‌های آسیایی موفق به کسب رتبه ۶۸ شد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین با کسب رتبه ۶۸ رتبه بندی تایمز در جایگاه سوم در میان دانشگاه‌های ایران قرار گرفت.
این موفقیت در شرایطی بدست آمده است که در گزارش اخیر رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۲ از ایران فقط ۶ دانشگاه در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته است.

رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۲، ارزیابی تعداد بیش از ۶۰۰ دانشگاه مطرح آسیایی از ۴۷ کشور را در بردارد.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های رتبه‌بندی معتبر در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را درکنار رتبه‌بندی‌های بین المللی خود انجام داد. روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که در قالب معیار‌های آموزش، تحقیق، انتقال دانش وچشم انداز بین المللی بهره جسته است.


اجرای طرح برخورد با حمل اضافه‌بار توسط ناوگان باری در مازندران

به منظور جلوگیری از تخریب راه‌های استان طرح ویژه برخورد با حمل اضافه‌بار توسط ناوگان باری در مازندران اجرایی شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: به منظور ممانعت از آسیب به ابنیه فنی وتخریب راه‌های استان طرح ویژه برخورد با حمل اضافه‌بار توسط ناوگان باری در مازندران اجرایی شد.

حسن جهانیان افزود: پارسال در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه‌تناژ ۳ هزار و ۷۹۰ تخلف مورد تخلف شناسایی و پرونده متخلفین برای رسیدگی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد.

او بیان کرد: از آنجا که حمل بار اضافی موجب کاهش ایمنی سفر می‌شود و کنترل وسیله نقلیه را سخت‌تر و احتمال بروز تصادف‌های رانندگی را بیشتر می‌کند و آسیب جدی به راه‌ها و ابنیه فنی می‌رساند، طرح شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه‌بار از ابتدای سال با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه طرح مذکور در قالب گشت‌های مشترک با همکاری پلیس راه استان و انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا، در کلیه محور‌ها به خصوص در محور‌های پرتردد اجرا می‌شود، افزود: سال گذشته، براساس اعلام گشت‌های کنترلی، ۳۵۰ مورد پرونده تخلف برای رسیدگی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد که با متخلفان برابر ضوابط برخورد می‌شود.

جهانیان خاطرنشان کرد: با توجه به سهم زیاد وسایل نقلیه باری در تردد‌های روزانه استان، به منظور تشدید نظارت‌ها در محور‌های مهم استان ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار، اقداماتی مثل توقیف وسیله نقلیه به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس‌راه در دست اجرا است.

حمل میزان بار بر اساس مندرجات کارت ناوگان تعیین می‌شود و حمل بیش از ظرفیت تعیین‌شده اضافه تناژ محسوب می‌شود.


تعمیر تمامی علائم کمک ناوبریِ بنادر امیرآباد و نکا

معاون امور دریایی اداره کل بندر امیرآباد از تعمیر و بروزرسانی تمامی علائم کمک ناوبریِ بنادر امیرآباد و نکا خبر داد.

 حبیب الله طالبی گفت: تمامی علائم کمک ناوبری موجود در بنادر امیرآباد و نکا با هدف ارتقاء سطح ایمنی آبراه‌ها جهت ورود و خروج شناور‌ها با کمک بخش خصوصی مورد تعمیرات اساسی و رنگ آمیزی قرار گرفتند.

معاون دریایی اداره کل بندرامیرآباد افزود: به قوانین مصوب انجمن بین المللی چراغ‌های دریایی (IALA) و لزوم رعایت آن توسط کشور‌های عضو اشاره و بر ضرورت سرویس، تعمیر و نگهداری علائم کمک ناوبری در بنادر جهت حفظ ایمنی دریانوردی شناور‌ها تأکید کرد.

او کاربرد تجهیزات و علائم کمک ناوبری در علامت‌گذاری مناطق مهم همچون لنگرگاه‌ها و خطرات مانند کشتی‌های مغروق و مناطق کم عمق و همچنین محدوده کانال‌های دسترسی بنادر و مسیر‌های پرازدحام جهت تردد ایمن شناور‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در این راستا تمامی علائم کمک ناوبریِ بنادر امیرآباد و نکا در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بخش خصوصی و با همکاری واحد فنی و مهندسی این اداره کل مورد تعمیرات دوره‌ای و رنگ آمیزی قرار گرفت.

طالبی با تأکید بر حفظ، نگهداری و سرویس دوره‌ای علائم کمک ناوبری فیزیکی، به علائم کمک ناوبری مجازی موجود در کانال دسترسی بندر امیرآباد به عنوان بروزترین سیستم کمک ناوبری در دنیا اشاره کرد، که می‌توان با بهره گیری از داده‌های آن بر روی رادار کشتی‌ها، تردد ایمن شناور‌ها را تضمین کرد.

معاون امور دریایی بندرامیرآباد در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با افزایش تعداد علائم کمک ناوبری و استفاده از سایر تجهیزات مدرن دریایی شاهد ارتقاء ایمنی تردد کشتی‌ها توسط راهنمایان و افسران کشتی باشیم.


خرید تضمینی گندم در ۳۰ مرکز خرید در مازندران

گندم کشاورزان مازندرانی در ۳۰ مرکز خرید، کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

، برداشت گندم در اراضی کشاورزی استان مازندران چند روزی است که آغاز شد.

۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مازندران، امسال به کشت گندم اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود ۱۵۰ هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه گندم کشاورزان بصورت تضمینی خریداری می‌شود گفت: عملیات خرید تضمینی گندم در استان با خرید ۱۳۲ تن گندم در مرکز خرید گلوگاه آغاز شد.
عباسعلی وفائی نژاد افزود: ۳۰ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آرد سازی و سیلو‌های بخش خصوصی و مراکز تعاونی روستایی جهت خرید محصول گندم در استان مازندران از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز گردید و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم می‌باشد.
مدیرکل غله مازندران خاطر نشان کرد: گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مبلغ ۱۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم به دولت یعنی مجموعا مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت خواهد شد.
وفائی نژاد در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: بلافاصله پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و در کمترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
وی گفت: کشاورزان سطح زیر کشت گندم خود را در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند، زیرا خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد.
مدیرکل غله مازندران افزود: کشاوزران در زمان تحویل محصول، کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

سمیعی مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلوگاه گفت شرایط جوی و توزیع ارقام مناسب میان کشاورزان و مبارزه با آفات و بیماری موجب شده تا عملکرد برداشت گندم در هر هکتار یک تن افزایش پیدا کند.

مدیر کارخانه آرد نکا هم گفت: امسال با توجه به کیفیت بالای گندم، آرد مناسبی هم تولید و روانه بازار خواهد شد.
رضایی افزود: روزانه جدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن آرد در این کارخانه تولید و در سراسر استان توزیع می‌شود.


منبع: خبرگزاری صداوسیمای مازندران 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید