دعوت به همکاری برای تدریس در کلاس‌های سوادآموزی هرمزگان

دعوت به همکاری برای تدریس در کلاس‌های سوادآموزی هرمزگان

 معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان با انتشار اطلاعیه‌ای از تمامی فرهنگیان رسمی و پیمانی، کارکنان دولت و بازنشستگان استان برای تدریس در کلاس‌های سوادآموزی دعوت به همکاری کرد.

کارواشتغال به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت سوادآموزی هرمزگان، احمد جعفری روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: همچنین آموزش دهندگان فعال و آموزش دهنده‌هایی که در سال‌های قبل با سواد آموزی همکاری و مشارکت داشته اما درحال حاضر غیرفعال هستند نیز می‌توانند در راستای گسترش سواد و توسعه کتابخوانی در استان هرمزگان با این معاونت همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی و کسب علم و دانش در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، بیان کرد: این اقدام در راستای اجرای مصوبه ۸۶۲ شورای عالی آموزش و پرورش و با هدف تحقق امر سوادآموزی و شتاب بخشی به رشد باسوادی و توسعه کتابخوانی انجام گرفته است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان اظهار کرد: علاقه‌مندان داوطلب همکاری می‌توانند در نخستین فرصت برای اعلام آمادگی و آگاهی از نحوهِ شروع فعالیت به سوادآموزی ادارات آموزش و پرورش محل خود مراجعه کنند.

جعفری یادآورشد: کلاس‌های سوادآموزی در مدارس، مساجد، کانون های فرهنگی هنری، حسینیه ها و تکایا برگزار خواهد شد که مدت آموزش در دوره‌های سوادآموزی ۲٠٠ ساعت، انتقال ۴٠٠ ساعت و تحکیم ۱۳٠ ساعت است.

وی ابراز کرد: پاداش باسوادی به ازای قبولی هر نفر در دوره سوادآموزی ۱۰ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۴۰۰ ریال، انتقال ۱۰ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۶۰۰ ریال و تحکیم ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال است.

این مسوول با اشاره به اینکه آخرین فرصت برای جذب و ثبت نام سوادآموزان در کلاس‌ها تا پایان آذرماه است، اضافه کرد: همچنین تعداد افراد بی‌سواد و کم سواد در هرمزگان شناسایی شده است که در گروه سنی ۱٠ تا ۵٠ سال نزدیک به ۱۳ هزار نفر هستند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید