درصد خوبی از افرادی که مهارت یاد گرفتند؛ جذب بازار کار می‌شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

درصد بسیار خوبی از افرادی که مهارت یاد گرفتند؛ جذب بازار کار می‌شوند

از همان ابتدا خرید زمین‌های خارج از محدوده و یا استفاده از زمین‌های با کاربری‌های غیر مسکونی در دستور کار قرار می‌گیرد و نظارت مهم‌ترین عامل برای خارج نشدن تعاونی‌های مسکن از ریل اصلی خود است و باید نظارت از تعاونی‌های مسکن تقویت شود.

 

کارواشتغال به نقل از خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  محمدرضا انصاری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل فنی و حرفه‌ای زنجان، بر لزوم تقویت مهارت آموزی در استان تاکید کرد و گفت: آموزش مهارت آموزش مهمترین مؤلفه در ایجاد اشتغال است.یکی از عوامل مهم پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها در تولید، ۸۵ درصد جامعه مخاطب فنی و حرفه‌ای و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

 

 

انصاری به قانون الزام فراگیری آموزش‌های مهارتی تاکید کرد و ابراز داشت: بر اساس این قانون، بنگاههای اقتصادی ملزم هستند تا در خصوص ارتقای مهارت شاغلان اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه بنگاه‌های تولیدی ملزم هستند جذب نیروی کار از بین افرادی که سنجش صلاحیت حرفه‌ای آنان انجام شده، صورت گیرد، ابراز کرد: استان زنجان سال گذشته به عنوان پایلوت سنجش صلاحیت حرفه‌ای در کشور تعیین شد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: این مهم در جذب نیروی کار برای شرکت ایران ترانسفو و شرکت پارس سوئیچ اجرا شد.

 

 

انصاری با بیان اینکه برخورداری از آموزش‌های مهارتی قطع یقین فرصت‌های بیشتری را برای اشتغال افراد ایجاد می‌کند، یاد آور شد: درصد بسیار خوبی از افرادی که مهارت یاد گرفتند در استان جذب بازار کار می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در برنامه تعاونی‌های مسکن هیچ صحبتی از ایجاد باغ شهر نیست، گفت: وظیفه ذاتی تعاونی‌های مسکن، تأمین زمین و مسکن برای اعضای خود است و این زمین‌ها باید از ابتدا در محدوده شهر و یا طرح‌های هادی روستایی باشد.

 

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: از همان ابتدا خرید زمین‌های خارج از محدوده و یا استفاده از زمین‌های با کاربری‌های غیر مسکونی در دستور کار قرار می‌گیرد و نظارت مهم‌ترین عامل برای خارج نشدن تعاونی‌های مسکن از ریل اصلی خود است و باید نظارت از تعاونی‌های مسکن تقویت شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید