خارج کردن ۹۵۰ قلم فرآورده غیراستاندارد از چرخه توزیع گیلان

خارج کردن ۹۵۰ قلم فرآورده غیراستاندارد از چرخه توزیع گیلان

خارج کردن ۹۵۰ قلم فرآورده غیراستاندارد از چرخه توزیع گیلان

مدیر کل استاندارد گیلان از جمع آوری ۹۵۰ قلم انواع محصولات غذایی از چرخه‌ی توزیع ۶۰۰ واحد صنفی استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مهناز جعفریان امروز در نشست خبری در رشت گفت: کارشناسان استاندارد گیلان در سال گذشته، ۱۲ هزار واحد صنفی عرضه‌ی انواع کالا‌ها و محصولات غذایی در سراسر استان را بازرسی کردند که در پی آن ۹۵۰ قلم کالا و محصولات غذایی به دلیل نداشتن نشان استاندارد یا غیر استاندارد بودن، از چرخه توزیع ۶۰۰ واحد صنفی خارج شد.
مدیرکل استاندارد گیلان همچنین گزارشی از روند بازرسی از مراکز عرضه‌ی کالا‌های اساسی و پرمصرف در ماه مبارک رمضان ارایه کرد و گفت : در این ماه، استاندارد کالا‌های ویژه‌ی ۳ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی اعم از روغن، شکر، پنیر و نمک مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت که در نتیجه ۱۳۰ فرآورده‌ی ۵۶ واحد صنفی، غیر استاندارد شناخته و از گردونه‌ی توزیع و مصرف خارج شد.
وی در ادامه بهترین راه مقابله با تولید کالا‌های غیر استاندارد و نامرغوب را نخریدن عنوان کرد و افزود: در این راستا آگاهی بخشی عمومی برای توجه هر چه بیشتر به علائم استاندارد کالاها، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
مدیر کل استاندارد گیلان در پایان اضافه کرد: اگر خریداران کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد کالا را حین خرید به سرشماره‌ی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند بلافاصله اطلاعات مربوط به استاندارد آن کالا برایشان ارسال خواهد شد.
مهناز جعفریان همچنین شماره‌ی تلفن ۱۵۱۷ را در سراسر کشور آماده‌ی دریافت پیام‌های مردمی در خصوص استاندارد انواع محصولات مراکز خرید دانست.


مشکل درمان کارگران و بازنشستگان

توسعه نیافتن بیمارستان رسول اکرم رشت به دلیل نداشتن سند

توسعه‌ی بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی رسول اکرم یا تامین اجتماعی رشت به بخش هایی، چون جراحی قلب به دلیل سند نداشتن این بیمارستان و سطح بندی منطقه‌ای فعلا ممکن نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: جامعه کارگری و بازنشستگان گیلان؛ نداشتن بخش جراحی قلب در بیمارستان رسول اکرم رشت به عنوان تنها بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی و تنها بیمارستان دولتی ویژه کارگران استان را به عنوان مهمترین مشکل خود عنوان کرده اند و خواهان ایجاد این بخش شده اند که به دلیل سند نداشتن این بیمارستان و سطح بندی فعلا ممکن نیست.
حسین ابراهیمی افزود: بیمارستان رسول اکرم با ۲۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا از سال ۱۳۷۹ راه اندازی شده است و امیدواریم تا تابستان امسال با کمک و پیگیری مسئولان مشکل سند آن را حل و طرح‌های از قبل تعریف شده ای، چون بخش قلب و همچنین بزرگترین مجتمع‌های درمانگاهی و رفاهی کشور را در آنجا، راه اندازی کنیم.
وی گفت: طبق مصوبه سازمان تامین اجتماعی و بر اساس شاخص‌هایی در سال ۱۳۸۷، خدمات درمانی بخش جراحی قلب کشور به ۷ منطقه تقسیم شد و گیلان از آن زمان زیر نظر منطقه ۲ یعنی قائمشهر در استان مازندران قرار گرفته است که البته ما با ارسال نامه‌ای به این موضوع معترض شده ایم.
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان همچنین گفت: اواخر سال گذشته سه دستگاه اکو با هزینه ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بیمارستان رسول اکرم یا تامین اجتماعی رشت خریداری کردیم، اما به هر حال فعلا خدمات جراحی قلب در این بیمارستان مقدور نیست.
ساخت دومین و سومین بیمارستان تامین اجتماعی در گیلان؛ بزودی
حسین ابراهیمی با اشاره به مشکل خدمات و سرویس کند و نوبت دهی‌های طولانی مدت به بیماران به دلیل ظرفیت پایین پذیرش بیماران در این بیمارستان، افزود: در تلاش هستیم تابستان امسال دومین بیمارستان ملکی تامین اجتماعی را به نام «شهید املاکی» در کومله‌ی لنگرود افتتاح کنیم و همچنین در حال برنامه یزی برای ایجاد سومین بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در غرب گیلان هستیم که نامه نگاری‌ها هم انجام شده است.

پرداخت هزینه درمان جراحی قلب بیمه شدگان تامین اجتماعی
وی درخصوص رفع کوتاه مدت مشکل کارگران و بازنشستگان گفت: فعلا هزینه درمان جراحی قلب کارگران و بازنشستگانی که با بیمه تامین اجتماعی و با نرخ مصوب در مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی خدمات دریافت می‌کنند، به طور کامل پرداخت خواهد شد.
بازنشستگان گیلان دارای رتبه نخست فوت شدگان کشور؛ ۶ سال رکوردار
رییس خانه کارگر گیلان هم با بیان اینکه، این استان از لحاظ ارائه خدمات درمانی به کارگران و بازنشستگان در رده ۲۸ ام کشور قرار دارد، گفت: رتبه نخست فوت شدگان کشور ۶ سال است که متعلق به جامعه بازنشستگان گیلان است و در این بین، بیماری قلبی به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها عنوان شده است.
حسن ایزدی با بیان اینکه سالهاست طرح ایجاد بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی را به مسئولان داده اند، افزود: اجرای این طرح مدام با کارشکنی‌هایی مواجه است و نمی‌دانیم چه دست‌هایی مانع ایجاد و ارائه امکانات و خدمات قلب در بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی گیلان می‌شوند.
وی گفت: در گیلان ۷ دستگاه آنژیوگرافی موجود است که فقط یکی در بیمارستان دولتی حشمت قرار دارد و بقیه در بیمارستان‌های خصوصی مستقرند.
وی با بیان اینکه جمعیت کارگری و بازنشسته به عنوان قشر «حداقل حقوق بگیر» جامعه با مشکلات بسیاری مواجه هستند، گفت: بسیاری از کارگران و بازنشستگان، توان مراجعه به استان‌های دیگر و هزینه در بیمارستان‌های خصوصی را ندارند و این‌نیازمند توجه مسئولان به بخش خدمات درمانی است.
وعده ۳ ساله‌ای که هنوز محقق نشده
نائب رییس کانون بازنشستگان شهرستان رشت هم با بیان اینکه بحث درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی به ویژه بازنشستگان از بزرگترین مشکلاتیست که سالهاست با آن مواجه اند، گفت: این استان در قیاس با استان‌های همجوار مانند مازندران محروم مانده است و بیمارستان رسول اکرم رشت به عنوان تنها مرکز درمانی و ملکی سازمان تامین اجتماعی پاسخگوی نیاز درمانی مراجعه کنندگان و قشر کارگر و بازنشسته نیست.
ملیحه نصرالهی افزود: بیش از ۳ سال است که طرح تاسیس بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در این بیمارستان داده شده، اما به دلایل مختلفی، چون الویت و رتبه بندی، تاکنون محقق نشده است که نیازمند پیگیری جدی مسئولان است.
وی همچنین گفت: در بخش سونو گرافی هم با توجه به خرید دستگاه‌های مجهز، چون سی تی اسکن و ام آر آی، به دلیل نداشتن پزشک متخصص حدود ۵ سال است که امکان ارائه خدمات وجود ندارد.
گیلان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بر اساس آمار‌ها بیش از نیمی از جمعیتش را کارگران و خانواده هایشان تشکیل می‌دهند.


لاهیجان میزبان نخستین جشنواره تصویرگری پرندگان

نخستین جشنواره تصویرگری پرندگان با عنوان «تَذَرو» با محوریت اهمیت و توجه به ادبیات کهن ایران در لاهیجان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نخستین دوره نشان تصویرگری پرندگان با عنوان «تَذَرو» با محوریت اهمیت و توجه به ادبیات کهن ایران و آشنایی و شناخت بیشتر «منطق الطیر» عطار نیشابوری برگزار می‌کند.
رضا ثقتی با اشاره به اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم علاقمندان آزاد است افزود: تکنیک آزاد و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.
وی گفت: آثار در سه گروه سنی ۶ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال دسته بندی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین افزود: مسئولیت حق مالکیت اثر به عهده شرکت کننده و حق نمایش آثار به صورت مجازی و حقیقی برای برگزار کننده محفوظ است.
رضا ثقتی گفت: هنرمندان و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به همراه تصویر کارت ملی و تلفن تماس به نشانی sarvsepidsahi@gmail.com ارسال کنند.


نخستین پرداخت بهای برگ سبز چای در سال ۱۴۰۱

امروز ۳۰ میلیارد تومان از بهای برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران شمال کشور به حسابشان واریز شد.

 رئیس سازمان چای کشور گفت: امروز ۳۰ میلیاردتومان از بهای برگ سبز چای خریداری شده در سال ۱۴۰۱، مربوط به قدر سهم کارخانجات چایسازی به حساب بانکی چایکاران گیلان و مازندران واریز شد.

حبیب جهانساز افزود: از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۲۰ هزار و ۶۸۹ تن برگ سبز چای به ارزش ۱۸۰ میلیاردتومان از چایکاران خریداری شده که ۲۰ هزار و ۴۵۸ تن، معادل ۹۹ درصد درجه یک و بقیه درجه ۲ است.

وی با اشاره به تولید ۴ هزار و ۶۵۵ تن چای خشک در این مدت، افزود: تاکنون ۱۶۵ کارخانه چایسازی برای خرید چای چایکاران شمال کشور با سازمان چای کشور قرارداد بسته اند.

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید