رتبه اول برای استان مازندران در جشنواره دانشگاهی

کارواشتغال مازندران :مازندران مقام نخست سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور را به دست آورد.

 

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور که به صورت ویدیو کنفراسی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام محمد باقر (ع) ساری برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت و اثرگذاری کانون های فرهنگی دانشجویی طی چند سال گذشته در بخش های مختلف از رشد خوبی برخوردار بوده است.

 

وی از کانون‌های دانشجویی و انجمن های علمی به عنوان دو عنصر تاثیرگذار در به کارگیری بهینه ظرفیت‌های موجود برای دستیابی به توسعه پایدار یاد کرد و گفت: مراکز علمی و دانشگاهی مبنا و موتور محرکه توسعه کشور در بخش‌های مختلف محسوب می شوند و توجه به مقوله فرهنگ در مراکز دانشگاهی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ایران اسلامی از طرفیت‌های بی‌شماری در بخش‌های مختلف برخوردار است، تاکید کرد : استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی و مشارکت بیش از پیش دانشجویان در قالب برگزاری جشنواره‌های مختلف و کارهای پژوهشی، زمینه ساز دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده برای محقق شدن توسعه پایدار در کشور است.

 

غفاری توانمند سازی دانشجویان را ازرویکردهای اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برشمرد و افزود : برگزاری جشنواره های مختلف در کنار کار جمعی دانشجویان ، عامل مهم و تاثیرگذار در شناسایی  و بروز خلاقیت‌های علمی محسوب می شود.

 

وی گفت: مهارت آموزی متناسب به نیاز بازار کار باید در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و باید با حرکت در این مسیر، آینده ایران اسلامی را بسازیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مقایسه با فعالیت‌های علمی از اثرگذاری بیشتری برخوردار است، افزود: شرکت دانشجویان  در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی علاوه بر ایجاد شور و نشاط، باعث پویایی بیشتر دانشجویان می شود و این امر مسیر رسیدن به توسعه پایدار را بیش از پیش هموار می‌کند.

 

غفاری گفت: سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان با شرکت در جشنواره‌های مختلف تجلی می‌یابد و در شرایط حاضر، جامعه‌ای موفق است که از داشته‌های متنوع علمی دربخش‌های مختلف بهره‌مند باشد.

 

وی افزود: مازندران مقام نخست سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور را کسب کرد و جایگاه دوم و سوم این جشنواره هم به ترتیب به استان‌های البرز و تهران رسید.

 

ابراهیم صالحی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت ۱۷۶ دانشکده و آموزشگاه وابسته به فنی و حرفه‌ای در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاهی تحت پوشش مشغول تحصیل هستند.

 

وی تعداد دختران دانشجو را ۳۸ درصد بیان کرد و گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه‌ها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا بگیرند.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور توانمندسازی و مهارت آموزی دانشجویان را رویکرد اصلی دانست و گفت: در کنار مهارت آموزی باید به جنبه‌های زیباشناختی نیز در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه شود.

 

صالحی نقش دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را در ایجاد اشتغال پایدار، توسعه و بهبود فضای کسب و کار مهم عنوان کرد.

 

در این مراسم از ۱۱۲ اثر برتر دانشجویی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری، دینی و اجتماعی دانشگاهی تقدیر شد.

 

«امیر حیاتی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران نیز در مراسم مجازی اختتامیه جشنواره رویش اظهار کرد: ۱۷۱۰ نفــر از اعضــای کانـون‌های دانشــکده‌ها و آموزشــکده‌های فنــی و حرفــه‌ای سراســر کشـور در سـومین جشـنواره رویـش شـرکت کـردند و حـدود سه هـزار اثـر در رشته‌های مختلــف بــه دبیرخانــه ارســال شــده بود که هیات داوران پس از بررسی آثار، یکهزار و ۲۸۹ اثر را شایسته رقابت تشخیص دادند.

 

وی با اعلام این که برای بررسی آثار ارسالی از ۲۸ داور برجسته استفاده شد و در هر بخش تخصصی سه داور با تجربه حضور داشتند، افزود: هیات داوران پس از بررسی آثار شرکت کنندگان، در مجموع ۱۱۲ اثر از دانشجویان و اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی را به عنوان نفرات اول تا سوم هر بخش معرفی کردند.

 

این‌مسوول گفت: هیأت داوران همچنین آموزشکده ثامن الحجج مشهد، آموزشکده پسران ایلام، آموزشکده دختران مراغه و آموزشکده دختران قم را به عنوان کانون های برتر انتخاب نمودند. در بخش کارشناسان برتر آموزشکده پسران خرم آباد، آموزشکده دختران نیریز، آموزشکده ملا صدرای رامسر، آموزشکده دختران قدسیه ساری و آموزشکده دختران خرم آباد رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند. در بخش آموزشکده برتر نیز آموزشکده پسران خرم آباد، آموزشکده دختران قدسیه ساری، آموزشکده دختران خرم آباد و آموزشکده دختران بابل با شایستگی مقام های برتر را کسب نمودند.

حیاتی گفت: جشـنواره رویــش بــه صــورت ســالانه برای بروز توانمنــدی‌ها و اقدامــات کانــون‌های فرهنگــی، هنــری، دینــی و اجتماعــی در دانشــگاه‌های سراســر کشــور برگــزار مــی‌شود.

 

اسامی نفرات برگزیده در رشته‌های مختلف به نمایندگی از سایر شرکت کنندگان که جوایز دریافت کردند، به شرح زیر است:

۱- ابوالفضل جهانی بهنمیری رتبه دوم رشته عکاسی از ساری

۲ – امیرمحمد خطیبی رتبه نخست در بخش موسیقی نواحی از ساری

۳-  علی صادقی رتبه نخست در بخش پوستر از ساری

۴ –  امیرحسین فضلی راد رتبه سوم در رشته سازهای جهانی از آمل

۵ – سیده فاطمه اشرفی رتبه نخست در بخش مصنوعات پارچه‌ای از ساری

۶- فاطمه فاضلی رتبه دوم در رشته خوشنویسی از بابل

۷-  یگانه باوند وندچالی رتبه سوم در رشته سفال از بابل

 

سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور در رشته‌های مختلف از جمله پوستر، خوشنویسی، نگارگری و تذهیب، فرش و گلیم، مصنوعات چوبی، سفالی، پارچه ای، شعر، داستان کوتاه، فیلم و عکس، نمایشنامه و فیلمنامه نویسی، تکنوازی سازهای ایرانی و جهانی، موسیقی نواحی، مسوولیت اجتماعی و نثر و ادبی و …. برگزار شد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید