جذب دوازده هزار نیروی شوراهای حل اختلاف

کارواشتغال به نقل از ایرنا : حجت‌الاسلام «حکمتعلی مظفری» روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان ساوه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع مدیران صنایع شهرستان ساوه به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور، حضور یافته و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: از تاسیس شورای حل اختلاف به عنوان نهاد مردمی و شبه قضایی بیش از ۱۸ سال می‌گذرد اما تعداد قابل توجهی از کارکنان این نهاد همچنان  تعیین تکلیف نشدند.
معاون قضایی رئیس قوه قضائیه ادامه داد: پس از حضور حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان ریاست قوه قضائیه رفع این مسئله در اولویت قرار گرفت و تهیه لایحه برای تثبیت قانون شورای حل اختلاف و تعیین تکلیف نیروهای شاغل این حوزه در دستور کار قرار گرفت.
حجت‌الاسلام مظفری عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در مرحله نخست طرح را تصویب کرد اما شورای نگهبان در مورد تامین منابع مالی برای استخدام ایراداتی به آن گرفت.
به گفته وی، در حال حاضر طرح به مراحل پایانی رسیده و تامین منابع مالی در دست بررسی است که امیدواریم با همراهی دولت هر چه سریعتر موضوع برطرف شود.

معاون قوه قضائیه گفت: در صورت قطعی شدن این مصوبه، ۱۲ هزار نفر از کارکنان شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور از مزایای آن بهره مند خواهند شد.
معاون قضایی رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: قوه قضاییه از میان دستگاه‌های اجرایی در حوزه استفاده از فناوری نوین از دستگاه‌های پیشرو بوده و از سال ۸۵ از این ظرفیت بهره‌مند شده است و دادرسی الکترونیک یکی از این ظرفیت‌ها به شمار می‌رود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید