رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

محدودیت‌های انرژی برای صنایع سیمانی در دولت‌ گذشته موجب کاهش تولید و صادرات در سیمان شده بود، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و حمایت‌های وزارت نیرو در تامین برق صنایع سبب رشد ۱۲ درصدی تولید و صادرات ۱۰.۵میلیون تنی سیمان در سال گذشته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت، معدن و تجارت در راستای تامین انرژی صنعت سیمان در دولت سیزدهم منجر شد تا این صنعت با مشکلاتی که در سال‌های گذشته با آن مواجه بود را کاهش داده و حل کند.

مهم‌ترین موضوع در صنعت سیمان تامین انرژی پایدار است؛ در همین راستا وزارت نیرو به صنعتگران کمک کرد تا با ایجاد نیروگاه‌های خود تامین بتوانند محدودیت‌های انرژی را رفع کنند؛ بر این اساس کارخانه‌های سیمان و سرمایه‌گذاران برای تاسیس نیروگاه‌ها اعلام علاقه‌مندی کردند تا بتوانند نیاز صنعت سیمان را به تامین انرژی پایدار را مرتفع کنند.

تامین برق و انرژی مورد نیاز صنعت سیمان از سوی وزارت نیرو باعث کاهش اختلالات و افزایش ۱۲ درصدی تولید سیمان و به‌تبع رونق صادرات ۱۰.۵ میلیون تنی آن در ۹ ماه سال گذشته بود. در دولت سیزدهم صنعت سیمان که نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور دارد، توانسته است با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و جوانان مسیر جدیدی را در افزایش تولید و صادرات ایجاد کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید