خودکفایی ۱۰۰ درصدی برنج در دستور کار قرار دارد

خودکفایی ۱۰۰ درصدی برنج در دستور کار قرار دارد

عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: خودکفایی ۱۰۰ درصدی برنج به عنوان یکی از ۵ محصول اساسی در دستور کار وزارت جهاد قرار دارد.

به گزارش بازار، عطااللّه هاشمی عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: خودکفایی ۱۰۰ درصدی برنج به عنوان یکی از ۵ محصول اساسی که در دستور کار وزارت جهاد قرار دارد، با اجرای کشت قراردادی و استفاده از ارقام پربازده دست یافتنی است.

به گفته او، با اجرای کشت قراردادی، کشاورزان بدون هیچ نگرانی اقدام به کشت می کنند، درحالیکه سال گذشته تعدادی از کشاورزان با شرکت های تعاونی قرارداد بستند، اما متاسفانه تزلزل یارانه خرید باعث نگرانی کشاورزان شد.

هاشمی ادامه داد: با استفاده از اقام پربازده و اجرای کشت قراردادی، حداکثر نیاز سالانه واردات ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتن خواهد بود که طی یک برنامه ریزی ظرف مدت ۳ تا ۴ سال نیازی به واردات نخواهیم داشت.

عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: پتانسیل رسیدن به خودکفایی برنج با استفاده از بذور پربازده و پرمحصول و استفاده از تحقیقات در بخش کشاورزی وجود دارد که این امر علاوه بر خروج ارز از کشور موجب شده تا مصرف کننده محصول را با قیمت مناسب خریداری کند.

او گفت: با توجه به آنکه مقادیری برنج روی دست کشاورزان و در انبارها مانده است، خرید حمایتی با نرخ منطقی می تواند شالیکاران را به امر تولید تشویق و ترغیب کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید