خواسته داوطلبان استخدامی از «تأمین اجتماعی» چیست؟

 خواسته داوطلبان استخدامی از «تأمین اجتماعی» چیست؟

جمعی از داوطلبان آزمون استخدام تأمین اجتماعی خواستار حذف ۲ شرط برای شایسته‌گزینی واقعی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی شدند.

کارواشتغال به نقل از فارس نیوز :  خواسته داوطلبان استخدامی از «تأمین اجتماعی» چیست؟
به گزارش خبرنگار گروه رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، «حذف شرط معدل و سن در آزمون استخدام سازمان تأمین اجتماعی» پویشی است که جمعی از داوطلبان و دوستداران خدمت در تأمین اجتماعی راه اندازی کردند و تاکنون ۳۳۰ امضاء الکترونیکی را به دست آورده است.

مخاطبان این پویش، خواستار حذف ۲ شرط غیرمنصفانه برای شایسته‌گزینی واقعی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی شدند.

در بخشی از این پویش آمده است: «حذف شرط معدل، با توجه به رأی اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال آن در آزمون‌های استخدامی و مغایر بودن این شرط با اصل ۲۸ و بند ۲ از اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین با وجود آزمون استخدامی دیگر نیازی به شروط اضافی وجود ندارد و صلاحیت افراد با آزمون مزبور سنجیده می‌شود.»

مدیر این پویش به ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: براساس این ماده، شرایط استخدام مشخص و در بند «الف» تأکید شده که داشتن حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر ۴۰ سال برای استخدام رسمی و برای متخصصین مدرک تحصیلی دکتری ۴۵ سال است.

وی تأکید کرد: اغلب بیکاران جامعه را نسل دهه ۶۰تشکیل می‌دهند آن هم به علت جمعیت بالا، با توجه به قانون جوانی جمعیت و لزوم حمایت از دهه شصتی‌هایی که از سن مناسب ازدواج آن‌ها گذشته و کماکان با مشکل شغل دسته پنجه نرم می‌کنند و به همین علت نتوانستند تشکیل خانواده بدهند.

این مخاطب فارس من خواستار شد:خواهش می‌کنیم نسبت به تغییر شرط سن متقاضیان با مدرک‌کارشناسی و کارشناسی ارشد به ۴۰ سال موافقت کنید تا بتوانند در آزمون پیش رو شرکت کنند و توانایی‌های خود را بار دیگر نشان دهند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید