سفر سفیر فنلاند به مازندران

سفر سفیر فنلاند به مازندران

آرد کافی و صفهای خالی از نان!

نانوایی‌های متخلف، عامل ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها هستند.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار مازندران بابیان دستور جدید به فرمانداران گفت: سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف در اختیار نانوایی‌های متعهد قرار گیرد.

روح الله سلگی با بیان اینکه برخی افراد سود جود آرد یارانه‌ای خبازی را در بازار بصورت آزاد می‌فروشند، فرمانداران را متولی وضعیت آرد ونان هرشهرستان معرفی کرد.

 

وی تاکید کرد: به دلیل فصل گردشگری ،سهمیه آرد نانوایی‌های مناطق گردشگر پذیر براساس تقاضا افزایش می‌یابد.

وفایی نژاد، مدیر کل غله مازندران هم با اشاره به آغاز برداشت گندم وذخیره کافی آرد در استان، تفاوت ۱۲ برابری آرد یارانه‌ای در نانوایی‌ها نسبت به آرد باقیمت آزاد راعامل سودجویی نانوایی‌های متخلف عنوان کرد.

موسوی سرپرست معاونت نظارت وبازرسی صمت هم با اشاره به بازرسی از ۵ هزار واحد خبازی گفت: ۶۰۰ پرونده برای نانوایی‌های متخلف در استان بدلیل فروش آرد در بازار آزاد وتعطیلی خودسرانه تشکیل شد.


اختصاص اعتبارملی برای توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی مازندران

۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان اختصاص یافت.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران، از اختصاص حدود ۳ هزارمیلیارد تومان درقالب تسهیلات ویژه سفر رییس جمهوری برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان خبر داد.
سید محمد جعفری با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به طرح‌های نیمه تمام ودرحال ساخت درحوزه صنایع تبدیلی ونیز تکمیلی مرتبط با بخش کشاورزی استان جمع آوری وحداقل تا ماه آینده تکمیل وارائه خواهد شد ، گفت:با تکمیل فرایند اداری، متقاضیان و سرمایه گذاران برای بهره مندی از تسهیلات ویژه بخش کشاورزی ماه‌های آینده به بانک‌های عامل معرفی شوند.
جعفری با بیان اینکه دوماه گذشته درقالب تبصره‌های ۱۸ و تبصره‌های دیگر، حدود ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار مربوط به نوسازی وایجاد صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی ازجمله نوسازی وساخت شالیکوبی‌های جدید، سورتینگ وسردخانه پرداخت شد افزود:
جعفری همچنین به اجرای طرح مهم نوسازی وصنعتی سازی شالیکوبی‌های فرسوده وسنتی استان اشاره کرد وگفت، دربیش از ۶ سال گذشته از حدود هزار و ۲۰۰ شالیکوبی درمازندران حدود ۶۰۰ واحد تاکنون نوسازی وصنعتی سازی شده است.
وی، به آمادگی جهاد کشاورزی مازندران برای پرداخت تسهیلات ویژه وحمایتی برای نوسازی واصلاح ساختار شالیکوبی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: امسال، نوسازی واصلاح ساختار حدود ۲۰۰ شالیکوبی سنتی به صنعتی ازبرنامه‌هایی است که اعتبار ویژه این بخش ازمحل اعتبارات سفر رییس جمهور به مازندران پرداخت خواهد شد.
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران، نوسازی واصلاح ساختار شالیکوبی‌ها از سنتی به صنعتی را در کاهش هدررفت ضایعات برنج تا حدود ۳۰ درصد موثر دانست.
مازندران با حدود ۲۲۰ هزار هکتار شالیزار وتولید سالانه بیش ازیک میلیون تن برنج سفید، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور دارد.


توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در تنکابن

ماموران انتظامی با توقیف یک دستگاه خودرو نیسان دو تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی تنکابن گفت:ماموران انتظامی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ بهادر دیلمی افزود: ماموران انتظامی با کنترل مسیر‌های کوهستانی یک خودروی نیسان حامل چوب‌های جنگلی را در یکی از محور‌های روستایی شناسایی و متوقف کردند.

او با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات، گفت: ماموران در بازرسی از خودروی نیسان ۲ تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل‌های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، را کشف کردند.

سرهنگ دیلمی، ارزش چوب‌های کشف شده بر اساس نظر کارشناسان را ۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: ماموران انتظامی چوب‌های قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.


برگزاری دوره آموزشی آشنایی با ساخت تجهیزات ماشین آلات بندری و دریایی در مازندران

دوره آموزشی آشنایی با قرارداد مصوب ساخت (داخل) تجهیزات ماشین آلات بندری و دریایی در بندر نوشهر آغاز شد.

در راستای افزایش مهارت کارکنان مهندسی تجهیزات در سطح ستاد و بنادر، دوره آموزشی”آشنایی با قرارداد مصوب ساخت (داخل) تجهیزات ماشین آلات بندری و دریایی ” در بندر نوشهر آغاز شد.

این دوره به منظور افزایش رضایت مشتریان و با هدف تسلط فراگیران به مفاد قرارداد جدید در ساخت تجهیزات داخل، انجام مکاتبات مستند به قرارداد، تعیین تکلیف پروژه در زمان مقرر و یا علت افزایش زمان و شفاف سازی روابط بین کارفرما و دستگاه نظارت و سازنده بر اساس قرارداد مصوب، با حضور مسئولان و کارشناسان ذیربط بنادر شمالی و سازمان مرکزی، از امروز در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر آغاز شد.

بر اساس این گزارش، مقررات بالادستی انجام معامله، ضرورت تدوین قرارداد، الزامات تنظیم و تدوین موافقتنامه، شرایط عمومی و خصوصی، مالیات، عوارض، حقوق و بیمه، نظارت و بازرسی، صورت وضعیت موقت و خسارت دیرکرد، صورت وضعیت قطعی از شرایط عمومی، نصب، راه اندازی و آزمایش عملکردی از شرایط عمومی از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه آموزشی ارائه خواهد شد.

دوره آموزشی”آشنایی با قرارداد مصوب ساخت (داخل) تجهیزات ماشین آلات بندری و دریایی” با حضور مسئولان و کارشناسان ذیربط بنادر شمالی و سازمان مرکزی، از ۲۸ تا ۳۱ خردادماه در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار می‌شود.


از شمال ایران تا شمال اروپا؛

سفر سفیر فنلاند به مازندران

سفیرفنلاند با هدف انتقال دانش وبهره گیری از ظرفیت‌ها به مازندران سفر کرد.

کاری کاهیلوئوتو، سفیر کشور فنلاند امروز به مازندارن سفر کرد تا از ظرفیت‌های این استان برای سرمایه گذاری و تبادل داشته‌ها بین دو کشور بازدید و جلساتی داشته باشد.
سفیر کشور هزار دریاچه (فنلاند) در اتاق بازرگانی مازندران دیداری با تولیدکنندگان، تجار و مدیران داشت که در این جلسه طرفین به تبادل نظرات و ارائه راهکار‌های مناسب پرداختند.
مدیریت انرژی، مدیریت آب، انتقال نیرو‌های متخصص، مدیریت بنادر، صادرات چوب و کاغذ، صادرات گوشت و پروتیین از جمله مواردی بود که در این جلسه، سفیر کشور فنلاند از آن نوشته و نکته برداری کرد.
بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران -بزرگترین کارخانه تولید کاغذ کشور- و بررسی مبادلات کاغذ، خمیر کاغذ و چوب، برنامه پایانی سفیر کشور فنلاند در سفر به مازندران بود.
فنلاند با ۵/۵ میلیون نفر جمعیت در شمال اروپا قرار دارد و از اعضای اتحادیه اروپاست. بخش مهمی از اقتصاد فنلاند به صادرات وابسته است که با تولید ناخالص داخلی ۱۸۵ میلیارد دلاری عمده محصولات صادراتی اش؛ ماشین آلات، مواد شیمیایی، آهن، کاغذ و خمیر کاغذ است. این کشور از نظر پوش گیاهی به دلیل پوشانده بودن سه‌چهارم مساحتش با جنگل، شباهتی تقریبی به مازندران دارد.
البته ارزش مبادلات تجاری ایران و فنلاند اندک بوده و تنها برنج مازندران است که به این کشور صادر می‌شود.

منبع : خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید