دکتر مسعود اسلامی اقدم نامزد انتخاباتی مجلس از رشت

دکتر مسعود اسلامی اقدم نامزد انتخاباتی مجلس از رشت

 

کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات  یازدههمین دوره مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده و در واقع میتوان گفت که به شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات حساس و سرنوشت ساز مجلس یازدهم اغاز شده است. مجلس به عنوان یکی از سه رکن مهم حکومت نقش بسیار تعیین کننده ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد .در بیان اهمیت و جایگاه حساس مجلس حضرت امام راحل فرمایشات گهرباری دارند .بنیانگذار جمهوری اسلامی مجلس را در راس همه امور میدانستند و در جایی دیگر  فرمودند مجلس عصاره فضایل ملت است.با توجه به اینکه انتخابات مجلس بزودی برگزار میشود و تحرکات تبلیغاتی نامزدهای نمایندگی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در روزهای اخیر پر رنگ تر شده ، با یکی از نامزدهای انتخاباتی مجلس از حوزه انتخابی رشت و حومه مصاحبه ای اختصاصی انجام داده ایم.

دکتر مسعود اسلامی اقدم نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی شهرستان رشت و حومه از پزشکان حاذق و خوشنام به شمار میرود که بر حسب وظیفه ای که احساس کرده تصمیم به ورود به صحنه انتخابات گرفته است.

وی متولد سال ۱۳۴۹ در محله لاکانی رشت است که در بحبوحه جنگ تحمیلی ،مانند بسیاری دیگر از   همسن و سالهای خود درس و مدرسه را رها کرده و عازم جبهه های دفاع مقدس شد. او در حالی که فقط هفده بهار را پشت سر گذاشته بود به دلیل رشادت ها و دلاوریهایی که از خود نشان داده بود : خیلی زود فرماندهی گروهان گردان عملیاتی حضرت رسول (ص) را به عهده گرفت و کمی بعد به سمت جانشین گردان ارتقا یافت.دکتر مسعود اسلامی سپس به واحد اطلاعات امنیت پیوست و پس از برقراری اتش بس بین ایران و عراق ،تخصیلات خود را از سر گرفت و با رتبه بالا در رشته پزشکی قبول شد. وی در دوران پس از فارغ التحصیلی به عرضه تحقیق و پژوهش ورود کرد و در این عرصه نیز در همکاری با محافل علمی و پژوهشی شایستگیهای خود را نشان داد و موفق شد شش مدال بین المللی در زمینه تحقیقات و ثبت اختراعات دریافت کند که متعاقبا سه کشور چین،المان،و سوییس به لحاظ مقالات علمی ای که تالیف کرده بود برای او دعوتنامه رسمی فرستادند. دکتر مسعود اسلامی اقدم به لحاظ توانمندی های علمی و شایستگیهای اجرایی ،سپس به معاونت بهداشت و درمان سپاه منصوب و مشغول به کار شد و متعاقبا ریاست شورای هماهنگی بهداشت و درمان کل نیروهای مسلح استان گیلان را به عهده گرفت که این پست اخرین مسئولیت وی تا این زمان به حساب می اید .در ذیل شرح مصاحبه پایگاه خبری کارواشتغال را با این پزشک حاذق و صاحب نظر مسایل سیاسی اجتماعی که نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است را میخوانید:

کارواشتغال:

اقای دکتر ضمن تشکر از اینکه دعوت مارا برای انجام مصاحبه پذیرفتید لطفا به عنوان اولین سوال بفرمایید انگیزه جنابعالی از نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چیست؟ و خود را به کدام جناح نزدیکتر میدانید؟

دکتر مسعود اسلامی اقدم:

با درود به روح پرفتوح امام راحل (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با سلام و عرض ارادت به محضر اقا حضرت ایت الله خامنه ای ولی امر مسلمین جهان:

هدف اصلی من از شرکت در انتخابات مجلس خدمت است.مقام معظم رهبری فرمودند امروز مردم تشنه خدمات هستند و برای من عملگرا بودن بسیار حائز اهمیت است. طبق فرمایشات  مقام عظمای ولایت ملاک انقلابی و غیر انقلابی است و من خود را انقلابی می دانم و انقلابی عمل می کنم انقلابی بودن ملاک و معیارهایی دارد که رهبر معظم این ملاکها را برشمردند.مثل مردم زندگی کردن،در خدمت مردم بودن،همرنگ مردم شدن.

خدماتی که باید به مردم ارائه شود و متاسفانه از سوی مسئولین به فراموشی سپرده شده است را با احیا کنیم . من در هیچ جناحی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب نیستم و خود را فقط خدمتگذار مردم میدانم و برای من مهم وضعیت و پاتولوژی استان گیلان است.

کارواشتغال:

اقای دکتر اسلامی در صورت راهیابی به مجلس چه برنامه هایی را در اولویت خود دارید؟

دکتر مسعود اسلامی اقدم:

اولویت های من بخش کشاورزی و احیای این بخش است. کشاورزی سرامد ترین صنایع به شمار می رود که باید ان را به روز و احیا کنیم. از گذشته تا کنون جوانان روستایی کار پدران خود را رها نموده و به شهر ها مهاجرت کرده اند .البته این مهاجرت دلایل مختلفی دارد که یکی از مهمترین دلایل ان بی کفایتی مسئولان ذیربط است که نتوانسته اند جاذبه هایی در روستاها ایجاد کنند که جوانان را به ماندن در روستا ها ترغیب و تشویق کنند.این که جوانان روستایی زمین های روستایی را رها نموده و به مشاغل کاذب د ر شهرها روی اورده اند یک معضل بزرگ استان ما به شمار می رود.مهاجرت جوانان روستایی به شهرها تبعات و پیامدهای منفی زیادی به همراه دارد که اعتیاد و افسردگی و دیگر اسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی از جمله این پیامد هاست من در رابطه با بخش کشاورزی برنامه ها و ایده های نوین و متنوعی دارم که چنانچه با رای اعتماد  مردم شریف به مجلس راه یابم این برنامه ها را محقق و اجرایی خواهم نمود.

کارواشتغال:

برای جوانان گیلانی چه طرح و برنامه هایی دارید؟

دکتر مسعود اسلامی اقدم:

جوانان گیلانی باید واقعیت های موجود و وضعیت کنونی خود را که با سر درگمی توام است را شناسایی و ان را ترمیم کنند.مدارکی که دانشگاه ها به جوانان می دهند متاسفانه بیشتر وقت جوانان را بیهوده تلف میکنند چرا که بازار کاری  برای این رشته ها که جوانان از ان فارغ التحصیل می شوند وجود ندارد .در واقع قشر تحضیل کرده در گیلان بسیار پرشمار است اما بازار کاری برای انها نیست در این حال جوانان گیلانی باید با واقعیت روبرو شوند که کشاورزی یک شغل شریف و محترم است که میتواند از نظر اقتصادی انها را تامین نموده و برای اجتماع نیز مفید واقع شوند .متاسفانه جوانان گیلانی به محض دریافت مدرک دانشگاهی به دنبال شغل اداری و پشت میز نشینی هستند ،چنانچه جایگاه و اهمیت کشاورزی اگر برای جوانان به درستی تشریح شود انگیزه لازم برای این قشر برای ورود به بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد .استان گیلان از حیث اب و زمین ، استانی غنی در سطح کشور به شمار میرود به طوری که افراد زیادی از استانهای دیگر برای سرمایه گذاری  ،کار و زندگی به این سمت و به خصوص به روستاها مهاجرت می کنند، درحالی که متاسفانه جوان گیلانی از روستا گریزان است چون روستایی در گیلان حاضر است زمین پدری  خود را بفروشد یک خودروی وطنی  خریداری کند و به کار در در یک موسسه تاکسی مشغول شود اما روی زمین کشت و زرع نکند . باید انگیزه های لازم برای ماندن و کار کردن در روستا برای جوان گیلانی ایجاد گردد و نیز جوان شهری را به سمت مشاغل مولد هدایت نمود.

کارواشتغال:

اقای دکتر نظر جنابعالی در مورد صنعت در استان گیلان چیست و اساسا جایگاه صنعت را با توجه به رکود شدید شهر صنعتی رشت چگونه ارزیابی میکنید؟

 

دکتر مسعود اسلامی اقدم:

شخصا اعتقاد چندانی به صنعت در استان گیلان ندارم چرا که این استان فاقد پتانسیل صنعتی است .در گذشته صنایع کوچک و متوسط در این استان راه اندازی شده که جوابگوی بیکاری در جامعه نیست  و من معتقدم با توجه به جغرافیای استان بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن باید احیا شود و رونق بگیرد.زمانی صنعت نساجی این استان حرف اول را در کشور می زد و کارخانجات بزرگی مانند ایران پوپلین ،ایران برک،صنایع پوشش،فومنات نخ تاز ،ریسندگی گیلان و… نیروی کار زیادی را در خود جای داده بودند. اما این کارخانجات یکی بعد از دیگری ورشکست و تعطیل شدند.دلایل این معضل را به دقت مطالعه و آنالیز کردیم و به این نتیجه رسیدیم که زیر بنا و ساختار اولیه صنایع اصولی پی ریزی نشده و با جغرافیای گیلان سازگاری و همسویی نداشته،در این حال صنعت نوغانداری و کرم ابریشم همواره جایگاه خاصی را در صنعت این استان به خود اختصاص میداد .متاسفانه این صنعت هم به تعطیلی کشیده شد که علت اصلی آن عدم مدیریت صحیح و کارآمد بوده است.چنانچه بخواهیم به حوزه صنعت در گیلان ورود کنیم ،باید صنایع وابسته به کشاورزی به خصوص صنعت نوغانداران را احیا کنیم. البته این امر ایجاد و تکمیل زیرساختهای لازم است و اینکه پاتولوژی گیلان به دقت مورد مطالعه و انالیز قرار بگیرد.

کارواشتغال:

اقای دکتر لطفا نظر خود را در مورد معظلات شهر رشت بیان نمایید؟

دکتر مسعود اسلامی اقدم:

مباحث شهری به شهردار و شورای شهر برمیگردد که مستلزم اعمال نظارت جدی و مستمر از سوی مراجع بالادستی به خصوص استانداری و نهادهای بازرسی است .متاسفانه عملکرد مدیریت شهری در عمران و ابادانی و رفاه شهری برای شهروندان رضایت بخش نیست.در سیاستگذاری ها و خط مشی های مرتبط با مدیریت شهری بعظا تاثیر جناح بندی های سیاسی مشهود است. البته افراد دلسوزی در شورای شهر حضور دارند اما برای ایجاد تحول در رفاه و عمران شهری و رفع معظلات باید برنامه کارشناسی و جامع تدوین و اجرایی شود.

کارواشتغال:

اقای دکتر عملکرد نمایندگان استان و به خصوص نمایندگان رشت در مجلس را چگونه ارزیابی می کنید؟

دکتر مسعود اسلامی اقدم:

اساسا یکی از دلایل اصلی اینکه برای ورود به صحنه انتخابات احساس مسئولیت کردیم ، عملکرد ضعیف نمایندگان این شهر و استان بوده است متاسفانه اکثر نمایندگان از وظایف اصلی خود که نظارت بر اجرای قانون است دور شده و در اموری که مرتبط به انها نیست  دخالت می کنند در واقع تمامی فعالیتهای این قبیل نمایندگان معطوف به عزل و نصب مسوولان اجرایی در سطوح مختلف است . از سوی د یگر نماینده نسبت به اعضای ستاد خود تعهدی ندارد بلکه نسبت به مردم باید متعهد باشد. اما در جریان انتخابات همواره عده ای نمایندگان را ساپورت میکنند که انها نیز با ورود به مجلس خود را حامیان انتخاباتی می دانند و با جلب رضایت و انجام خواسته های انها در صدد اخذ رای در دوره های بعد هستند.این به نظر من یک خیانت تلقی می شود چرا که نماینده با رای اعتماد مردم روانه مجلس که خانه ملت است می شود و باید امانتدار رای مردم باشد و از هیچ تلاشی برای انجام وظایف اصلی و قانونی خود که قانون گذاری و اجرای نظارت بر اجرای قانون است ،نباید کوتاهی کند .دخالت های غیر اصولی حتی به بخش ورزش استان هم کشانده شده و نتیجه آن دور شدن جوانان از طراوت و شادابی در عرصه ورزش بوده است.من و دوستان همفکر در نظر داریم چنانچه با رای اعتماد مردم شریف به مجلس راه یابیم ،قاطعانه با چنین مفاسد نهادینه شده درساختار مدیریتی استان مقابله کنیم.

کار و اشتغال :

آقای دکتر بعنوان یک پزشک ،در صورت راه یابی به خانه ملت چه برنامه ای برای بخش بهداشت و درمان دارید؟

دکتر مسعود اسلامی اقدم

به عقیده من ساختار بهداشت –درمان استان بیمار است که باید معالجه شود!دخالت های غیر اصولی برخی نمایندگان استان در بخش های مختلف اجرایی بر حوزه های بهداشت و درمان هم صورت میگیرد و کاملا مشهود است و در حین حال باید اذعان نماییم پزشکان متعهد و کارامد زیادی در استان گیلان به خصوص در رشت حضور و فعالیت دارند که در مقاطعی با ما در ویزیتهای مناطق محروم مشارکت و همکاری داشته اند که اکنون بستر مناسب و مطلوبی از این حیث برای انها وجود ندارد . از سوی دیگر طرح بیمه سلامت به دلیل عدم ایجاد زیرساختها با شکست مواجه شده و اینها همه برنامه ریزی جامع کارشناسی در حوزه بهداشت درمان استان را ضروری میسازد که انشالله در صورت راهیابی به مجلس در این بخش نیز ایده ها و طرح هایی متنوع و قابل اجرا داریم .

کارواشتغال:

ازین که وقت خود را به ما اختصاص داده و در مصاحبه شرکت کرده اید سپاسگذاری میکنیم.

دکتر مسعود اسلامی اقدم:

من نیز برای شما ارزوی موفقیت میکنم و امیدوارم مردم فرهیخته و متدین استان گیلان و شهر رشت با حضور حداکثری و پرشور خود در انتخابات مجلس کاندیداهای اصلح خود را انتخاب و حماسه ای دیگر خلق نمایند.

 

گزارش از : هادی رستمی

برای دیدن  اگهی های استخدامی گیلان کیلیک کنید

 

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید