ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در گیلان

ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در گیلان

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی، در لوشان خبر داد.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمود دشت بزرگ گفت: ساخت یک نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در لوشان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق ایران (ساتبا) به زودی در منطقه‌ی لوشان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو مبنی بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور با ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات در کشور، افزود: پیمانکار ساخت نیروگاه خورشیدی لوشان مشخص شده و با سرمایه گذار در سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر هم رایزنی‌های لازم انجام شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه برای تسریع در ساخت این نیروگاه باید با منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و دیگر سازمان‌های مرتبط هماهنگی شود، گفت: همه‌ی مراحل ساخت و اتصال این نیروگاه با ولتاژ ۲۰ کیلوولت به پست 

۲۰/ ۶۳ کیلوولت لوشان و توسعه آن بر عهده سرمایه گذار است.

محمود دشت بزرگ با تاکید بر اینکه برای انتقال برق تولیدی نیروگاه خورشیدی به پست لوشان، به ایجاد ۶ کیلومتر شبکه انتقال نیاز است، افزود: پس از اجرای این طرح ، ساخت نیروگاه‌های خورشیدی دیگری در گیلان آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه طرح ساخت نیروگاه ۲۰ مگاواتی لوشان باید قبل از اوج بار سال آینده به بهره برداری برسد، از همه مسئولان اجرایی گیلان درخواست هماهنگی و تعامل بیشتر کرد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید