رفع تنگنا‌های واحد‌های تولیدی از رویکرد‌های راهبردی دولت

رفع تنگنا‌های واحد‌های تولیدی از رویکرد‌های راهبردی دولت

صفحه خبری اخبار گیلان :

 

 

ذخیره مرغ برای تنظیم بازار شب عید گیلان

در یک ماه گذشته ۲هزار و ۸۰۰تُن مرغ در گیلان ذخیره سازی شده است.

کارواشتغال به نقل از  خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: تا کنون ۲هزار و ۸۰۰تُن مرغ در گیلان ذخیره شده، که حدود ۶۵۰تُن آن به تدریج برای رفع نیاز بازار، عرضه می‌شود.

حجت علی اکبر نژاد افزود: هزار و ۴۳۰تُن از این میزان ذخیره سازی، در شرایط کمبود مرغ، به بازار عرضه می‌شود.


استاندار گیلان:

رفع تنگنا‌های واحد‌های تولیدی از رویکرد‌های راهبردی دولت

استاندار گیلان: رفع تنگنا‌های توسعه فعالیت واحد‌های تولیدی از رویکرد‌های راهبردی دولت است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛ استاندار در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گیلان با بیان اینکه هیچ تعللی از سوی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات اشتغال‌زا، پذیرفتنی نیست، به دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد؛ برنامه‌های مرتبط با افزایش ظرفیت تولید برای سال آینده را از هم اکنون تدوین کنند.

دکتر اسدالله عباسی در این نشست با اشاره به لزوم رسیدگی به رفع تنگنا‌های توسعه فعالیت واحد‌های تولیدی گفت: دولت از تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که زمینه ساز به گردش درآمدن چرخ اقتصادی و اشتغال هستند، حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران بانک‌های استان برای ارائه تسهیلات در حوزه اشتغال تعلل نکنند، گفت: بانک‌ها تا آخرین روز کاری باید به سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال بویژه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و نهاد‌های حمایتی، بر اساس منابع دولتی در اختیار، خدمات ارائه کنند.

استاندار افزود: اهمال دستگاه‌ها و بانکی که نتواند اعتبارات خاص رونق تولید را جذب کند، قابل پذیرش نیست.


آیت الله فلاحتی در دیدار با اعضای خانه کارگر گیلان : مشکلات کارگران باید حل شود

نماینده، ولی فقیه در گیلان : مشکلات جامعه کارگری باید بر طرف شود و قرارداد‌های کار موقت هم قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و مرکز گیلان ؛ نماینده ، ولی فقیه در گیلان در دیدار با اعضای خانه کارگر گیلان گفت : قرارداد‌های کار موقت ۸۹ روزه قابل قبول نیست و پرداخت حقوق ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار یا ۲ میلیون تومان منصفانه و قابل قبول نیست و مصداق استعمارگری است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بستر‌های مناسب برای تولید ، به ویژه در بخش کشاورزی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: مشکلات جامعه کارگری باید بر طرف شود و ائمه جمعه وظیفه دارند مطالبات و مشکلات این قشر را مطرح و در این باره مطالبه گری داشته باشند.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی بازنشستگان افزود : همسان سازی حقوق بازنشستگان دلیل عقلی، شرعی و عرفی دارد.
دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان در این دیدار با بیان اینکه ۹۷ درصد قرارداد‌های کارگران استان به صورت موقت است گفت: جامعه کارگری گیلان امنیت شغلی ندارد و از دولت و مجلس انتظار داریم امنیت شغلی را به کارگران برگردانند.
حسن ایزدی با اشاره به اینکه معیشت، امنیت شغلی و وضعیت درمانی از خواسته‌های مهم جامعه کارگری گیلان است افزود: در حالی که خط فقر در کشور ۹ میلیون تومان اعلام شده، حقوق ماهانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی پاسخگوی نیاز کارگران و بازنشستگان نیست.
غلامرضا خوالگر رئیس هیئت مدیره کانون شورا‌های کار گیلان نیز با بیان اینکه ۸ تا ۱۰ نوع قرارداد کاری در گیلان داریم که امنیت شغلی کارگران را به هم ریخته است گفت : کارگران خواستار پیگیری مطالبات و رفع مشکلات جامعه کارگری هستند.


رئیس بنیاد مسکن کشور در گیلان :

پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت خانه‌های روستایی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر به گیلان از پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت خانه‌های روستایی خبر داد.

به گزارش خبرگزرای صدا و سیما مرکز گیلان ؛ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز در بازدید از روند اجرای طرح‌های بنیاد مسکن در روستا‌های شفت و فومن گفت: در جلسه شورای عالی مسکن تسهیلات ویژه‌ای برای خانه‌های روستایی درنظر گرفته شده که به زودی پرداخت می‌شود.
اکبر نیکزاد افزود: باز پرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله و با سود ۵ درصد است که ضمانت آن بصورت سفته زنجیره‌ای ۳ نفره است.
وی گفت : برای پرداخت این تسهیلات ناهماهنگی‌هایی بین دستگاه‌های مربوطه وجود داشت که با دستور رئیس جمهور این مشکلات بزودی حل خواهد شد.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر تسریع در بازنگری طرح هادی و آسفالت معابر روستایی تاکید کرد و قول مساعد داد تا با اختصاص اعتبارات ویژه و قیر رایگان معابر روستایی آسفالت شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشوردر سفر به شفت، از روستا‌های کلاشم و سفید مزگی شفت، بازدید و از نزدیک با ساکنان و مسئولان محلی دیدار و گفتگو کرد.
تصویب ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی کشور خبری بود که رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشوردر بازدید از طرح‌های هادی روستایی فومن داد.
اکبر نیکزاد گفت: این میزان اعتبار در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسیده و پس از تصویب در صحن علنی مجلس در سال ۱۴۰۱ برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی روستائی هزینه خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات ماده ۴ واگذاری اراضی ملی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کارشناسان منابع طبیعی و بنیاد مسکن در حال بررسی این طرح هستند تا اراضی ملی که در بافت طرح‌های هادی قرار دارند، برای صدور سند به بنیاد مسکن واگذار شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه سفر به فومن به روستای سخت گذر خجکه آلیان فومن رفت و با مادر شهید محمود فریدی دیدار کرد.
اکبر نیکزاد در این دیدار گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون جانفشانی‌های شهداست و امروز وظیفه همه ماست که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
شهید محمود فریدی در سال ۶۶ در منطقه عملیاتی بانه کردستان به شهادت رسید.


بازدید مسوولان دستگاه قضا در گیلان از بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور

رییس کل دادگستری گیلان به همراه معاونانش امروز از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری مروارید تالش، بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛ حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رییس کل دادگستری گیلان امروز به همراه معاونانش به تالش رفت و از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری بازدید کرد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه این مزرعه ظرفیت مناسبی برای اشتغال جوانان متخصص و فارغ التحصیل منطقه است گفت: سالانه ۳تُن خاویار از این مزرعه به ۴۸کشور دنیا صادر می شود که ارزآوری خوبی برای کشور به همراه دارد.

احمد آقایی این شرکت تعاونی را بزرگترین تولیدکننده ماهیان خاویاری و تکثیر بچه ماهی خاویاری و فرآورده های آن در کشور عنوان کرد و گفت: خاویار این مزرعه در دنیا منحصر به فرد بوده و همچنین اجداد ماهیان خاویاری که در حال انقراض در دریای خزر هستند در این مزرعه صیانت می شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان تالش قطب تولید ماهیان خاویاری در استان گیلان است افزود: ۶۱نفر از متخصصان شیلات در این مزرعه مشغول به کار هستند که ۳۰نفر از آنها مدرک دکترا و مهندسی دارند و همگی مهندسان و کارشناسان این شرکت بومی استان هستند‌ و ۱۰۰نفر نیز به طور غیرمستقیم در این حرفه اشتغال دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضایی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جهت عقیم سازی بحران های اقتصادی و تحریم های همه جانبه از سرمایه گذاران خوشنام که با صادرات محصولات خود موجب تعالی کشور و مهمترین عامل ارزآوری آن هستند حمایت کرده و با تمام توان در برابر سرمایه برها ایستادگی می کند.


 

برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

برای دیدن اخبار گیلان در پیج ایستاگرام تخصصی اخبار گیلان لینک زیر گیله خبر را دنبال کنید:

https://www.instagram.com/gile_khabar


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید