دومین روز آزمون سراسری با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی

دومین روز آزمون سراسری با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی

دومین روز آزمون سراسری با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی

در دومین روز آزمون سراسری ۱۴۰۱؛ داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی امروز رقابت می‌کنند.

 در دومین روز برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی؛ داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز در جلسه ازمون حاضر شدند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان مازندران با اشاره به این‌که تعداد داوطلبان آزمون سراسری امسال در استان مازندران ۵۰ هزار و ۷۷۷ نفر است گفت: از این تعداد ۶۰ درصد زن و ۴۰ درصد مرد هستند.

عباس نژاد افزود: از مجموع داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری در استان مازندران تعداد ۲۰ هزار و ۸ نفر در رشته علوم تجربی، ۱۱ هزار و ۸۸۱ نفر در رشته علوم انسانی، ۷ هزار و ۷۷۰ نفر در رشته زبان‌های خارجی، ۵ هزار و ۷۶۱ نفر در رشته علوم ریاضی و ۵ هزار و ۳۵۷ نفر در رشته هنر در آزمون سراسری شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۱۷ حوزه امتحانی در شهر‌های ساری، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، سوادکوه، قائم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا، نور، نوشهر و بخش بندپی شرقی برای برگزاری آزمون در نظر گرفته شده اند.

معاون دانشگاه مازندران افزود: در صورت هرگونه مغایرت در کارت ورود به جلسه آزمون، داوطلبان به باجه‌های رفع نقص که در شهر‌های محل برگزاری آزمون مستقر هستند مراجعه کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران تصریح کرد: متقاضیان هر یک از آزمون‌های زیر گروه‌های مختلف برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار به همراه داشته باشند.

آزمون سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۱ در پنج گروه آزمایشی هنر، علوم انسانی، علوم ریاضی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی از ۸ تا ۱۱ تیر ۱۴۰۱ هم‌زمان با سراسر کشور در استان مازندران برگزار می‌شود.

زمان برگزاری آزمون سراسری:

آزمون رشته هنر صبح چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱

آزمون رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱

آزمون رشته علوم تجربی صبح جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱

آزمون رشته زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۱ تیر

جزئیات برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: در آزمون سراسری یک دفترچه عمومی و یک پاسخنامه مجزا برای آن در تمام گروه‌های آزمایشی در نظر گرفته شده که تعداد سؤالات آزمون عمومی تمام گروه‌ها ۱۰۰ سؤال و زمان پاسخگویی ۷۵ دقیقه خواهد بود.

مروتی افزود: در گروه علوم ریاضی و فنی علاوه بر دفترچه عمومی، دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه مجزا وجود خواهد داشت. در دفترچه شماره ۲ گروه ریاضی برای درس ریاضیات ۵۰ سؤال و ۸۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده و دفترچه شماره ۳ که شامل دروس فیزیک و شیمی است نیز حاوی ۷۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۸۰ دقیقه خواهد بود.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش تصریح کرد: برای گروه علوم تجربی علاوه بر دفترچه عمومی، سه دفترچه اختصاصی با پاسخنامه‌های مجزا در نظر گرفته شده که البته یکی از این دفترچه‌ها ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه بهیاری است. دفترچه دوم گروه علوم تجربی شامل دروس ریاضی و زیست‌شناسی حاوی ۸۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۹۰ دقیقه و دفترچه سوم شامل دروس فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی حاوی ۸۵ سؤال و ۹۰ دقیقه زمان خواهد بود و دفترچه متقاضیان رشته بهیاری نیز شامل ۳۵ سؤال با زمان پاسخگویی ۲۰ دقیقه است.

وی افزود: برای گروه علوم انسانی دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه مجزا در نظر گرفته شده که دفترچه شماره ۲ شامل ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی و علوم اجتماعی شامل ۸۵ سؤال و زمان پاسخگویی ۸۰ دقیقه و دفترچه شماره ۳ شامل زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و روان‌شناسی با ۹۰ سؤال و زمان پاسخگویی ۸۰ دقیقه خواهد بود.

مروتی در مورد آزمون سایر گروه‌های آزمایشی نیز گفت: آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی یک دفترچه عمومی و یک دفترچه اختصاصی با پاسخنامه‌های مجزا خواهد داشت که دفترچه اختصاصی گروه هنر شامل ۱۶۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۱۶۵ دقیقه و زبان‌های خارجی نیز حاوی ۷۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۱۰۵ دقیقه خواهد بود.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد مشخصات پاسخنامه‌ها در این آزمون، گفت: پاسخنامه به تعداد سؤالات در چهار ستون و هر ستون برای هر درس در نظر گرفته شده که موجب راحتی و آرامش داوطلبان خواهد شد. فضای ستون‌ها مناسب است و دفترچه و پاسخنامه شخصی سازی شده و در یک پاکت قرار گرفته و عکس داوطلب روی آن‌ها درج خواهد شد.

نتایج اولیه آزمون سراسری دانشگاه‌ها، نیمه نخست مردادماه اعلام خواهد شد.

منبع : خبرگزاری صدا وسیما


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید