شانزده راه برای بالا بردن رتبه سایتتان در الکسا

شانزده راه برای بالا بردن رتبه سایتتان در الکسا

در این نوشتار به صورت کامل به شیوه  بالا بردن رتبه الکسا خواهیم پرداخت اما رتبه الکسا تعریفش؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم یکی از اصولی ترین و مهمترین راه های رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها، سیستم متعلق به سایت الکسا می باشد که توسط شرکت آمازون، ساخته شده است.  رنک الکسا (Alexa Rank) یا رتبه الکسای سایت، برای تمامی برنامه نویسان سایت‌ها از اولویت زیادی برخوردار است. الکسا وب‌سایت‌ها را بر اساس اطلاعات دریافت شده از وب، درجه بندی می‌کند. مثال برای دیدن رتبه الکسای وب سایت کارواشتغال  با دامنه www.karoeshteghal.ir وارد سایت الکسا به ادرس www.alexa.com می شوید و نام سایت را میزنید. هر چه عدد رتبه کوچکتر باشد، یعنی رتبه الکسای آن بهتر است. ما در این نوشتار ۱۶ نکته اسان برای افزایش رتبه الکسا را یا به بیانی دیگر، کاهش رتبه الکسا نگاشته ایم  و به شما میگوییم که چگونه کم کردن رتبه الکسای کشور ایران را تجربه کنید.

 

فهرست این نوشتار ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید)  پنهان 

چگونه رتبه الکسا را افزایش دهیم ؟

۱- افزایش رتبه الکسا با مشارکت در فروم‌ها و انجمن‌ها

۲- کاهش رتبه الکسا سایت با یادداشت گذاشتن در بلاگ‌ها / وب ‌

۳- بالا بردن رتبه الکسا با ثبت نام در تغذیه کننده‌های RSS

۴- بهبود رتبه الکسا با نوشتن مطلب در مورد آن و بهینه سازی موتورهای جستجو

۵- ارسال بلاگ/وب‌سایت برای موتورهای جستجو و فهرست‌های وب

۶ – افزایش رنک الکسا با شبکه‌های اجتماعی

۷ – بهبود رتبه در الکسا با به روز رسانی مطالب

۸ – از widget‌ و تولبار Alexa استفاده کنید

۹ – بالا بردن رتبه الکسا با نوشتن مطالب با کیفیت

۱۰- کاهش رتبه الکسا ایران و جهان با بهبود time on site

دیگر راههای کاهش رتبه الکسا

سوالات متداول

برای افزایش رتبه الکسا باید چگونه عمل کرد؟

رتبه الکسای جهانی اصولا با رتبه الکسا در ایران متفاوت است. اما توجه داشته باشید که کاهش رتبه الکسا ایران باعث میشود که کسب و  کار شما بیشترین درامد زایی را داشته باشد. شاید برای شما این ابهام ایجاد شود که چرا در جایی از کلمه افزایش رتبه الکسای ایران استفاده می کنیم و در جای دیگر از عبارت کاهش رتبه الکسا رنک ایرانی. در توضیح باید گفت که منظور از کاهش رنک الکسا، کم کردن عدد رتبه و در حقیقت پیشرفت صعودی این عدد می باشد. هرچه عدد رنک الکسا کمتر باشد، یعنی رتبه کسب شده بهتر است.در امتداد مقاله راه های بالا بردن رتبه الکسا را به صورت تفضیلی شرح میدهیم.

 

چگونه رتبه الکسا را افزایش دهیم ؟

۱-  افزایش رتبه الکسا با مشارکت در فروم‌ها و انجمن‌ها

در راستای آموزش بالا بردن رتبه الکسا بایستی گفت مشارکت در فروم‌ها و تالارهای گفتمان بهترین وسیله برای تبلیغ و انتشار بلاگ/وب‌سایت است. شما می‌توانید با ثبت نام در آنها مقالات، نقدها و مطالب خود را در اختیار اعضا، قرار دهید. نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید این است که قرار دادن تعداد زیادی از لینک‌ها ممکن است در ابتدا باعث شود که شما به عنوان یک Spammer شناسایی شوید. نیازی به گذاشتن لینک به صورت مستقیم وجود ندارد، زیرا لینک سایت در پروفایل کاربری شما به وضوح قابل دسترس است. این مشارکت را به صورت صحیح و منظم انجام دهید تا اثر فوق‌العاده آن را در بهبود رتبه الکسا مشاهده نمایید.

 

۲- کاهش رتبه الکسا سایت با یادداشت گذاشتن در بلاگ‌ها / وب ‌

برای بهبود رتبه الکسا سایت لیستی از بلاگ‌ها/وب‌سایت‌هایی که بازدیدکنندگان زیادی دارند و در فیلد کاری شما قرار می‌گیرند را تهیه نمایید. به آنها مراجعه کنید و نظرات واقعی و هوشمندانه خود را در موضوعاتی که در حال حاضر مورد بحث و گفتگو است قرار دهید. بلاگ‌هایی وجود دارند که، با گذاشتن یک نظر ممکن است صدها بازدید کننده را به سمت بلاگ شما راهنمایی کنند.

 

از گذاشتن لینک‌های غیر ضروری و به کاربردن کلمات غیر اخلاقی در نظرات اجتناب کنید! در غیر این صورت از طرف موتورهای جستجوی اصلی و محوری به شما اخطار (red-flagged) داده خواهد شد. نوشتن یک نظر ساده و قابل تحسین می‌تواند در بالا بردن تعداد لینک‌های بازگشتی، کمک کند. این موضوع یکی از عوامل مهم در کاهش رتبه الکسا و بهتر شدن رنک آن است.

 

افزایش رتبه الکسا

۳- بالا بردن رتبه الکسا با ثبت نام در تغذیه کننده‌های RSS

هنگامی که یک بلاگ منتشر می‌کنید، تغذیه کننده‌های RSS بهترین راه برای گرفتن پیغام شما و بیرون فرستادن و رساندن آنها به خوانندگان، در مقصد هدف هستند.

 

تغذیه کننده‌های RSS  امکان پخش کردن پیغام‌ها و جذب خوانندگان به بلاگ، بر اساس موضوعات مورد علاقه و انتخابی شما را داده و خوانندگانی همیشگی را برای بلاگ شما ایجاد خواهند کرد. علاوه بر این، تغذیه کننده‌های RSS یک انتخاب عالی برای ابزارهای مختلفی هستند که به طور چشمگیری، در افزایش رتبه الکسا تاثیر گذارند.

 

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه فید چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

 

۴- بهبود رتبه الکسا با نوشتن مطلب در مورد آن و بهینه سازی موتورهای جستجو

هنگامی که یک فرد وارد فضای یک بلاگ می‌شود، این کار باعث افزایش رتبه الکسا و رتبه آن صفحه می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود مطالبی که به بلاگ نویسان دیگر در رابطه با الکسا و SEO کمک می‌کند در بلاگ/وب‌سایت خود، بنویسید. با این‌کار می‌توانید ترافیک زیادی را به سمت بلاگ/وب‌سایت خود هدایت کنید که در رتبه Alexa تاثیرگذار است، اما باید اطلاعات قابل توجهی را در صفحات وب خود، به بازدیدکنندگان ارائه کنید.

 

 

 

 

۵- ارسال بلاگ/وب‌سایت برای موتورهای جستجو و فهرست‌های وب

فهرست‌های وب از زمان آغاز وب جهانی (World Wide Web) در سال ۱۹۹۰ میلادی در دسترس ما بوده‌اند و همچنان به عنوان یکی از مهمترین راه‌های تبلیغاتی برای کسب‌و‌کارهای آنلاین شناخته می‌شوند. داشتن یک لیست در یک وب‌سایت مشهور با ترافیک بالا می‌تواند، ترافیک زیادی را به سمت وب‌سایت شما هدایت کند. شما می‌توانید قضاوت کنید که این ترافیک بالا از سمت یک وب دایرکتوری تا چه میزان در افزایش رنک الکسا، تاثیر گذار خواهد بود.

 

۶ – افزایش رنک الکسا با شبکه‌های اجتماعی

بالا بردن رتبه الکسا در ۲۰۱۹گسترش تبلیغات شبکه‌های اجتماعی معمولا تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان را، به سمت وب‌سایت شما خواهد آورد و تاثیر مثبتی در رتبه Alexa خواهد داشت. بطور طبیعی شما نیازمند یک لینک حاوی محتویات با ارزش، به منظور توسعه هستید. برخی از مدیران وب‌سایت به این نتیجه رسیده‌اند که کاربران بسیاری در شرق آسیا از طرفداران نوار ابزارهای Alexa هستند، این عقیده بر اساس حضور وب‌سایت‌های آسیایی، دربین ۵۰۰ وب‌سایت اول در رتبه بندی Alexa می‌باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در صورتی که زمان و پتانسیل این کار را دارید برای کاهش رتبه الکسا ایران سایت خود به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید و در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام که در بین ایرانی ها محبوب است مشارکت کنید.

 

۷ – بهبود رتبه در الکسا با به روز رسانی مطالب

هرچقدر که مطالب و پست‌های بیشتری بنویسد و مطالب خود را به روز رسانی کنید، در افزایش رنک الکسا موفق‌تر خواهید بود. اما مشخص نیست که افزایش رتبه به دلیل این است که، Alexa مطالب و پست‌های جدید را اسکن می‌کند و یا به دلیل هدایت بازدیدکنندگان به سمت بلاگ/وب‌سایت با بروز رسانی مطالب جدید است. با این وجود این نکته باید در نظر گرفته شود که بروز رسانی برای افزایش ترافیک، همیشه به نفع شما نیست! چراکه بسیاری از کاربران ممکن است آن را به عنوان هرزنامه (Spam) تلقی کنند. اگر شما یک بلاگ و یا سایت شخصی دارید بهترین تجربه نشان داده است که باید از گذاشتن بیش از یک پست در هر روز خودداری نمایید.برای کسب اطلاعات در حوزه ی هرز نامه چیست به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را مطالعه نمایید.

 

۸ – از widget‌ و تولبار Alexa  استفاده کنید

این یکی از اساسی ترین موارد است که باید در بلاگ/وب‌سایت خود برای افزایش رتبه الکسا انجام دهید. اگر شما نیز با این نظر موافقید می‌توانید رتبه Widget را به تنهایی در بلاگ/وب‌سایت خود قرار دهید. این کار می‌تواند رتبه Alexa  را به صورت جهشی افزایش دهد. هر تک کلیک که بر روی این Widget زده می‌شود، شمرده شده و باعث افزایش واقعی رتبه و بهبود رنک در Alexa می‌گردد.

 

widget‌های Alexa

استفاده از ویجت‌ها و تولبار  Alexa یکی از بهترین شیوه‌ها برای افزایش رتبه در Alexa است، زیرا تمامی بازدیدها از وب‌سایت شما در رتبه بندی، منعکس خواهد شد. برای افزایش این اثر حتما وب‌سایت خود را به عنوان Home Page در جستجوگر اینترنتی خود، قرار دهید. این نوار ابزار شامل مسدود کردن پنجره‌های بازشو (Popup)، فیلد مربوط به یک موتور جستجو، یک پیوند به سایت Amazon.com، یک پیوند به سایت Alexa، اطلاعاتی راجع به رتبه سایتی که یک کاربر، در حال بازدید از آن است و پیوندهایی در ارتباط با سایتی که کاربر، در حال مشاهده آن است می‌شود.

 

۹ – بالا بردن رتبه الکسا با نوشتن مطالب با کیفیت

با وجود تمامی راه‌های گفته شده موثرترین و قوی‌ترین روش برای بهبود رتبه الکسا، قراردادن محتوای مفید و منحصر به فرد در بلاگ/وب‌سایت می‌باشد. داشتن محتوای معتبر و با کیفیت به شما در فعالیت‌های بازاریابی، کمک خواهد کرد. هیچ‌گاه دنباله روی مدیران سایتی که همیشه از مطالب دیگران استفاده می‌کنند نشوید و سعی کنید با ذهنی باز، ایده‌های جدید خود را در سایت پیاده سازی نمایید تا شاهد افزایش رنک الکسا سایت خود باشید.

 

۱۰- کاهش رتبه الکسا ایران و جهان با بهبود time on site

هر چقدر مخاطبان سایت، بیشتر در سایت شما بمانند و در بین مطالب شما جابجا شوند، ماندگاری انها در سایت بیشتر می شود. بهبود time on site یا همان ماندگاری در سایت یکی از فاکتورهایی ایت که برای بهبود و کاهش رتبه الکسا ایران و همینطور جهان موثر است.

 

دیگر راههای کاهش رتبه الکسا

 

 

۱۱- داشتن بک لینک های اصولی و زیاد

 

۱۲- استفاده از روش ایمیل مارکتینگ

 

۱۳- استفاده از تبلیغات بنری در سایت های پر مخاطب

 

۱۴- بالا بردن بانس ریت سایت

 

۱۵- استفاده از پوش نوتیفیکیشن

 

۱۶- استفاده از تبلیغات گوگل

 

با استفاده درست از روش های گفته شده می توانید شاهد کاهش رتبه الکسا ایران سایت خود باشید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید