زنگ خطر مهاجرت پزشکان بومی

زنگ خطر مهاجرت پزشکان بومی

مازندران

زنگ خطر مهاجرت پزشکان بومی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تضعیف جایگاه پزشکی و کاهش این سرمایه اجتماعی زمینه مهاجرت پزشکان بومی را فراهم کرده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به مهاجرت پزشکان نخبه از این شهرستان هشدار داد و گفت: تضعیف جایگاه پزشکی و کاهش این سرمایه اجتماعی زمینه مهاجرت پزشکان بومی را فراهم کرده است و درصورت عدم توجه، می‌تواند به بحرانی در کشور تبدیل شود.

دکتر سیدعلی مظفرپور در مراسم تجلیل از خادمین طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد افزود: در چند سال اخیر تضعیف جایگاه پزشکان تشدید شده است که نتیجه مهم آن دلسردی و مهاجرت این سرمایه‌های اجتماعی بوده است.

وی با اظهار این که خطای حرفه‌ای در هر صنفی وجود دارد، ولی در حرفه پزشکی به مراتب کمتر از دیگر صنوف است، گفت: تضعیف جایگاه پزشکان و فراهم کردن زمینه دلسردی جامعه پزشکی خطرناک است و ما را دوباره به مرز حضور پزشکان خارجی برای درمان شهروندان نزدیک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل مهاجرت چندین پزشک و اعضای هیات علمی از این شهر را خسرانی برای شهرستان و استان مازندران دانست و بر ضرورت چاره اندیشی فوری در این باره تاکید کرد.

وی اظهار داشت: اگر رویه مهاجرت شتاب بگیرد، ممکن است در سال‌های آینده، شهروندان ما مجبور شوند برای درمان، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس بروند، که این امر هزینه‌های زیادی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

دکتر مظفرپور افزود: اجرای طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد نشان می‌دهد که پزشکان ما مشتاق اقدامات ارزشی و خیرخواهانه هستند و این طرح را در ماه مبارک رمضان و بعد از طی زمان روزه داری، مشکلات خاص خودش را داشت که بخوبی انجام دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۱۵۰ پزشک عمومی و متخصص و بیش از ۵۰ پیراپزشک زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل امسال در این طرح مشارکت کردند و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ ویزیت رایگان انجام دادند که شامل حال ضعیف‌ترین اقشار جامعه در نقاط دور دست شهرستان شد.

وی افزود: خدمات دندانپزشکی بویژه در حوزه سالمندان و تزریق واکسن کرونا از جمله برنامه‌های محوری دیگر این طرح بود که به خوبی با مسجد محوری انجام شد.

در این مراسم پزشکان و خادمین طرح سی شب سی مسجد با اهدای لوح سپاس تجلیل شدند.

طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد که برای نخستین بار در کشور سال ۸۹ از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل به اجرا درآمد، از سال ۹۹ با شیوع کرونا و ممنوع شدن برگزاری برنامه‌های جمعی در ماه رمضان متوقف شده بود، ولی امسال دوباره به اجرا گذاشته شد.

در این طرح گروه‌های پزشکی تخصصی و عمومی به صورت داوطلبانه هر شب به مساجد شهرستان بویژه در مناطق محروم مراجعه می‌کنند و ضمن ویزیت رایگان، مسایل بهداشتی و سبک زندگی را به مردم آموزش می‌دهند.

هدف از اجرای این طرح، ویزیت رایگان افراد محروم روستا‌ها و قشر آسیب پذیر جامعه، مسجدمحوری، با حضور پزشکان در فضای مسجد در ماه مبارک رمضان و گسترش پیوند علم و معنویت، گسترش روحیه جهادی و داوطلبانه در بین جامعه پزشکی، آموزش چهره به چهره و ارائه مطالب آموزشی ویژه روزه داران و بیماری‌های شایع، اعلام شده است.


زمین خواران پا در کفش فرهنگیان کردند؟!

یک بام و دو هوا برای فرهنگیان تهرانی که به قصد ساخت مسکن در نشتارود تنکابن زمین خریده بودند.

،براساس اطلاعیه آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران در سال ۱۳۸۶ تعدادی از فرهنگیان برای خرید زمین و ساخت مسکن در نشتارود تنکابن برنامه ریزی کردند.

نماینده ۱۵۰ فرهنگی در حاشیه تجمع جمعی از فرهنگیان متضرردر مقابل در ورودی دادگاه تجدید نظر مازندران در ساری، در گفتگو اختصاصی با خبرنگار صداوسیما گفت: زمین با عنوان کاربری مسکونی خریداری کردیم، اما الان می‌گویند زمین کاربری کشاورزی دارد در حالیکه در مالکیت زمین ربطی به کاربری ندارد.

او تاکید کرد: هم اکنون زیر ساخت‌های عمرانی از جمله آب برق و گاز در منطقه فراهم است و اطراف این زمین ساحتمان ۱۰ واحدی و چند ساختمان مسکونی فرهنگیان دیگر ساخته شده است.

روابط عمومی دادگستری مازندران اعلام کرد پرونده در دادگاه نخستین رسیدگی و حکم مقتضی صادر شد و هم اکنون، با توجه به تجدید نظر خواهی شکات برای پرونده مذکور، وقت رسیدگی در یکی از شعبات دادگاه تجدید نظر استان تعیین شده و مطابق مقررات در حال رسیدگی است.


بازدید معاون آبفا کشور از چندین پروژه آبرسانی در مازندران

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور از چندین پروژه آبرسانی در رامسر، تنکابن، نور و قائم شهر بازدید کرد.

 معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه مدیر عامل آبفا مازندران از چندین پروژه آبرسانی در شهر‌های رامسر، تنکابن، نور و قائم شهر بازدید کرد.

امینی در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبرسانی استان با اشاره به پیشرفت مناسب اجرای پروژه‌ها گفت: این پروژه‌ها در کمیت و کیفیت آب آشامیدنی مردم استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود به همین منظور قرار شد اعتبارات خوبی برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه‌ها تزریق شود تا مردم زودتر از برکات آن‌ها بهره‌مند شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در جریان بازدید از پروژه آبرسانی به شیرود تنکابن با اشاره به مشخصات این پروژه گفت: در حال حاضر مخزن ۲ هزار متر مکعبی شیرود با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست که تاکنون ۲۵ درصد پیشرف فیزیکی داشته است.

آقای امینی سپس با هیات همراه به بازدید از پروژه حفر و تجهیز دو حلقه چاه در کردآباد و نهالستان نور رفت که برای این چاه‌ها نیز ۵۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و پس از بهره برداری ۶۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی شهرستان نور افزوده خواهد شد.

وی در بازدید از پروژه برداشت از کف مخزن قائم شهر، اعتبار لحاظ شده را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد که با اتمام این عملیات از ظرفیت کامل مخزن برای ذخیره سازی استفاده خواهد شد.

در ادامه مهندس برارزاده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در بازدید از پروژه آبرسانی خشرودپی بابل از لوله گذاری خط انتقال به طول ۳۸۰۰ متر با پیش بینی ۹۳ میلیارد ریال خبر داد و سپس به بازدید از طرح تکمیل خط انتقال آب در منطقه شهبند ساری رفتند که برای اجرای این خط انتقال به طول ۷۸۰۰ متر ۲۴۳ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

منبع : خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید