ثبت نام بیش از ۶ هزار نفر از خانواده‌های ایثارگران در سامانه اشتغال بنیاد شهید

ثبت نام بیش از ۶ هزار نفر از خانواده‌های ایثارگران در سامانه اشتغال بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در حوزه اشتغال باید نگاه را از استخدام در دستگاه‌های دولتی به سمت اشتغال در حوزه شرکت‌ها و ایجاد سرمایه گذاری ببریم و اشتغال زایی خانواده معظم شهدا و ایثارگران اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به ثبت نام ۶ هزار و ۸۵۴ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران ایلام در سامانه اشتغال بنیاد خبر داد و گفت: ۲ هزار نفر از این عزیزان مدرک دیپلم و پایین‌تر و مابقی دارای مدرک بالاتر از دیپلم هستند، ما در حوزه اشتغال باید نگاه را از استخدام در دستگاه‌های دولتی به سمت اشتغال در حوزه شرکت‌ها و ایجاد سرمایه گذاری ببریم و تمام تلاش خود را برای اشتغال زایی خانواده معظم شهدا و ایثارگران به کار خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر توجه ویژه همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گفت: یک درصد اعتبارات دستگاه اجرایی به حوزه ترویج ایثار و شهادت اختصاص می‌یابد.

قاضی زاده هاشمی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام افزود: بنیاد شهید بودجه عمرانی ندارد و شورای برنامه ریزی استان‌ها می‌توانند بسیار به این حوزه کمک کنند، امیدواریم در خصوص مرکز توانبخشی و تجهیز و تکمیل یادمان‌های استان به بنیاد شهید کمک کنند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ و در دولت سیزدهم در سال ۵۵۹ نفر در استان ایلام استخدام دستگاه‌های دولتی و ۴۵۸ مورد نیز پرداخت وام حوزه اشتغالزایی داشته ایم،گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۳۳ نفر در دستگاه‌های اجرایی استان استخدام شده اند که این آمار نشان می‌دهد نگاه دولت به وضعیت استخدامی ایثارگران بسیار خوب است.

قاضی زاده هاشمی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران و خانواده هاس شهدا، با اشاره به  ۲ هزار و ۱۱۱ نفری که مشمول این قانون گفت:از این تعداد ۱۲۰۵ نفر کد استخدامی دریافت کرده اند و مابقی هم در دست اقدام است و بایستی همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای استخدام مشمولان این قانون در استان بیشتر شود.

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی یادمان‌های شهدا در ایلام 

استاندار ایلام هم در این نشست با اشاره به اینکه ۲۹ میلیارد تومان برای توسعه فرهنگ و ایثار و شهادت در استان اعتبار گذاشته شده است، بیان کرد: از مجموع این اعتبار ۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی و توسعه یادمان‌ها و ۵ میلیارد برای مرمت گلزار شهدا در نظر گرفته شده است.

بهرام نیا با عنوان این مطلب که تکریم و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان را به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تاکید و یادآور شده است، اضافه کرد: در این راستا همه مدیران باید در طول سال یکبار به خانواده معظم شهدا و ایثارگران سرکشی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در ارتباط با منزلت شهدا و فرزندان شهدا و جایگاه ایثارگران در ادارات، مدیران موظف هستند که یک رتبه فرزندان شهدا را ارتقا دهند.

بهرام نیا اظهار کرد: انتظار می‌رود در ارتباط با با بحث اشتغال خانواده‌های شهدا از ظرفیت موسسه کوثر استفاده شود و در حوزه معدن و کشاورزی و سایر بخش‌ها نیز بتوانیم در استان سرمایه گذاری شود که بخشی از این فرزندان جویای کار ایثارگران مشغول به کار شوند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید