سهمیه کاشان در استخدام معلم ۱۷۹ نفر است

سهمیه کاشان در استخدام معلم ۱۷۹ نفر است

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: سهمیه استخدامی شهرستان از محل ماده ۲۸ در سال ۱۷۹ معلم است و ۹۰ نفر هفته جاری در بخش آموزگاری گزینش می‌شوند.

غلامرضا بخشی موحد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با جذب این سهمیه استخدام معلمان همچنین دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، امسال نسبت به سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۲۶۰ نفر در قالب ماده ۲۸ استخدامی جذب آموزش و پرورش کاشان شدند که رشد ۵۰ درصد داشته است، ۱۳۵ نفر از متعهدین خدمت دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان نیز به کارگیری شدند که ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش کاشان بیان کرد: ۳۱۶ نفر سهمیه خرید خدمات آموزش و پرورش بوده که به کار گرفته شدند و ۲ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی برای فرهنگیان برگزار شده است.

بخشی موحد گفت: با رویکرد دولت سیزدهم در جذب دانشجو معلمان به نظر می‌رسد برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ مشکلی در زمینه نیروی انسانی نخواهیم داشت.

وی افزود: یکی از راهبردهای نظام تعلیم و تربیت و بر اساس سند تحول بنیادین، افزایش مشارکت دانش آموزان در یادگیری و آموزش است که بر همین اساس طرح همیار معلم در مدارس کاشان اجرا شد و نزدیک به ۱۵۰۰ دانش‌آموز ابتدایی و متوسطه در این طرح مشارکت داشتند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌کنیم هفت هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در کاشان ثبت نام کنند.

وی گفت: ثبت نام کتاب‌های درسی برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

بخشی موحد افزود: امسال رویداد مهم علمی پژوهشی «الف تا» همزمان با سراسر کشور در کاشان برگزار می‌شود که امیدواریم با مشارکت پر شور فرهنگیان شاهد تحول در آموزش و پرورش باشیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشان بیان کرد: این شهرستان رتبه سوم سوادآموزی را در سطح استان دارد و شاخص سواد آموزی در کاشان بیش از ۹۷ درصد است و از این حیث جایگاه خوبی داریم.

بخشی موحد گفت: امتحانات نهایی امسال در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود و با توجه به تاثیرگذاری مثبتی که امتحانات نهایی در ورود به دانشگاه دارد خانواده‌ها باید توجه ویژه تری داشته باشند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید