درمورد استخدام کاریابی و اخبار اشتغال بیشتر بدانید

استخدام توافق یک عمل با دستمزد، میان صاحب کار و کارمند میباشد. صاحبکار معمولا کاری را که کارمند اعمال می دهد و جایی را که در آن فعالیت می‌نماید را در اختیار گرفتن می‌نماید. جویندگان برای استخدام‌شدن و جستن شغل شیوه های مختلفی را آزمون می‌نمایند. آن ها از خانواده و دوستان خویش میخواهند تا آنها را به شرایط شغلی ارجاع دهند، از کسب‌و‌کارهایی که دوست دارا هستند بازدید می‌نمایند، در خصوص وضعیت‌های شغلی مو جود سؤال می‌نمایند و از تاکسی‌های شغل‌یابی یا این که استخدامی امداد میگیرند. آن ها اطلاع رسانی‌های استخدامی آنلاین و آفلاین را نیز آنالیز می‌نمایند. درین مقاله نخست استخدام و اطلاع رسانی استخدام را بدون نقص تعریف و تمجید میکنیم؛ بعد به مواقعی میپردازیم که هر کارجو و کارفرمایی در زمینه‌ی آن بایستی داده ها کافی داشته باشد.

استخدام چه است؟

استخدام توافق دربین صاحب کار و کارمند میباشد که طبق آن کارمند بایستی سرویس ها مشخصی را ارائه دهد؛ در قبال، صاحب کار دستمزد را به‌شکل ماهانه یا این که ساعتی به کارمند پرداخت می‌نماید. اگرچه نیروی کار میتوانند در رابطه مفاد مشخصی در توافق استخدام گفتمان نمایند، وضعیت و قانون ها معمولا از پیشین بوسیله صاحب کار گزینش میگردند.

 

توافق استخدام برای کارمند می تواند کلامی، پست الکترونیک نوشتاری یا این که طومار پیش‌نهاد فعالیت باشد. پیش‌نهاد استخدام میتواند در مذاکره داده گردد یا این که در تفاهم نامه قانونی نوشته خواهد شد.

 

پروسه استخدام

توافق‌های استخدام مختلف می‌باشند، چون ممکن میباشد حاوی تعهدهای هنگامی و نرم‌افزار‌های دستمزد و دست‌مزد متفاوتی باشند.

 

از جمله، استخدام قادر است:

 

شغل ساعتی پاره‌وقت باشد که برای هر ساعت فعالیت، واحد سنجش دستمزد مشخصی در حیث گرفته گردیده باشد؛

 

استخدام آحاد‌وقت باشد که در آن اشخاص دستمزد و مزایای مشخصی را از صاحب کار در عوض ایفا وظایف مقتضی آن شغل خاص اخذ می‌نمایند؛

 

اپلیکیشن مشخصی که طبق آن کارگر بایستی ۴۰ ساعت در هفته فعالیت نمایند و ۱ ساعت وقت ناهار و ۲ مدت ۱۵دقیقه‌ای، یک کدام از صبح و دیگری بعد از ظهر، وقت استراحت داشته باشند. (طبق ضابطه عمل)

 

تا‌هنگامیکه صاحب کار دستمزد کارمند را بپردازد و این فعالیت را رأس تاریخ مقرر‌گردیده جاری ساختن دهد و کارمند میل داشته باشد که کارش را ادامه دهد، استخدام ادامه می یابد.

 

بیش‌خیس ارتباط ها استخدامی فی مابین صاحب کار و کارمند با اعتنا به نیازهای کارمند، سودآوری و فلسفه مدیر صورت میگیرند؛ همینطور، ارتباط استخدامی زیر‌تأثیر دسترس‌پذیری کارمند و انتظارات وی قراردارد.

 

قانون ها مرتبط با فعالیت نیز به ارتباط استخدامی جهت می دهند و خودمختاری صاحب کار را معدود می‌نمایند تا سوء‌استعمال از اقتدار فیس ندهد. ضوابط استخدامی در طی فرصت تغییر و تحول می‌نمایند؛ بدین ترتیب، کارفرمایان می بایست از دین‌طومار استخدامی به‌روز باخبر بمانند.

 

نیروی کار می توانند به سازمان‌های مربوط نیز مراجعه نمایند و در مسئله دعاوی خویش با صاحبکار، از آنان یاری بگیرند.

 

در بیش‌خیس کشورها پرسنل یا این که کارفرمایان میتوانند تفاهم نامه فعالیت را باطل نمایند. صاحب کار میتواند استخدام را هر مجال که بخواهد و به هر دلیلی باطل نماید و کارمند نیز می تواند هر موقع که خواست استعفا دهد.

کارفرماها مالیات را از حقوق و دستمزد کارکنان کسر می‌نمایند و علاوه بر حقوق و دستمزد، بیمه پزشکی، اجتماعی و بی‌کاری را می پردازند. این چیزی میباشد که استخدام قانونی را از قراردادهای کاری غیروابسته تفکیک می‌نماید.

 

استخدام به کارفرمایان اذن می دهد تا جنبه‌های بیش‌تری از شغل کارمند، به عنوان مثال دفتر کار، منابع، مسئولیت‌ها، ساعت‌ها کاری و حقوق و دستمزد را نیز در دست گرفتن نمایند. ورودی، خودمختاری و استقلال کارمند از کارفرمایی به کارفرمای دیگر گوناگون میباشد. برخی حجم فعالیت بیش‌تری به کارگر خویش میدهند و بعضی دیگر طریق گذراندن هر دقیقه را به کارکنان خویش دیکته می‌نمایند؛ هر دوی این سناریوها استخدام اسم میگیرد.

 

چنانچه کارفرمایی با کارمند خویش در نصیب محرمانه اختلاف‌لحاظ داشته باشد، کارکنان تعدادی مورد پیش روی خویش دارا هستند. آن ها میتوانند مسئله را با رئیس مطرح نمایند، سراغ منابع انسانی بروند، با مدیریت جایگاه‌فراتر سخن بزنند یا این که حتی استعفا بدهند.

 

کارفرماها نباید مبتنی بر نژاد، قومیت، مذهب، جنسیت (مشتمل بر بارداری)، نام‌و‌نشان جنسی، جهت‌گیری جنسی، جهت‌گیری ملی، سن، معلولیت یا این که داده ها ژنتیکی میان نیروی کار خویش تبعیض قائل شوند. پرسنل این حق را دارا هستند تا دعاوی تبعیض را با کمیته مجال‌های استخدامی برابر یا این که سازمان محلی، که از قانون ها استخدام برابر حمایت می‌نماید، میان بگذارند.

 

درین وضعیت یا این که حالت بغرنج دیگر، یافتن نماینده قانونی رسمی استخدام یا این که امداد‌خواستن از سازمان عمل یا این که مساوی آن پیش‌نهاد می‌گردد. درصورتی که دفتر کار متعلق به اتحادیه خاصی باشد نیز می توانند خطاها و شکایات خویش را با نمایندگان اتحادیه فی مابین بگذارند.

اگهی استخدام در سایت کارواشتغال را از لینک دنبال کنید همچنین اخبار استخدام های روز را دنبال کنید

نکات کلیدی

استخدام توافق میان کارمند و کارفرماست که طبق آن به کارمند پول پرداخت میشود.

 

توافق استخدام برای کارمند میتواند از نوع کلامی، نوشتاری یا این که طومار پیش‌نهاد شغل باشد.

 

توافق‌های کاری مختلف میباشند و ممکن میباشد تعهد‌های وقتی و پرداخت‌های متفاوتی را مشمول شوند.

 

قانون ها کاری بر استخدام تأثیر میگذارند.

اطلاع رسانی استخدام تبلیغی میباشد که بوسیله صاحبکار، کارگر اجرایی، پرسنل منابع انسانی یا این که مسئول استخدامی تنظیم میگردد که به نیروی کار کنونی یا این که عامه مردم در رابطه وضعیت شغلی جانور فعلی یا این که آتی در سازمان اگاهی‌رسانی می‌نماید. این اطلاع رسانی ممکن میباشد در بورد خبری سازمان، اینترنت‌وب سایت، بلاگ یا این که رسانه‌های چاپی، مثل خبر نامه‌ها، مجلات و انتشارات متعلق به صنعت، استحضار‌رسانی گردد. اطلاع رسانی‌های استخدام ممکن میباشد در بوردهای شغلی، تبلیغات طبقه‌بندی‌گردیده و کانال‌های اجتماعی نیز ظواهر شوند؛ به‌علاوه، بعضی از کارفرمایان بر تکثیر اطلاع رسانی‌های استخدام و وضعیت‌های شغلی روی تابلوهای الکترونیکی و نرم افزار‌های موبایلی سرمایه‌گذاری می‌نمایند.

عارضه ها تکثیر اطلاع رسانی استخدام

نشر حالت‌های شغلی بوسیله واحدهای استخدامی عوارض متنوعی داراست؛ به عنوان مثال، ممکن میباشد کارفرمایی چهت نیل به ضرب‌الاجل‌ها، رئیس پروسه کاری تازه یا این که اجرا وظایف کارمندی که در تعطیلات یا این که مرخصی پزشکی به راز می برد، به یاری اضافه نیاز داشته باشد؛ همینطور ممکن میباشد برای مالامال‌کردن دو یا این که چندین شرایط شغلی به‌عامل بازنشستگی یا این که ازدست‌دادن کارمند، تجدید ساختار کسب‌و‌فعالیت یا این که گسترش آن به شخص جدیدی نیاز داشته باشد. برخی از کسب‌و‌امور در برخی صنعت های، مثل خرده‌فروشی‌ها و رستوران‌ها، آن‌چنان تغییرات بزرگی را در کسب‌و‌فعالیت خویش تجربه می‌نمایند که هر سال برای حالت شغلی یکسانی اطلاع رسانی میدهند و درخواست‌های شغلی واجد‌حالت را نگه می‌دارا هستند تا آن حالت شغلی خالی خواهد شد.

تهیه و تنظیم اطلاع رسانی استخدام

قالب و بعد ها اطلاع رسانی استخدام به گروه‌‌ای از عامل ها ، برای مثال نوع شغل، فضای مو جود، بها تکثیر و ترجیحات صاحب کار، بستگی داراست؛ به عنوان مثال، ممکن میباشد محتوای اطلاع رسانی در تارنما شغل یابی، که فضای کافی برای توضیحات شغلی بدون نقص دارااست، مشمول تیتر شغلی، وظایف و مسئولیت‌ها، تحصیلات و تجربه ما یحتاج، ساعت ها کاری، حقوق و دستمزد، مزایا، راهنمای درخواست و داده ها تماس باشد. اطلاع رسانی استخدام در کانال‌های اجتماعی که فضای محدودی برای یک پیام کوتاه دارااست، مثل توییتر، ممکن میباشد تنها دربرگیرنده تیتر شغلی، جای ، ساعت‌ها کاری و داده ها تفاهم نامه و شاید پیوند اینترنت‌سایتی باشد که داده ها بی نقص‌خیس در آن جان دار میباشد.

گونه های اطلاع رسانی‌های استخدام

۲ نوع مهم اطلاع رسانی استخدام دربرگیرنده اطلاع رسانی‌های «داخلی» و «فرنگی» میباشد. اطلاع رسانی داخلی تنها برای پرسنل فعلی میباشد. از‌آنجا که ممکن میباشد یکی‌از پرسنل فعلی مهارت‌ها و علم مایحتاج را برای آن حالت شغلی داشته باشد، واحد استخدامی اکثر زمان ها شرایط شغلی جانور را به‌شکل داخلی استحضار‌رسانی می‌نماید تا در طی و هزینه‌ای که در دادن اطلاع رسانی فرنگی، گفتگو و فراگیری نیروی تازه نیاز میباشد، صرفه‌جویی نمایند. اطلاع رسانی‌های فرنگی معمولا وقف عام دست‌یافتنی میباشد یا این که نصیب خاصی را مقصود قرار می دهد، مثل درخواست کنندگان واجدشرایطی که در تارنما شغلی خاصی حساب دارا‌هستند. واحدهای استخدامی معمولا به‌شکل فرنگی اطلاع رسانی میدهند تا استعدادهایی را جذب نمایند که بضاعت سفارش ایده‌های نو را دارا هستند و به مهارت‌هایی مجهز می‌باشند که در سازمانشان جانور وجود ندارد.

اخطارهایی برای اطلاع رسانی‌دهندگان

اکثر وقت ها، سازمان‌ها حالت‌های شغلی را به طور همزمان به‌شکل داخلی و فرنگی اعلام می‌نمایند، فارغ از این‌که جویندگان شغل را از این عمل باخبر نمایند. بیش‌خیس آن ها یک کدام از کارگر فعلی خویش را برای حالت شغلی نو استخدام می‌نمایند. عارضه ها این خوی گوناگون میباشد، البته اکثر اوقات وقت ها کارفرمایان تنها می خواهند لایق‌ترین متقاضی ها را مقایسه نمایند و بعداز این‌که متوجه میشوند که کارمند فعلی شایسته ترین شخص برای شغل میباشد تصمیم میگیرند اورا استخدام نمایند. اختلال دیگر اطلاع رسانی استخدامی فرنگی این میباشد که بعضی از سازمان‌ها آن‌ها‌را به گویش منحصربه‌فرد سازمان تنظیم می‌نمایند که شاید صرفا نیروی کار خودشان بتوانند آن را ادراک نمایند. زمانی این حادثه می‌ افتد، جویندگان شغل بایستی پیش از درخواست، با واحد استخدامی تماس بگیرند و جویای توضیح بیش‌خیس شوند.

 

در صورتیکه از آخری گفت‌و‌گو کاری شما فرصت متعددی قبلی میباشد، ممکن میباشد از روندهای تازه استخدامی، که فعلا رایج میباشد، رمز در نیاورید. گفت‌و‌گو‌های تلفنی و آزمایش اعتیاد ممکن میباشد سبب ساز خواهد شد که با خویش تصور کنید که دیگر چه چیزی در گفت‌و‌گو نرمال محسوب میشود. مذاکره برای سازمان‌ها در ساعتها کاری نیروی کار هزینه بالایی به یاروهمدم داراست؛ تعیین خطا نیز میتواند هزینه هنگفتی در‌پی داشته باشد.

 

مراحل گزینش کارمند معمولا مشتمل بر اطلاع رسانی‌دادن، ارزیابی، فیلتر‌گری، گفتگو، تست و در غایت، تعیین شایسته ترین درخواست کننده جانور میباشد.

 

اعلان شغل

روند گزینش کارمند معمولا با امر رئیس یا این که مدیریت سازمان به منابع انسانی برای لبریز‌کردن وضعیت شغلی خالی آغاز می شود. مدیر اولیه بایستی تصمیم بگیرد که چه خصوصیاتی را در درخواست کننده آن شغل مد‌لحاظ داراست؛ از جمله، آیا بایستی گواهی دانشگاهی داشته باشد، یا این که داشتن یکسری سال تجربه کاری دارای ارتباط ضروری میباشد؟ هنگامی که رئیس لازمات شغلی را گزینش کرد، واحد منابع انسانی اطلاع رسانی استخدامی را در خبر نامه‌ها یا این که به‌شکل آنلاین اعلان می‌نماید.

 

بعضی اوقات، منابع انسانی از فردی که کشف کننده استعدادهای تازه میباشد و ممکن میباشد در حوزه به‌محرمانه سررشته داشته باشد، مثل فروش، برای یافتن درخواست کنندگان شغلی امداد میگیرد.

 

ارزیابی درخواست‌های تقاضاکنندگان

رزومه‌ها را آنالیز نمائید و پیشینه هر درخواست کننده را با الزامات شغل موردنظر تطبیق دهید. سازمان‌ها گهگاه صدها رزومه برای یک اطلاع رسانی استخدامی اخذ می‌نمایند؛ با این هم اکنون، ممکن میباشد منابع انسانی تنها ۶ نفر را در لحاظ بگیرد. در بازه‌ بد اقتصادی ممکن میباشد برخی از درخواست کنندگان تحصیلات و تجربه بیش‌تری از لازمات شغل مربوط داشته باشند؛

 

برعکس، شاید یافتن تقاضاکننده لایق در مقطع شکوفایی اقتصادی طاقت فرسا باشد. به هر اکنون، منابع انسانی و مدیریت استخدامی بایستی گزینش نمایند که به‌شکل واقع‌گرایانه می توانند چه تعداد از متقاضی ها را به گفت‌و‌گو دعوت نمایند.

 

فیلتر‌گری نخستین متقاضی ها

برای صرفه‌جویی در طول و هزینه، گفتگو بایستی با گفتگو فیلتر‌گری استارت گردد، به‌خصوص در شرایطی که تقاضاکننده در بیرون از شهر معاش نماید. منابع انسانی معمولا گفتگو فیلتر‌گری را با تلفن اجرا میدهد تا به دسته کوچک‌تری از تقاضاکنندگان رسد؛ همینطور، مذاکره تلفنی به سازمان یاری می‌نماید تا انتخاب نماید که تقاضاکننده موقعیت مورد نیاز را برای گفتمان دارااست و وارد شدن وی به سازمان موجه میباشد یا این که نه.

 

مذاکره رو‌در‌رو

از اشخاصی که در رای زنی فیلتر‌گری تأیید میگردند، مراد میگردد تا در مذاکره رو‌در‌رو کمپانی نمایند. سازمان‌ها طرز‌های مختلفی برای رای زنی حضوری دارا‌هستند. بعضا از آن ها ترجیح میدهند که همگی رای زنی‌ها را در ۱ روز ایفا دهند و مذاکره‌شونده هر ۱ ساعت با ۱ نفر ملاقات نماید. درین مرحله ممکن میباشد درخواست کنندگان با منابع انسانی، مدیریت استخدامی و بقیه نیروی کار ملاقات نمایند. مورد دیگر این میباشد که درخواست کنندگان در ۱ روز با نیروی کار کلیدی ملاقات نمایند و آن گاه از آنان دعوت گردد تا در روز دیگری با بعضی از مسئولان اجرایی دیدار نمایند.

 

تعیین آخری تقاضاکننده

مدیریت استخدامی معمولا از منابع انسانی و کارمندان دیگری که با گفتمان‌شوندگان دیدار داشته‌اند، برخورد میگیرد؛ همینطور ممکن میباشد یادداشت‌های خویش را تحقیق کند و تصمیم بگیرد که کدام تقاضاکننده مطلوب‌ترین شخص برای آن حالت شغلی میباشد. صلاحیت‌ها تنها ۱ گزینه از مواقعی میباشند که مدیران هنگام استخدام به آن ها دقت می‌نمایند. مدیران استخدامی معمولا شخصی را گزینش می‌نمایند که میتوانند با وی فعالیت نمایند که ممکن میباشد به‌استدلال شخصیت یا این که اخلاق و رفتار کاری وی باشد.

 

نهایی مرحله: تست

برخی سازمان‌ها پیش از این‌که تقاضاکننده به طور رسمی استخدام گردد، از وی آزمایش اعتیاد می خواهند. به‌طور معمول، تقاضاکننده هر‌سیرتکامل دارویی را که مصرف می‌نماید، به استحضار تست‌کننده میرساند، چون بر نتیجه ها تست تأثیر میگذارد. در شرایطی که پاسخ تست وی برای هر نوع موادی مثبت خواهد شد، ممکن میباشد استخدام وی به خطر بیفتد.

 

ممکن میباشد از کارکنانی که در صنعت بیمه فعال میباشند مراد خواهد شد تا امتحان سرازیر‌شناسی بدهند تا معلوم گردد که‌این شغل برای آن ها مطلوب میباشد یا این که نه. بعد از آزمایش اعتیاد یا این که شخصیت، سازمان پیش‌نهاد شغلی خویش را به درخواست کننده منتخب ارائه میدهد.

 

چه‌طور نظارت های پیش از استخدام میتوانند به سازمان ما یاری نمایند؟

در اینفو گراف پایین با اهمیت و نقش به کارگیری از ابزار های تحلیل قبل از استخدام در مراحل جذب سازمان ها آشنا می شویم.

اگهی استخدام در سایت کارواشتغال را از لینک دنبال کنید همچنین اخبار استخدام های روز را دنبال کنید

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید