سوالات رشته حسابداری در هنگام مصاحبه استخدامی

سوالات رشته حسابداری در هنگام مصاحبه استخدامی

در هنگام مصاحبه ‌استخدام حسابدار شما باید در پی جواب این سوال باشید که آیا افراد مصاحبه شونده برای نقش و فرهنگ شرکت شما مناسب خواهند بود یا خیر. بنابراین بسیار مهم است که با پرسش سوالات درست به برخی از این ویژگی‌ها دست یابید تا در نهایت بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید.

در این متن با هم به بررسی بعضی از سوالات مهم خواهیم پرداخت.

 

چه تاثیر قابل توجهی در شرکت قبلی و یا آخرین شغل خود داشته‌اید؟

 

با این سوال شما به فرد مصاحبه شونده فرصت می‌دهید که در مورد نقش خود عمیقا فکر کنند و به خوبی درک کنند که چگونه آنها می‌توانند کار کنند و عمل خود را در مسیر درست انجام دهند.

 

وضعیت حرفه‌ای خود را زمانی که شما اشتباه کرده‌اید یا در چیزی شکست خورده‌اید، توصیف کنید؟

 

مهم ترین مواردی است که افراد در مصاحبه ‌استخدام حسابدار پاسخ می‌دهند این است که هر عضو تیم شما ممکن است در زمانی خاص دچار اشتباه شود. شما باید به توضیح فرد مصاحبه شونده در مورد چگونگی رسیدگی به خطای خود و آنچه که وی از تجربیات خود آموخته‌ است، توجه کنید.

 

اگر شخصی درخواست موردی خارج از سطح مهارت شما را داشته باشد، چگونه می‌توانید آن را اداره کنید؟

 

پاسخی که متقاضی ‌استخدام به شما ارائه می‌دهد در مورد نوع حسابداری خود و نحوه برقراری ارتباط با افراد خواهند بود. در واقع، آنها باید بیان کنند که چگونه با احترام با تیم شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

 

 

 

 از چه سیستم، برنامه‌ و یا نرم‌افزار حسابداری در گذشته استفاده ‌کردید؟

 

شما در این سوال به دنبال لیستی از تمامی سیستم‌هایی که کاندیدای ‌استخدام حسابدار تجربه داشته‌اند، با جزئیات مربوط به سطح تخصص آنها را بیابید. اگر یک نامزد از برخی از اپلیکیشن‌ها استفاده کرده است، برای شرکت شما نیز بسیار سودمند خواهد بود. نه تنها آنها، بلکه بسیاری از مهارت‌های تکنولوژی قابل انتقال است و اگر آنها بتوانند مهارت‌های خود را با استفاده از سیستم‌های مشابه شما نشان دهند، احتمالا انتقال تکنولوژی را راحت‌تر می‌کنند.

 

همچنین حسابداران با تجربه اغلب با چندین برنامه حسابداری یا سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی کار کرده‌اند. این سوال به متقاضی ‌استخدام حسابدار اجازه می‌دهد تا آشنایی خود را با بسته‌های نرم افزاری برجسته حسابداری و بازرگانی نشان دهد.

 

چگونه از اتوماسیون یا جریان گردش کار برای بهبود فرایندهای حسابداری در مشاغل قبلی استفاده کرده‌اید؟

 

حسابداران با تجربه یاد می‌گیرند که چگونه با استفاده از ابزارهای پیشرفته یا ویژگی‌های نرم افزاری، کار خود را به طور موثرتری انجام دهند. متقاضیان ‌استخدام حسابدار فاش می‌کند که آیا آنها سعی می‌کنند به دنبال روشهایی برای بهبود مستمر فرایندهای خود باشند و یا چگونه از ابزارهایی برای تحقق این هدف استفاده می‌کنند.

 

هیچ مصاحبه‌ ‌استخدام حسابدار نباید فقط شامل تمام سوالات ذکر شده در اینجا باشد. سوالات دقیقی که شما باید بپرسید، به موقعیتی که استخدام ‌می‌کنید بستگی دارد. در مورد مهارت‌های خاص و ویژگی‌های منحصر به فردی که ‌می‌خواهید در نامزد ایده‌آل خود پیدا کنید، بپرسید.

 

مشابه داشتن یک پزشک خوب‌، استخدام حسابدار مناسب بسیار ارزشمند است. این به بدان دلیل است که یک حسابدار مناسب می تواند سلامت مالی کسب و کار شما را کنترل کند. پس ویژگی های فردی نیز جز نکات مهم در خصوص استخدام حسابدار خواهد بود که باید به آن توجه کنید.

 

روز ایده آل خود را در محل کار توصیف کنید؟

 

پاسخ به این سوال به شما درک ارائه می‌دهد که نامزد شما به چه چیزهایی علاقه‌مند است‌، اینکه چگونه تمایل دارد کار کند و آیا برای نقش ‌استخدام حسابدار مناسب است یا خیر؟ شما باید پاسخ این سوال را براساس نقش  استخدام شونده، ارزیابی کنید.

 

آخرین رئیس یا همکار شما را چگونه توصیف می‌کند؟ نقاط ضعف شما از نظر این افراد چیست؟

 

با این سوال میزان خودآگاهی‌ و صداقت متقاضی ‌استخدام حسابدار مشخص می‌شود. بهترین حسابداران از خود و مهارت‌هایشان آگاهی خوبی دارند. این سوال به شما فرصت مناسبی را ارائه می‌دهد تا ببینید یک کاندیدا ‌استخدام حسابدار در مورد خود چگونه فکر می‌کند. این پرسش مهم با توجه به زبان بدن مصاحبه شونده، برای تشخیص میزان صداقت وی مناسب است.

 

خود را در سه کلمه توصیف کنید؟

 

این سوال منجر می‌شود تا نامزد ‌استخدام حسابدار نظرش را در مورد خود با شما به اشتراک بگذارد. با درخواست از آنها برای محدود کردن این سه کلمه‌، از آنها می‌خواهید که سریع فکر کنند و به نوعی پاسخی ارائه دهند که ممکن است از قبل آماده آن نباشند. این پاسخ همچنین به شما نشان می‌دهد که از نظر آنها مهمترین ویژگی‌هایشان چیست، زیرا همیشه پاسخی را ارائه می‌دهند که فکر می‌کنند می‌خواهید بشنوید. شما می‌توانید این خصوصیات را با ویژگی‌های مورد نظر در کاندیدای ایده‌آل خود مقایسه کنید.

 

در مورد مانعی که با آن روبرو شده‌اید و چگونگی غلبه بر آن صحبت کنید؟

 

شما حسابدارانی می‌خواهید که اگر با چالشی روبرو شوند، سرشان را بالا نگه دارند و با واکنش به دنبال راه حل مناسب باشند. در اینجا لزوما به قهرمان داستان احتیاج ندارید، بلکه به حسابداری نیازمند هستید که به حیطه کاری خود مسلط باشد و بر شرایط سخت غلبه کند.

 

مهم است که شما سوالات اصلی را از تمام کاندیداهای ‌استخدام حسابدار بپرسید. این امر شما را قادر ‌می‌سازد تا پاسخ‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که چه کسی بهترین فرد برای ادامه روند، رفتن به مصاحبه مرحله دوم و در نهایت استخدام خواهد بود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید