رشد ۴ برابری پرداخت وام اشتغال و ضروری صندوق کارآفرینی امید در ایلام

رشد ۴ برابری پرداخت وام اشتغال و ضروری صندوق کارآفرینی امید در ایلام

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ایلام از پرداخت ۱۲۳۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت اشتغال و ضروری با اعتباری بیش از ۱,۴۴۷ میلیارد ریال از ابتدای امسال خبر داد.

«مرتضی دالوند»  در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۱۲۳۰  فقره تسهیلات ارزان قیمت اشتغال و ضروری با اعتباری بیش از ۱,۴۴۷ میلیارد ریال از ابتدای سال ۱۴۰۱ توسط این صندوق در استان پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، رشد ۴ برابری داشته است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات  در بخش های خدمات، کشاورزی، صنعت و رفاهی پرداخت شده و با پرداخت آن برای بیش از ۱۲۰۰ نفر در استان اشتغال ایجاد کرده است، تصریح کرد: این صندوق طی تفاهم‌نامه با سایر نهادها و دستگاه ها از جمله وزارت ورزش و جوانان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان زندان‌ها، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و سازمان جهاد کشاورزی،بنیاد برکت و غیره از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۴۲  فقره تسهیلات اشتغالزایی با اعتباری بیش از ۱,۴۰۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ایلام ادامه داد: صندوق استان از ابتدای امسال  با ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره۱۸ قانون بودجه سال۱۴۰۰ توانسته است با عملکردی بسیار مناسب بیش از ۹۸ درصد اعتبار مربوطه راجذب و تسهیلات اشتغال ارزان قیمت به متقاضیان معرفی شده از سوی دستگاه‌های اجرایی پرداخت کند که در این راستا تعداد ۵۱۰ فقره تسهیلات با اعتبار بیش از ۱۱۳۵ میلیارد ریال پرداخت کرده و  این عملکرد توانسته رتبه ممتازی  بین صندوق های سراسر کشور همچنین در بین بانک های عامل در استان به دست بیاورد.

دالوند در خصوص اقدامات و خدمات صندوق استان در سفر ریاست محترم جمهوری به استان تاکید کرد: صندوق استان با تامین مالی و پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و ضروری به ۸۷۲  فقره درخواست مردمی سفر ریاست محترم جمهوری پاسخ داده است.

وی در خصوص حمایت از کارآفرینان روستایی و مناطق محروم تصریح کرد: صندوق استان ایلام تعداد ۱۶۲۶ فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار بیش از ۱۱۱۶ میلیارد ریال  با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی  از ابتدای شروع این طرح در سال ۱۳۹۷تا کنون پرداخت کرده است که برای ۲۴۱۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرصندوق استان ایلام گفت: تعداد ۱۵۲ طرح اشتغالزایی کسب وکار خرد و کوچک در سطح استان ایلام با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید با اعتبار ۷۲۲ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را در حمایت مالی از جوانان تحصیل کرده و دارای مهارت، زنان خودسرپرست، نخبگان و کارآفرینان در قالب ایجاد کسب و کار خرد و کوچک با رویکرد توانمندسازی و شبکه سازی هم افزا و تکمیل زنجیره ارزش با اولویت مناطق محروم و مناطق روستایی پرداخت کرده است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید